Májustól a német Andreas Seidl a McLaren csapatfőnöke, korábban a BMW Saubernél, a BMW Motorsportnál és a Porsche WEC programjával is sikereket ért el, most viszont az a feladat vár rá, hogy a McLarent is kivezesse a középmezőnyből. Seidl elárulta, mindenképpen szeretett volna vezető pozícióba kerülni az F1-ben.
„Én is a Michael Schumacher generáció gyermeke vagyok, 1992-ben kezdtem el figyelemmel követni a Forma-1-et – nyilatkozta a Racefansnek. – Amikor ő egyre népszerűbb lett Németországban, akkor kezdtem én is nézni minden edzést péntektől vasárnapig. Utána az volt a célon, hogy befejezzem az iskolát, és a műszaki tanulmányaim során már egyértelműen a Forma-1 volt a középpontban.”
Sok csapatfőnökkel ellentétben Seidl korábban nem akart pilóta lenni, ezért nem irigyli a versenyzők feladatát. „Tudom, hogy amit ezek a srácok tudnak, arra én nem vagyok képes – ismerte el. – Az meg nem érdekel, hogy csak körbe-körbe menjek. Nagyobb élvezetet okoz, ha látom, ahogy ezek a srácok a határig hajszolják ezeket az autókat.”
Seidl a McLaren új menedzsmentjének tagjaként érkezett a McLarenhez, a jövő évi autó fejlesztését már ő irányítja, de az igazi lehetőséget a 2021-es szezon hozhatja el a számára.
„Az élcsapatok, mint a Mercedes és a Ferrari nem csak a pénzük vagy a nagyobb költségvetésük miatt jutott oda, ahol vannak, hanem azért, mert egyszerűen remek munkát végeznek – felelte, amikor arról kérdezték, hogy a költségplafon segít-e majd a McLarennek. – Toto [Wolff] olyan légkört teremtett a csapatban, hogy tudás és módszertanok alakultak ki. Innen jön a teljesítményük.”
A német szakember kijelentette, bár kétségtelen, hogy „a végső lépéshez” szükségesek erős anyagi források, de ő egyelőre szeretne többet kihozni a McLaren jelenlegi helyzetéből. „Erre fókuszálok. Az is fontos, hogy ne zavarjanak meg minket a szabályok és a kifogások” – tette hozzá Seidl.
A csapatfőnök James Key technikai igazgató, Paul James csapatmenedzser és Jonathan Neale operatív igazgató munkáját felügyeli közvetlenül.
„Számomra az a fontos, hogy már tavaly óta is nagyot léptünk előre. Nem szabad elfelejtenünk, hogy hol voltunk a tavalyi év végén. A Forma-1-ben nincsenek varázslatok, mindenhez időre van szükség” – foglalta össze.