Fordulatokban gazdag csatát hozott a spái 6 órás verseny, amelynek végén a világbajnoki pontversenyt vezető 8-as Toyota pilótái ünnepelhettek futamgyőzelmet, és tettek nagy lépést a végső siker felé. A pole pozícióból a márkatárs, 7-es autó indulhatott, de Mike Conway az első óra végén kicsúszott a buszmegálló sikánban, és a 8-ast vezető Sébastien Buemi átvette a vezetést.
Hibázni nem volt nehéz, hiszen a versenyt a napsütéses rajt után alapvetően zord időjárás jellemezte. Az első órában hóesés és heves zápor is nehezítette a pilóták dolgát, a Safety Car is pályára lépett a 25-50 perc között, majd a verseny utolsó harmadában ismét szükség volt a mezőny lelassítására az elromló idő miatt. Az élen a sorrend addig többször is változott.
Az élen álló Buemi későn váltott slick gumikra a felszáradó pályán, ezért visszaesett a mezőnyben, de később visszatért csapattársa mögé a 2. helyre, 2 óra elteltével azonban 56 másodperces hátrányban volt a 7-es autó mögött. A kocka viszont alaposan megfordult a 3. óra végén, mivel a hibrid rendszer egyik szenzora rakoncátlankodni kezdett, ezért
a 7-es számú Toyota legénysége kénytelen volt 11 percet javítással tölteni, és csak a 10. helyen tudták folytatni a versenyt, és csak a 6. helyig tudtak visszakapaszkodni.
A felzárkózásban az sem segített nekik, hogy a verseny utolsó harmadában is szükség volt a Safety Carra a hirtelen esőzések miatt. A 8-as számú autóban közben Fernando Alonso magabiztosan tartotta az egykörös előnyét, kimaradt a bajból, így váltótársaival, Nakadzsima Kazukival és Buemivel közösen megerősítette előnyét az LMP1-es és az összetett pontverseny élén.
Az eredmény azt jelenti, hogy a 7-es rajtszámú autónak Conway, Kobajasi Kamui és José-María López vezetésével muszáj megnyernie a június közepén zajló Le Mans-i 24 órás versenyt ahhoz, hogy esélye legyen a világbajnoki cím megszerzésére, de még ebben az esetben is az ellenfél eredményét kell figyelniük, mert ha Alonso és márkatársai nem esnek ki, szinte biztosan megnyerik a pontversenyt.
Ha választanom kellene, szeretnék inkább világbajnok lenni, miután Le Mans-t egyszer már megnyertem. Három nagy célom van: megpróbálni győzni az Indy 500-on, hogy elérjem a tripla koronát, aztán világbajnok lenni a sportautókkal, majd ismét megnyerni Le Mans-t”
– nyilatkozta Alonso még a verseny előtt. A Toyoták silverstone-i kettős kizárásától eltekintve a spái forduló volt az első, amit a japán gyártó autó nem az első két helyen fejeztek be a 2018-2019-es szuperszezon során, így a 7-es autó esélyei, ha nem is szálltak el teljesen, igen jelentősen mérséklődtek a szezonzáró előtt, a Toyota viszont bebiztosította a gyártói vb-cím megnyerését.
Az LMP2-ben két egykori F1-es pilóta autói, a 31-es Dragonspeed a venezuelai Pastor Maldonado vezetésével, és a 26-os G-Drive a francia Jean-Eric Vergne irányításával zárt az élen 36-os Signatech előtt, amit Nicolas Lapierre vitt a célba. A GTE Próban szintén nagy volt a jövés-menés az időjárási viszonyok változásával, végül a 97-es Aston Martin került ki győztesen az 51-es AF Corse Ferrari, valamint a 91-es Porsche előtt.