Vágólapra másolva!
Alapos verésben részesítette a Mercedes, különösen Valtteri Bottas a Ferrarikat a Spanyol Nagydíj időmérő edzésén, Sebastian Vettel azonban nem írta le a vörösök esélyeit a futamra. A négyszeres bajnok szerint merész utat választottak autójuk beállításával, ami vasárnap kifizetődhet.

Annak ellenére, hogy közel egy teljes másodpercet kapott a pole pozíciót megszerző Valtteri Bottastól, és elmondása szerint a Spanyol Nagydíj helyszínére érkezve nem számított rá, hogy ekkora lesz a hátránya a Mercedesszel szemben, a harmadik rajtkockát megszerző Sebastian Vettel nem írja le a Ferrari esélyeit a vasárnapi versenyre, helyette inkább titokzatosan egy merész ötletre célozgatott, amitől reményei szerint jó lesz a tempója. A négyszeres világbajnok továbbra is az utolsó szektort nevezte meg a gondok fő forrásának, miközben csapattársa, Charles Leclerc nem értette, hogy miként rongálhatta meg az autója padlólemezét.

Vettel sejtelmes nyilatkozatott tett, bízik a Ferrari húzásában - Galéria! Forrás: NurPhoto/Mikel Trigueros

Már az időmérő edzés elejétől nyilvánvaló volt, hogy a Ferrari nem talált rá a csodaszerre a harmadik szabadedzés és a kvalifikáció között, a Mercedes a rajthelyekért folyó csatában is jóformán érinthetetlen volt.

A Scuderia drukkereinek azonban reményt adhat a holnapi versenyre, hogy Vettel sejtelmesen megemlített egy olyan beállítási irányt, amellyel szerinte vasárnap felvehetik a harcot az Ezüstnyilakkal.

„Tegnap és ma is rengeteg dolgot kipróbáltunk, különböző irányokat követtünk, majd ma mindent kihoztunk az autóból, de ez sem volt elég – összegzett a német. – Egyértelmű, hogy nem vagyunk elégedettek, a megközelítésünknek azonban nagyon örülök.

Vettel tulajdonképpen felvázolta azt, ami az időeredményekből is világosan látszik: a Ferrari a barcelonai pálya első szektorában volt a legjobb, az utolsóban pedig a legrosszabb a Mercedeshez képest, és ahogy csökkent az egyenes szakaszok hosszúsága, úgy veszített egyre többet fő riválisával szemben.

Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Cesaro, Scuderia Toro Rosso, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Spanyol Nagydíj, szombat, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, szombat, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Nico Hülkenberg, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lawrence Stroll, Racing Point, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Spanyol Nagydíj, szombat, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, szombat, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, szombat, Romain Grosjean, Haas F1 Team
Forma-1, Spanyol Nagydíj, szombat, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, szombat, George Russell, Williams Racing
Forma-1, Spanyol Nagydíj, szombat, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, szombat, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, szombat, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, szombat, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, szombat, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, szombat, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, szombat, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, szombat, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Spanyol Nagydíj, szombat, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, szombat, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, szombat, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Per Gessle, Roxette, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj, Alfa Romeo logo
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj

„Ide érkezve nem számítottunk ekkora különbségre, ugyanakkor elég sok időt veszítünk az utolsó szektorban – nyilatkozta Vettel. – Világosnak tűnik, hogy gyorsabbak vagyunk az egyenesekben, úgyhogy valószínűleg valamivel kisebb leszorítóerővel megyünk, mint ők. Az utolsó szektorban viszont nincsenek egyenesek, úgyhogy kissé küszködünk azzal, hogy megfelelően összerakjuk ezt a szektort. Nem túl hosszú, tele van kanyarokkal, ott veszítjük a legtöbb időt."

A négyszeres világbajnok leszögezte, továbbra sincs megoldásuk a gondokra, de nem adják fel.

„Mélyre kell ásnunk, mert ez nem az első, sem a második, és nem is a harmadik alkalom, hogy alulmaradunk.

Még kell egy kicsi, hogy megértsük mindezt, ha tudnánk a megoldást, az már ott lenne az autón."

Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Cesaro, Scuderia Toro Rosso, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Spanyol Nagydíj, szombat, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, szombat, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Nico Hülkenberg, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lawrence Stroll, Racing Point, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Spanyol Nagydíj, szombat, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, szombat, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, szombat, Romain Grosjean, Haas F1 Team
Forma-1, Spanyol Nagydíj, szombat, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, szombat, George Russell, Williams Racing
Forma-1, Spanyol Nagydíj, szombat, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, szombat, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, szombat, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, szombat, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, szombat, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, szombat, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, szombat, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, szombat, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Spanyol Nagydíj, szombat, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, szombat, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, szombat, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Per Gessle, Roxette, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj, Alfa Romeo logo
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj

Charles Leclerc csak az ötödik helyről rajtolhat a versenyen, még Max Verstappen is megelőzte, ez azonban nem volt véletlen, a Q2-ben a monacói a kilences kanyarban ugyanis szélesre futott, és megrongálta az autója padlólemezét, hátráltatva őt a továbbiakban.

A monacói pilóta értetlenül állt mindez előtt, ő ugyanis nem érezte úgy, hogy nagyot hibázott volna.

„Nem vagyok túlságosan boldog, nem igazán értem, hogy a Q2-ben hogyan tudtam egy ekkora darabot elhagyni az autóból, nem számítottam erre – nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Egy kicsit valóban alulkormányzottá vált az autó, de úgy hittem, hogy elfér padlógázon így is, és minden rendben lesz. Sajnos elég nagy volt a sérülés, a Q3-ban elég furcsa volt az egyensúly."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!