Az első három verseny során háromszor is megpróbált belenyúlni a Ferrari menedzsmentje a pilótáik küzdelmébe, ebből kétszer Charles Leclerc engedelmeskedett is, és felhagyott Sebastian Vettel támadásával vagy elengedte a csapattársát, Bahreinben pedig a tempójával igazolta, jól tette, hogy fittyet hányt az utasításnak, és faképnél hagyta négyszeres világbajnok csapattársát.
A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto már a szezon kezdete előtt kijelentette, elsősorban Vettelt fogják segíteni a világbajnoki cím megnyerése érdekében, és még a német pilóta bahreini hibája után is azt valószínűsítette, hogy a 2015-től náluk lévő sportolóval jobbak az esélyeik a végső győzelemre. Leclerc az Auto Motor und Sportnak kijelentette, azon dolgozik, hogy ez változzon.
„Meg kell mutatnom, hogy mire vagyok képes a pályán, aztán remélhetőleg egy idő után változik a helyzet. Mint minden pilóta, én is a leggyorsabb akarok lenni. Eddig minden döntést megértettem, még akkor is, ha egy versenyzőnek ezt néha nehéz elfogadni. Egy négyszeres világbajnok ül mellettem, aki már az ötödik évében vezet a Ferrarinál.”
Megértem, hogy pillanatnyilag van egy hierarchia, de mindent meg fogok tenni azért, hogy ezen változtassak.”
Leclerctől a szaklap riportere, Michael Schmidt megkérdezte, hogy nem lenne-e egyszerűbb simán a gyorsabb versenyzőt helyzetbe hozni, ha pedig ő nem tud elhúzni, akkor visszacserélni a pozíciót, de a monacói pilóta azt mondta, ezen még nem gondolkodott. „A srácok a bokszfalon jobban átlátják a versenyt, ezért is van az, hogy egy adott pillanatig megteszem, amit kérnek tőlem.”
A monacói versenyző szomorúan, de kivételes méltósággal viselte, hogy élete első reális esélye a futamgyőzelemre egy motorhiba miatt elúszik a Bahreini Nagydíjon. Kijelentette, a továbbiakban is a győzelemre fog hajtani, mert „minden a győzelemről szól”, de „az embernek elég okosnak lennie kell ahhoz is, hogy begyűjtse a lehető legtöbb pontot, amikor nem győzhet.”
A műfaj szépsége, hogy a legnehezebb pillanatokból is kihozzuk a legtöbbet.”
A Ferrari pilótája ezt tavaly gyakorolhatta már, amikor a Saubernél az alulkormányzott autó miatt nehezen indult a szezonja, és meg kellett szoknia azt is, hogy az F2-ből továbblépve nem nyerhet rögtön. „Először azt hittem, hogy ez nehéz lesz, de az ember gyorsan új célokat tűzhet ki magának. Egyszerűen ráhajt a lehető legjobb eredményre, és akkor egyéni győzelmeket érhet el.”