A mezőny egyik doyenje lett az évek során Kimi Räikkönen, miután 2001-es bemutatkozása óta egy kétéves, ralis kalandot kivéve lényegében folyamatosan az F1-es mezőny tagja, és a hétvégén zajló Monacói Nagydíjon pályafutása 300. nagydíján vesz részt. A finn pilóta 2007-ben világbajnok lett, az idén csak Robert Kubica idősebb nála a rajtrácson.
„Próbáltam kikényszeríteni, hogy mondjanak le minden felhajtást, de eddig nem sok sikerrel jártam – nyilatkozta Räikkönen a tervezett ünneplésekkel kapcsolatban. – Semmi különbség nincs a múlt héthez vagy a jövő héthez képest. Ez végül is csak egy szám” – szögezte le a véleményét, és elárulta, nem készült különleges sisakkal, autófestéssel, még egy tortával sem.
Räikkönen még a V10-es korszak legszebb napjaiban csatlakozott a mezőnyhöz, V8-as motorral hajtott Ferrarival lett világbajnok, és 2014 óta a hibrid erőforrásokkal is megbirkózik. Úgy vélte, hosszú pályafutása során eleinte tapasztalt változásokat, de mióta már rutinosnak mondhatja magát, „többé-kevésbé ugyanaz a menetrend évről évre” és „a kérdések is ugyanazok.”
A finn pilóta szerint az autók jellegzetességei bár változtak, a vezetés lényege nem lett más az elmúlt 18 év során, csak a hangjuk.
Amennyiben Räikkönen kitölti a jövő évi szerződését, Rubens Barrichellót is megelőzve minden idők legrutinosabb pilótája lesz, de kijelentette, ez őt egyáltalán nem érdekli, mert ez a rekord „abszolút semmilyen örömöt” nem okoz számára. „Ez pusztán egy szám. Ez a verseny is olyan, mint az összes többi, de az emberek próbálnak ünnepelni. Ez csak egy szám. Mitől lenne más?”
Azt elismerte, hogy pályafutása befejezése után lehet, hogy más szemmel figyeli majd ezeket a mérföldköveket, de egyelőre a versenyzésre összpontosít, azt viszont nem tudta megmondani, hogy a jelenleg élő szerződése lejárta után is tagja marad-e a mezőnynek. „Most van szerződésem, aztán majd meglátjuk, hogy mennek a dolgok, és érdekel-e ez még” – szögezte le.
Nagy szabályváltozás jön, és a nagy csapatok alapvetően itt maradnak. Megvannak a forrásaik, hogy különböző kutatásokat végezzenek, és kitalálják, hogy lesznek a legjobbak a dolgok
– utalt arra, hogy nem számít az erőviszonyok felborulására. – Az talán jó lenne, ha mindenki egy kicsit közelebb kerülne a többiekhez, nem csupán a pilótáknak, hanem a sportágnak is. Viszont, ez igazából még eléggé képlékeny. Lehet tippelni, de ennek nulla hatása lesz a vezetésre” – jelentette ki Räikkönnen.