Akik attól tartottak, hogy a Mercedes 2020 végén kiszáll a Forma-1-ből, hogy mondjuk teljes mellszélességgel a Formula E-re, vagy egy esetleges Le Mans-i projektre koncentráljon, azok most megnyugodhatnak,
Ola Källenius, a Daimler AG (a Mercedes anyavállalata) új ügyvezető igazgatója ugyanis a Corriere dello Sport információi szerint áldását adta arra, hogy az istálló tovább folytassa a jelenleg is zajló tárgyalásokat a 2020 utáni szabályokról
az FIA-val és a Liberty Mediával, ezzel gyakorlatilag kijelentve, hogy legalább 2025 végéig marad a csillagos márka a Forma-1-ben.
Källenius a májusban leköszönő Dieter Zetsche helyét vette át a Daimlernél, azét az emberét, aki hosszú évek óta lelkes támogatója a Forma-1-es projektnek, és kulcsszerepet játszott abban, hogy az Ezüstnyilak a 2014-es szezon óta uralják a sportágat, lassan a létező összes rekordot átírva. Ugyanakkor, mint minden vezetőváltás esetén, ezúttal is benne volt a pakliban, hogy változnak a prioritások, és a Mercedes esetleg más sorozatra helyezi át a figyelmét. Ez azonban nem fog megtörténni, Källenius ugyanis zöld utat adott a Mercedesnek a tárgyalások folytatásához a 2021-ben életbe lépő átfogó szabályváltozásokról, amivel
a 2020 után életbe lépő újabb 5 éves ciklusra is elkötelezték magukat a száguldó cirkusz mellett, leghamarabb tehát 2025 végén szállhatnak ki.
A kérdés, hogy ez az új fejlemény milyen hatással lesz Toto Wolff csapatfőnök jövőjére, akit az utóbbi hetekben többen is Chase Carey, az F1 kereskedelmi jogait birtokló Liberty Media elnök-vezérigazgatójának utódaként láttak 2021-től.
Wolff a Monacói Nagydíjon tagadta, hogy a Liberty vezetésére pályázna, többen azonban ekkor még lehetséges forgatókönyvnek tartották, hogy a Mercedes 2020 végén kivonul a sportágból. Most, hogy ez valószínűtlennek tűnik, nőtt az esélye, hogy minden marad a régiben, és Wolff irányításával a Mercedes soha nem látott magasságokra tör az elkövetkező években
A következő években a maradó Mercedes a többiekkel együtt alapjaiban véve a jelenlegi hibrid erőforrásoka használhatja, ezen a téren egyik pillanatról a másikra tehát biztosan nem fog visszaesni, 2025 után azonban változhat a helyzet.
Aligha fog megtörténni, több Forma-1-es csapatfőnök azonban a romantikus énjére hallgatva szívesen versenyezne ismét V8-as, V10-es, vagy akár V12-es erőforrásokkal a 2025-ös szezontól.
„Érzelmileg egy magas fordulatszámon pörgő, szívó V10-es vagy V12-es motor csodálatos dolog lenne, sajnos azonban valószínűleg ezek már igen idejétmúltak – lohasztotta a kedélyeket Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. – Fontos, hogy a helyes döntést hozzuk meg a jövőre nézve, az autóipar óriási ütemben változik, ki tudja, milyen technológiák lesznek relevánsak akkor?
Akármilyen motor is jön 2025-ben, 5-10 éves periódusra kell érkezzen.
A romantikus énem azt mondja, hogy térjünk vissza a hangos, zajos, magas fordulatszámú szívómotorokhoz."
Cyril Abiteboul – bármilyen meglepő is – egyetértett Hornerrel, ő is szívesen látná újra az üvöltő V10-eseket, ugyanakkor tudja, hogy a világ nem ebbe az irányba tart.
Az elektromossá válás komoly trend, szerintem ez nem fog változni.
Szerintem első sorban az MGU-H átültethetőségét kell megvizsgálnunk az utcai autókba, mivel ezt a részegységet emiatt vezették be. Jelenleg nem látjuk, hogy ezt miként lehetne utcai autókban alkalmazni, de ez változhat, egyes gyártók talán már el is kezdték a fejlesztését, úgyhogy óvatosnak kell lennünk, hogy ne vessük el ezt a lehetőséget."