A Forma-1-es csapatok együttes beleegyezésével a 2021-es szabályváltozások elfogadását négy hónappal elhalasztotta a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), így várhatóan októberben véglegesítik azokat. Ez többnyire a regulák finomhangolását és részletesebb kidolgozását segíti, az nem kérdéses, hogy 2021-től a mostanitól gyökeresen eltérő autókat fogunk látni a Forma-1-ben. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint azonban alapvetően nem jó irány a technikai regulák változtatása, ezzel ugyanis a várt eredmény ellenkezőjét érik el.
Örökös téma a Forma-1-ben, hogy nem eléggé kiegyenlített a mezőny, túl nagy a szakadék az élcsapatok és a mezőny többi része között, ami sokszor az izgalmak rovására megy. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint általános vélekedés a sportágban az, hogy ha egy csapat évekre kisajátítja az első helyet, legyen szó az Ezüstnyilak mostani, vagy a Red Bull és a Ferrari korábbi sikersorozatáról, akkor szabályváltozásra van szükség.
Az osztrák üzletember szerint ez azonban nem jó logika.
„Amikor a múltban egy csapatnak nagy előnye volt a világbajnokságban, az volt az alapvető reakció, hogy meg kell változtatni a szabályokat, mert az emberek azt hiszik, hogy azzal a többiek felzárkózhatnak.
Szerintem valójában pont az ellenkezője az igaz, azaz ha változatlanul hagyjuk a szabályokat, akkor végül kiegyenlítődik a csapatok teljesítménye."
Wolff tisztában van vele, hogy a Mercedes részéről miként fogadhatnak az emberek egy ilyen véleményt, nyilvánvalóan mindenkinek az jut először eszébe, hogy a címvédő istálló csak a saját pecsenyéjét sütögeti, és a szabályok változatlanul hagyásával szeretné megőrizni az előnyét.
A mi helyzetünkben nagyon nehéz hitelesnek lenni és elérni, hogy meghallgassanak, mert az emberek azt hiszik, azért akarjuk változatlanul tartani a szabályokat, hogy megőrizzük a fölényünket.
Ennek azonban az ellenkezője az igaz. Hagyják úgy a szabályokat, az erőviszonyok pedig ki fognak egyenlítődni."
Erre már nyilvánvalóan nem kerül sor, vagy legalábbis nem a közeljövőben, a 2021-es szabályváltozások utáni időszakra azonban megfontolandó lehet Wolff véleménye, aki a 2014-ben bevezetett motorszabályokat hozta fel példaként, hiszen míg az első években óriási volt a Mercedes fölénye, mostanra felzárkóztak a többiek, sőt, a Ferrari az általános vélekedés szerint át is vette a vezetést ezen a téren. „Ez megfigyelhető az erőforrásokra vonatkozó előírásokban is, amelyek egy ideje változatlanok. Szerintem ha a kasztnira vonatkozó szabályokat is változatlanul hagyjuk, akkor végül közelebb kerülnek egymáshoz a csapatok” – mondta Wolff,
aki szerint az istállók csakis azért pártolják a szabályváltozásokat, mert lehetőséget szeretnének teremteni maguknak arra, hogy az élre ugorjanak, és jobb alkalmazkodással faképnél hagyják a riválisokat.
„Akárcsak a múltban, a csapatok most is azért lobbiznak a változásért, mert azt remélik, hogy ha fordul a kocka, az nekik jelent majd előnyt. Ha megnézzük az idei vagy a tavalyi szabályváltozásokat, nem lett szorosabb a mezőny, az élen álló csapatok növelhették az előnyüket. Most újra visszamegyünk a kiindulópontra és elkövetjük újra és újra ugyanazt a hibát."