A Forma-1 2021-ben életbe lépő szabályreformjának elfogadását októberre halasztották, mivel azok még nem eléggé kiforrottak hozzá. Egyelőre nem sok információ szivárgott ki a műszaki részletekről, jobbára az irányvonalról – jobb előzési lehetőségeket biztosító és esztétikus megjelenésű autókról – beszéltek az illetékesek, továbbá a gumiszabályok kapcsán ismert néhány konkrétum.
Nem hivatalos forrásként ugyanakkor már megjelent az interneten néhány ábra arról az autóról, melyet a szélcsatornás tesztekhez használnak, használtak annak érdekében, hogy modellezzék a különböző technikai paraméterek előzési lehetőségekre gyakorolt hatását.
A beavatottakat bizonyára titoktartásra kérték, így az Auto Motor und Sportnak név nélkül nyilatkozott néhány mérnök, hogy mik a benyomásaik, illetve milyen kulisszatitkokat tudnak elárulni. Egyikük megerősítette, ami a látványtervként használt autóról másoknak is eszébe jutott: az új formavilág az IndyCart idézheti.
"Az oldaldobozok rögtön az első kerekek mögött kezdődnek, nem lesz hely áramlásjavító és ezáltal turbulenciát keltő elemeknek – mondta. – Úgy néz ki [a tesztautó], mint egy hatalmas IndyCar autó."
Nem hiszem, hogy meg lehet szólítani vele a 20-25 éves korosztályt. Az eredetileg tervezett futurisztikus külsőnek nyoma sincs.
"A videojátékok autói jobban néznek ki, mint a valódiak." Ez persze ízlés dolga, másoknak lehet, hogy kifejezetten tetszeni fog.
Az viszont valószínűnek tűnik, hogy a már most sem túl változatos megjelenésű autók még jobban hasonlítani fognak egymásra. A szaklap által megszólaltatott egyik mérnök azt mondta, „az oldaldobozok mindegyik autón nagyon hasonlók lesznek, a fékhűtés pedig teljesen egyforma."
Ennek célja az, hogy a csapatok az aerodinamikai optimalizálás káros mellékhatásaként ne alakítsanak ki olyan légáramlatokat az autó körül, melyek nehezítik a követést. Hogy tartsák magukat a „közjóhoz", az előírásokban kikötik, milyen útvonalon lehet elvezetni a levegőt a padlólemez alatt.
2021-től a szívóhatást is visszahozzák mérsékeltebb formában, kisebb csatornákat engedélyezve az autó alján.
„Úgy kell meghatározni a diffúzor és a csatornák méretét, hogy a rajtuk áthaladó levegő ne okozzon turbulenciát a hátul lévő autónak. Ennek a problémának a megoldásához szigorú megkötésekre van szükség" – magyarázta egy mérnök az Auto Motor und Sportnak.
A Pat Symonds által vezetett kutatócsoport a beszámoló szerint a szimulációk során azt tapasztalta a tanulmányautóval, hogy egyautónyi távolságra az üldöző csupán 10%-ot veszít a leszorítóerőből, miközben a jelenlegi érték 50%.
2021-től jelentősen megváltozhat a csapatok működése is a költségvetési plafon bevezetésével és a bevételek elosztásának korrigálásával, valamint több alkatrész egységesítésével.
Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke örül és racionális döntésnek tartja a szabályok októberben történő elfogadását, amit eredetileg júniusra terveztek.
Az F1-ben nagyon sokszor nincs egyetértés. Most végre sikerült tíz csapattal, a kereskedelmi jogok birtokosával és a bajnokság felügyelőjével megállapodásra jutni
– nyilatkozta.
"2021-ben hatályba lépő, öt évig érvényes szabályokról beszélünk. Biztosítanunk kell, hogy jó megoldásokat találunk ki. Éppen ezért gondolom úgy, hogy nagyon jó, ha még foglalkozhatunk a szabályokkal 3-4 hónapig, közösen, hogy kijavítsuk, amit lehet."