MONTREAL, QUEBEC - JUNE 07: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W10 stops in the Pitlane during practice for the F1 Grand Prix of Canada at Circuit Gilles Villeneuve on June 07, 2019 in Montreal, Canada. Charles Coates/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint csak a Mercedesnek tett jót az F1-es gumik megváltoztatása a tavalyi szezon óta. Ha rajta múlna, visszakérné a tavalyi abroncsokat.
A gumik rovására írta a Mercedes idei fölényét Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Kanadai Nagydíj során. A brit szakember nem mondta ki, de arra célzott, hogy a Pirelli által bevezetett idei módosítások csak a világbajnoki címvédő istállónak kedveznek, és úgy vélte, ennek jeleit már tavaly is lehetett tapasztalni.
„A gumik futófelülete és oldalfala az idei szezonra vékonyabb és merevebb lett, borzasztó nagy energiát elnyelnek és nagyon nehéz felmelegíteni őket. Amikor ilyen abroncsokat használtunk a tavalyi szezon során, a Mercedes megnyerte az összes versenyt” – nyilatkozta Horner a Sky Sports műsorában.
„Nagy szerencséjükre az idei szezonra is megváltoztak a gumik, az ő autójuk pedig elég durván használja az abroncsokat, különösen a hátsókat, így ez pont nekik kedvezett, és nagyon jó [üzemeltetési] tartományba kerülnek. A többiek közben próbálnak felzárkózni, de nyilvánvaló, hogy a legjobb az lenne, ha visszatérnénk a tavalyi gumikhoz.”
Kilenc csapat nagyon örülne ennek, és lenne egy, ami eléggé boldogtalan lenne, de a szórakoztatás érdekében nemes dolog lenne a Pirellitől, ha megtennék ezt.”
Szombaton az általában jól értesült Auto Motor und Sport arról számolt be, hogy a Red Bull és a Ferrari lobbizni kezdett a Pirellinél, hogy változtassanak a gumik specifikációján, idézték Mattia Binotto, Helmut Marko és Günther Steiner bírálatait is. Zak Brown, a McLaren Racing ügyvezetője azonban kijelentette: „Mi jól kiismertük a gumikat, nincs szükség változásra.”
Ez rossz hír a Ferrari-Red Bull tengely szempontjából, mert a szaklap kérdésére Mario Isola, a Pirelli autósportért felelős vezetője elárulta, a csapatok 70%-ának kell támogatnia a specifikáció megváltoztatását ahhoz, hogy történjen is valami, ha ez nincs meg, akkor csak az FIA részéről érkezhet kérés ennek érdekében.
A lázongó csapatoknak a saját ügyfélkörük mellett a Renault-t és a McLarent is meg kellene győzniük a változás szükségszerűségéről,
mert a Mercedes nyilván nem támogatna egy ilyen indítványt és feltehetőleg ügyfeleik, a Racing Point és a Williams is melléjük állna. Steiner már korábban is egyeztetett a Pirellivel, mert a Haas nem boldogul az idei gumik működtetésével, a hétvége előtt a Racefansnek elárulta, a gyártó jelenleg csak annyit jelent, hogy az ötféle gumikeverékből álló skálájáról az adott hétvégére lágyabb változatokat válasszon.
Az augusztusi Magyar Nagydíjra például a középső három keveréket hozza majd el a gyártó. Ez azonban a Haas boldogulását nem segíti elő: „Az autónk eddig néha jó volt, néha meg teljesen használhatatlan. Pontosan tudjuk, hogy miért, de azt nem, hogyan oldjuk meg, mert képtelenek vagyunk működésre bírni a gumikat” – mondta Steiner.
„Ezzel nem csak mi küszködünk, hanem mindenki más is. A középmezőnyben nagyon szoros a verseny, de ez nem azt mutatja meg, hogy kié a legjobb autó, hanem azt, hogy ki tudja működtetni a gumikat, és ki nem. Ez a világbajnokság pillanatnyilag arról szól, hogy ki tudja eltalálni a gumik működési tartományát, és ki nem.”