A dühös Vettel reméli, az emberek nem fordulnak el a Forma-1-től

Forma-1, Kanadai Nagydíj, Vettel, Ferrari, tábla, csere
MONTREAL, QUEBEC - JUNE 09: Second placed Sebastian Vettel of Germany and Ferrari swaps the number boards at parc ferme during the F1 Grand Prix of Canada at Circuit Gilles Villeneuve on June 09, 2019 in Montreal, Canada. Dan Istitene/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Sebastian Vettel először dühös, később inkább már csalódott volt amiatt, hogy szerinte egy jogtalan büntetés miatt bukta el a megérdemelt győzelmet, miközben jó versenyt vívtak Lewis Hamiltonnal, amit az emberek látni szeretnének. Reméli, hogy a felügyelők döntése miatt nem fordítanak sokan hátat a száguldó cirkusznak.

Ennél botrányosabb vége nehezen lehetett volna a Kanadai Nagydíjnak, és úgy egyáltalán bármelyik Forma-1-es versenynek. Sebastian Vettel a 48. körben levágta a hármas kanyart, majd a füvön átcsúszva, az autójával birkózva úgy jött vissza Lewis Hamilton elé, hogy a britet kis híján nekiszorította a falnak, amikor az kívülről megpróbálta megelőzni. Vettel később 5 másodperces időbüntetést kapott, ezért hiába ért célba Hamilton előtt, csak a második helyen végzett. A leintés után aztán elszabadultak az érzelmek, Vettel először dühöngött, majd rezignáltan megjegyezte, reméli, az emberek ezek után is kíváncsiak lesznek a Forma-1-re.

Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lance Stroll
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Pierre Gasly
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Sebastian Vettel
Forma-1, Kanadai Nagydíj, rajt
Forma-1, Kanadai Nagydíj, rajt
Forma-1, Kanadai Nagydíj, rajt
Forma-1, Kanadai Nagydíj, rajt
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Pierre Gasly, Red Bull, Nico Hülkenberg, Renault
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Pierre Gasly, Red Bull
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lando Norris, McLaren, kiesés
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Danyiil Kvjat, Toro Rosso
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo, megpördülés
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Vettel, Ferrari, tábla, csere
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Nico Hülkenberg, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Kanadai Nagydíj, befutó
Forma-1, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Nico Hülkenberg, Renault
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Vettel, Hamilton, Ferrari, Mercedes
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Vettel, Hamilton, Ferrari, Mercedes
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Ferrari, Charles Leclerc
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Pierre Gasly, Red Bull
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Valtteri Botttas, Mercedes, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Ferrari, Charles Leclerc
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari, Charles Leclerc
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Toto Wolff, Mercedes
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Sebastian Vettel, Ferrari, Martin Brundle
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari

Vettel már a levezető körben is ki volt borulva, szerinte vaknak kellett lenni ahhoz, hogy ne lássák a felügyelők, hogy a fűről visszatérve nem tudja irányítani az autót, és örült, hogy a falnak nem ment neki. Mattia Binotto hiába nyugtatta a rádióban, a négyszeres világbajnok közölte,

Ezután nem parkolta le az autóját a parc fermébe, hanem megállt a bokszutca bejáratánál, kiugrott és egyből a Ferrari motorhome-ja felé vette az irányt, a sajtósának úgy kellett utánaszaladnia, hogy legalább a dobogóta álljon fel.

Eközben Martin Brundle interjút készített Hamiltonnal és elmondta neki, hogy Vettel a csapatrádióban azt mondta, egyszerűen nem volt hova menni.

Hamilton, bár nem így akart nyerni, ezzel nem értett egyet.

„Ez az ő véleménye, én rendesen bevettem a kanyart, de amikor valaki átmegy a füvön, nem szabad egyenesen kimennie a versenyívre, biztonságosan kell visszatérni" – mondta az ötszörös világbajnok, aki elárulta, hogy a verseny végén a fékekkel szenvedett.

Az eset, ami eldöntötte a versenyt

Vettel a pihenőszobában csatlakozott a többiekhez, láthatóan szétvetette a düh, majd Hamiltonnak is feltette a „hova kellett volna mennem?" kérdést, miután

megnyugtatta, tudja, nem az ő döntése volt a büntetés.

A pódiumceremónia után egy gyors interjút azért készítettek Vettellel, amire Hamilton is ott maradt. „Nagyon élveztem a versenyt, jó volt a közönség. Lewis gyorsabb volt, de sikerült előtte maradnunk, a többiről meg eleget mondtam, meg kell kérdezni az embereket. Remek showt tettünk le az asztalra, Lewis tiszteletet mutatott, meg kell kérdezni az embereket" – mondta Vettel.

Amikor Hamiltonhoz került a szó, a közönség óriási fújolásba kezdett.

– mondta Hamilton, mire Vettel a védelmére sietett.

ő látta, hogy mi történt, szerintem nem volt szándékosság abban, hogy az útjába kerültem, nehezen tudtam a pályán maradni, szerintem nem kellene Lewist fújolniuk, ha bármit fújolni kéne, azok ezek a vicces döntések."

Hamilton felhúzta Vettelt a dobogó tetejére

Vettel két büntetőpontot is kapott a büntetés mellé, később a Sky Sports kamerái előtt pedig már valamivel nyugodtabban nyilatkozott, és azon elmélkedett, hogy ez az eset mennyire nem tett jót a Forma-1 megítélésének. „Ez nem a vb-címről szól, megérdemeltük volna ma a győzelmet, ez a mi és az emberek véleménye is, remek verseny volt, minden körben hajtottak, ezt nagyon élveztem.

Ez a fő szempont, ők az okai, hogy ilyen showt tudunk csinálni, meg tudjuk építeni ezeket az autókat, egyszerűen sajnálatos, amikor ilyen döntések születnek."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!