Annak ellenére, hogy közel egy teljes másodpercet kapott a pole pozíciót megszerző Valtteri Bottastól, és elmondása szerint a Spanyol Nagydíj helyszínére érkezve nem számított rá, hogy ekkora lesz a hátránya a Mercedesszel szemben, a harmadik rajtkockát megszerző Sebastian Vettel nem írja le a Ferrari esélyeit a vasárnapi versenyre, helyette inkább titokzatosan egy merész ötletre célozgatott, amitől reményei szerint jó lesz a tempója. A négyszeres világbajnok továbbra is az utolsó szektort nevezte meg a gondok fő forrásának, miközben csapattársa, Charles Leclerc nem értette, hogy miként rongálhatta meg az autója padlólemezét.
Már az időmérő edzés elejétől nyilvánvaló volt, hogy a Ferrari nem talált rá a csodaszerre a harmadik szabadedzés és a kvalifikáció között, a Mercedes a rajthelyekért folyó csatában is jóformán érinthetetlen volt.
A Scuderia drukkereinek azonban reményt adhat a holnapi versenyre, hogy Vettel sejtelmesen megemlített egy olyan beállítási irányt, amellyel szerinte vasárnap felvehetik a harcot az Ezüstnyilakkal.
„Tegnap és ma is rengeteg dolgot kipróbáltunk, különböző irányokat követtünk, majd ma mindent kihoztunk az autóból, de ez sem volt elég – összegzett a német. – Egyértelmű, hogy nem vagyunk elégedettek, a megközelítésünknek azonban nagyon örülök.
Megragadtuk az esélyt, és kipróbáltunk valami merészet, valamit, ami végül kifizetődő lesz. Talán nem ma, holnap viszont remélhetőleg segíteni fogja a tempónkat, és remélhetőleg elindít minket a jó irányba a következő hetekre."
Vettel tulajdonképpen felvázolta azt, ami az időeredményekből is világosan látszik: a Ferrari a barcelonai pálya első szektorában volt a legjobb, az utolsóban pedig a legrosszabb a Mercedeshez képest, és ahogy csökkent az egyenes szakaszok hosszúsága, úgy veszített egyre többet fő riválisával szemben.
„Ide érkezve nem számítottunk ekkora különbségre, ugyanakkor elég sok időt veszítünk az utolsó szektorban – nyilatkozta Vettel. – Világosnak tűnik, hogy gyorsabbak vagyunk az egyenesekben, úgyhogy valószínűleg valamivel kisebb leszorítóerővel megyünk, mint ők. Az utolsó szektorban viszont nincsenek egyenesek, úgyhogy kissé küszködünk azzal, hogy megfelelően összerakjuk ezt a szektort. Nem túl hosszú, tele van kanyarokkal, ott veszítjük a legtöbb időt."
A négyszeres világbajnok leszögezte, továbbra sincs megoldásuk a gondokra, de nem adják fel.
„Mélyre kell ásnunk, mert ez nem az első, sem a második, és nem is a harmadik alkalom, hogy alulmaradunk.
Már rendszeres, hogy a körülményektől, a napsütéstől, a felhőktől, a gumiktól, keverékektől és a többitől függetlenül egyes helyeken lassabbak vagyunk.
Még kell egy kicsi, hogy megértsük mindezt, ha tudnánk a megoldást, az már ott lenne az autón."
Charles Leclerc csak az ötödik helyről rajtolhat a versenyen, még Max Verstappen is megelőzte, ez azonban nem volt véletlen, a Q2-ben a monacói a kilences kanyarban ugyanis szélesre futott, és megrongálta az autója padlólemezét, hátráltatva őt a továbbiakban.
A monacói pilóta értetlenül állt mindez előtt, ő ugyanis nem érezte úgy, hogy nagyot hibázott volna.
„Nem vagyok túlságosan boldog, nem igazán értem, hogy a Q2-ben hogyan tudtam egy ekkora darabot elhagyni az autóból, nem számítottam erre – nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Egy kicsit valóban alulkormányzottá vált az autó, de úgy hittem, hogy elfér padlógázon így is, és minden rendben lesz. Sajnos elég nagy volt a sérülés, a Q3-ban elég furcsa volt az egyensúly."