Ahogyan azt az elmúlt években megszokhattuk, a Forma-1 idei szezonjának egyik fő beszédtémáját is a gumik fogják jelenteni. Azon túl, hogy a Pirelli csökkentette a keverékek számát és változtatott a jelölésen is, a gumik szerkezetébe is belenyúlt, a módosítástól pedig azt várja, hogy a versenyzőknek nem kell annyit spórolniuk az abroncsokkal. Először a tavalyi Abu-dzabi teszten próbálhatták ki a 2019-re szánt gumikat a versenyzők, a legtöbben azonban csak a barcelonai szezon előtti teszten szembesülhettek azzal, hogy mivel kell boldogulniuk az idén. Többek között Lewis Hamilton is most szerzett először tapasztalatot a Pirelli módosított keverékeiről, a tetszését pedig nem igazán nyerte el, amit látott.
Tavaly a versenyzők egyöntetű véleménye volt a Pirelli gumijairól, hogy nem tesznek jót a versenyzésnek, mert túlságosan óvni kell őket a futamok alatt. A gyártó szeretett volna megszabadulni az egykiállásos versenyektől, a keverékek lágyításával azonban nem ezt érte el, hanem azt, hogy a csapatok méginkább spórolásra kötelezték versenyzőiket. Az idei szezonra ezért felhagytak ezzel az úttal, hogy egykiállásos futamok ide vagy oda, legalább odaléphessenek a gázra a pilóták.
A 2018-as szezonban három versenyen, Barcelonában, Franciaországban és Silverstone-ban vékonyabb futófelületű abroncsokat bocsátott a csapatok rendelkezésére a Pirelli,
ez pedig nagyban megkönnyítette a hátsó gumik túlmelegítésével bajlódó Mercedes helyzetét ezeken a versenyeken. Hamilton azt nehezményezte, hogy az idei szezonban használatos abroncsok nem hasonlítanak ezen három futamon használtakra.
Nem tudok túl sok jót mondani a gumikról, úgyhogy talán az a legjobb, ha nem is mondok semmit
– mondta az ötszörös világbajnok. – Úgy gondolom, hogy kihívást fognak jelenteni, de mindenki ugyanabban a hajóban evez. Az idén nagyobb kihívás lesz [a gumik kezelése], mint tavaly volt. Szerintem a tavalyi gumik rendben voltak, aztán ott volt a vékonyabb futófelületű gumi, amelyet talán Franciaországban és Silverstone-ban használtunk, az egy elég jó abroncs volt. A legegyszerűbb, amit tehettek volna, hogy azt a gumit hozzák el az idén is. De nem ezt tették, helyette valami mást hoztak."
Mario Isolát, a Pirelli autósportért felelős vezetőjét szembesítették Hamilton szavaival, mire a szakember elmondta, hogy
nem teljesen érti a Mercedes világbajnokát, ugyanis az idei keverékek a tavalyi, vékonyabb futófelületű változatot alapul véve készóltek.
„A 2019-es gumiknak vékonyabb a futófelülete, ugyanazt a megoldást alkalmaztuk, amit tavaly az említett három versenyen. Úgyhogy ez egy olyan előny, amit minden pilótának érezni kellene" – mondta Isola.
Hamilton a gumik jelölésével sem volt kibékülve, az idei évre ugyanis csak három szín lesz, az adott versenyen a legkeményebb keveréket a fehér, a közepeset a sárga, a lágyat pedig piros felirat jelzi majd.
Az ötszörös világbajnok azt nehezményezte, hogy ez a mostani rendszer bonyolult, mert ha meg akarja valaki tudni, hogy a teljes palettán hol helyezkedik el az adott gumi, a C1-től C5-ig tartó elnevezést kell használnia.
„Azt nem értem, ha ez a vélemény a C1-es, a C2-es és a C5-ös gumira vonatkozik, mert azok újak, a C3-as és a C4-es gumit viszont sokat használták már, a tavalyi lágy és ultralágy megfelelői" – reagált Isola.
A Pirelli autósportért felelős vezetője azt is elmondta, hogy miért tartották jobbnak a vékonyabb futófelületű abroncsokat, valamint előrebocsátotta, hogy beszélni fog Hamiltonnal.
A vékonyabb futófelület megvéd a hólyagosodástól, csökkenti a túlmelegedést, hideg körülmények között azonban jobban szemcsésedik, mint ahogy azt a teszten reggel és késő délután láthattuk
Ugyanakkor a nap második felében, amikor a csapatok a keverékek összehasonlítását végezték, sokkal jobb volt a helyzet. Beszélnem kell vele és részletekbe menően meg kell értenem, hogy mi az oka az elégedetlenségének."
A Pirelli időközben nyilvánosságra hozta, hogy a csapatok melyik keverékből hány szettet rendeltek maguknak a szezonnyitóra. A táblázatból kiderül, hogy a két Mercedes, a két Red Bull és Sebastian Vettel pontosan ugyanolyan elosztást választott, mindegyikük 1 kemény, 3 közepes és 9 lágy szettel vág neki a hétvégének. A kakukktojást Charles Leclerc jelenti, akinek eggyel több kemény, és eggyel kevesebb közepes szettje lesz az említett 5 versenyzőnél. Lágy gumiból a két Renault tárazott be a legjobban, Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg egyaránt 10-10 szett piros oldalfalú Pirellit kap, míg a legtöbb közepes gumija, szám szerint 4 szett George Russellnek lesz.