Vágólapra másolva!
A 2007-es világbajnok a hétvégén zajló Monacói Nagydíjon pályafutása 300. nagydíján vesz részt, de tőle nem meglepő módon azt mondta, ez neki nem oszt, nem szoroz.

A mezőny egyik doyenje lett az évek során Kimi Räikkönen, miután 2001-es bemutatkozása óta egy kétéves, ralis kalandot kivéve lényegében folyamatosan az F1-es mezőny tagja, és a hétvégén zajló Monacói Nagydíjon pályafutása 300. nagydíján vesz részt. A finn pilóta 2007-ben világbajnok lett, az idén csak Robert Kubica idősebb nála a rajtrácson.

„Próbáltam kikényszeríteni, hogy mondjanak le minden felhajtást, de eddig nem sok sikerrel jártam – nyilatkozta Räikkönen a tervezett ünneplésekkel kapcsolatban. – Semmi különbség nincs a múlt héthez vagy a jövő héthez képest. Ez végül is csak egy szám” – szögezte le a véleményét, és elárulta, nem készült különleges sisakkal, autófestéssel, még egy tortával sem.

Nem akar felhajtást Forrás: Antonin Vincent / DPPI/Antonin Vincent

Räikkönen még a V10-es korszak legszebb napjaiban csatlakozott a mezőnyhöz, V8-as motorral hajtott Ferrarival lett világbajnok, és 2014 óta a hibrid erőforrásokkal is megbirkózik. Úgy vélte, hosszú pályafutása során eleinte tapasztalt változásokat, de mióta már rutinosnak mondhatja magát, „többé-kevésbé ugyanaz a menetrend évről évre” és „a kérdések is ugyanazok.”

A finn pilóta szerint az autók jellegzetességei bár változtak, a vezetés lényege nem lett más az elmúlt 18 év során, csak a hangjuk.

Amennyiben Räikkönen kitölti a jövő évi szerződését, Rubens Barrichellót is megelőzve minden idők legrutinosabb pilótája lesz, de kijelentette, ez őt egyáltalán nem érdekli, mert ez a rekord „abszolút semmilyen örömöt” nem okoz számára. „Ez pusztán egy szám. Ez a verseny is olyan, mint az összes többi, de az emberek próbálnak ünnepelni. Ez csak egy szám. Mitől lenne más?”

Forma-1, Olasz Nagydíj, 2006, Kimi Räikkönen, McLaren
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, 2007, Vallelunga teszt
Kimi Räikkönen, Ferrari, 2007, Melbourne, Ausztrál Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, 2007, Ausztrál Nagydíj
Kimi Räikkönen, 2007, Brit Nagydíj, Ferrari
Kimi Räikkönen, 2007, Olasz Nagydíj, baleset, Ferrari
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, 2007, Brazil Nagydíj
Kimi Räikkönen, 2007, Brazil Nagydíj, Ferrari
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, 2008, Barcelona
Kimi Räikkönen, 2009, Belga Nagydíj, Spa
Kimi Räikkönen, 2009, Belga Nagydíj, Spa
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, 2009, Abu-dzabi
Előkészületek a Forma-1-es Szingapúri Nagydíjra, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, 2014, teszt, Jerez
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Belga Nagydíj, 2014
Forma-1, Fernando Alonso, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Abu-dzabi Nagydíj, 2014
Forma-1, Kimi Räikkönen, Ferrari, 2015
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Bahreini Nagydíj, 2015
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Abu-dzabi Nagydíj, 2015
Forma-1, Kimi Räikkönen, Barcelona teszt, 2016
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Bahreini Nagydíj, 2016
Forma-1, Orosz Nagydíj 2016, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen
Forma-1, Kimi Räikkönen, Max Verstappen, Belga Nagydíj 2016
Forma-1, Kimi Räikkönen, Kínai Nagydíj 2017
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen
Forma-1, Kimi Räikkönen, Ferrari, 2017
Forma-1, Magyar Nagydíj 2017, Kimi Räikkönen, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Olasz Nagydíj, Kimi Räikkönen, Lewis Hamilton
Motorsports: Formula 1 2018 Rolex  Australian Grand Prix  FIA F1 World Championship 2018 SPO Motorsport F! F1 Australia GP Australian Grand Prix
Forma-1, Abu-dzabi Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Kimi Räikkönen, 2007, Kínai Nagydíj, Ferrari
A Forma-1-es Olasz Nagydíj szombati napja, Kimi Räikkönen, Mick Schumacher

Azt elismerte, hogy pályafutása befejezése után lehet, hogy más szemmel figyeli majd ezeket a mérföldköveket, de egyelőre a versenyzésre összpontosít, azt viszont nem tudta megmondani, hogy a jelenleg élő szerződése lejárta után is tagja marad-e a mezőnynek. „Most van szerződésem, aztán majd meglátjuk, hogy mennek a dolgok, és érdekel-e ez még” – szögezte le.

– utalt arra, hogy nem számít az erőviszonyok felborulására. – Az talán jó lenne, ha mindenki egy kicsit közelebb kerülne a többiekhez, nem csupán a pilótáknak, hanem a sportágnak is. Viszont, ez igazából még eléggé képlékeny. Lehet tippelni, de ennek nulla hatása lesz a vezetésre” – jelentette ki Räikkönnen.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!