Daniel Ricciardo nem kímélte saját csapatát a Monacói Nagydíj után, az ausztrál pilóta ugyanis úgy érezte, hogy sokkal jobb eredményt is elérhettek volna, ha a verseny eleji biztonsági autós fázis során nem hoznak rossz stratégiai döntést. A szezon eddigi részében csak szenvedő, megbízhatósági problémák tömkelegével küzdő Renault akár a középmezőny legjobbja is lehetett volna, az elbaltázott taktikának köszönhetően végül azonban a pontszerzésnek is örülhetett.
Ricciardo a hatodik helyről kezdte meg a versenyt, a rajtnál pedig rögtön átugrotta az ötödik helyről induló Kevin Magnussent. A vezető négyes tempóját nem tudta tartani, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Max Verstappen és Sebastian Vettel hamar lőtávolon kívül került tőle, az ötödik hely megőrzésére azonban lett volna esélye, ha a csapat a középmezőny legtöbb tagjával ellentétben nem hívja ki őt kerékcserére a biztonsági autó megjelenésekor.
A bokszkiállással Ricciardo visszaesett a 13. helyre, majd beszorult a mezőnybe, végérvényesen lemaradva a középmezőny elejétől.
„Olyan autók mögé estünk vissza, amelyek mögé nem kellett volna. Frusztráló volt. Meg fogom ezt beszélni a csapattal. Jobban akarunk teljesíteni, jobban is tudunk teljesíteni, és el is kell kezdenünk jobban teljesíteni – irányzott egyértelmű üzenetet a csapat felé Ricciardo. – Nyilvánvaló volt, hogy Lando [Norris] fel fog tartani, mert Carlos [Sainz] elkezdett elszakadni.
Ezek olyan dolgok, amelyeket én is látok annak ellenére, hogy én vezetem az autót és sok minden más is történik közben. Hogy lehet, hogy más nem látja? Nem követhetünk el ilyen hibákat.
Monacóban a pályán elfoglalt helyezés jelent mindent, nekünk pedig ez megvolt."
Ricciardo azt is megjegyezte, hogy ő teljesítette, amit kért tőle a csapat, ezzel pedig esélyük nyílt egy nagyon szép eredmény elérésére, mégis elszalasztották azt. „Egész reggel arról beszéltünk, hogy át kell ugranunk Kevin [Magnussent] a rajtnál,
a csapatmegbeszélésen nagy hangsúly volt ezen, bizonyos szempontból nyomást helyeztek rám. Megcsináltuk, izgatottak lettünk, majd egyszerűen visszaadtuk a helyet.
Láttam Kevint a verseny után, ő is füstölgött, mert mindkettőnket elintéztek – utalt arra, hogy vele együtt Magnussent is kihívta kereket cserélni csapata a Safety Car alatt, és a dánnak is ez lett a veszte. – Hogy őszinte legyek, a késő bokszba hívásnál, amint bejöttem, volt egy olyan érzésem, hogy nem az volt a helyes döntés, mert rendben voltak a gumik, megvolt a tempónk. Itt minden a pályán elfoglalt helyezésről szól, ilyen korán feladni azt, nem tűnt jó ötletnek. Annyira csalódástkeltő ez, nagy lehetőséget szalasztottunk el, hogy ötödikek, legfeljebb hatodikak legyünk. Ugyanakkor nem nyafoghatok, konstruktívnak kell lennem, tudnom kell, mit csinálhatunk jobban."
Az ausztrál végül a kilencedik helyen zárt annak köszönhetően, hogy Romain Grosjean időbüntetést kapott, a Renault több mint 60 körös közepes gumijaiban pedig még volt annyi tartalék, hogy Ricciardo felzárkózzon a franciára, az utolsó körben futva meg az egyéni legjobbját, ezzel elcsenve a 9. helyet.