Vágólapra másolva!
A várakozásoktól elmaradó eredménnyel zárt, és mindössze a 7. helyről indulhat a vasárnapi Francia Nagydíjon Sebastian Vettel, miközben csapattársa, Charles Leclerc a 3. lett.

Esélye sem volt a Ferrariknak a rekordot író, és az első sort ismét kisajátító Mercedesek ellen, ráadásul a 2. rajtsorba mindössze Charles Leclerc tudott bekerülni a 3. rajtkocka megszerzésével. Sebastian Vettel a Q3-as első körét feladta, a második etap során pedig csak a 7. leggyorsabb kört teljesítette.

Vettel az első etapja végén a felváltásokra panaszkodott, de a leintés után nem fogta technikai hibára a várakozásoktól is elmaradó eredményt, ami alaposan megnehezíti majd a dolgát a vasárnapi futamon, hiszen csapattársa, Max Verstappen és meglepetésre a két McLaren is jobb eredményt ért el nála.

Forma-1, Francia Nagydíj, Kimi Räikkönen
Forma-1, Francia Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Francia Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Francia Nagydíj, Pierre Gasly, Red Bull
Forma-1, Francia Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Francia Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Francia Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Francia Nagydíj, Danyiil Kvjat, Toro Rosso
Forma-1, Francia Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Francia Nagydíj, Danyiil Kvjat, Toro Rosso
Forma-1, Francia Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Francia Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Sebastian Vettel
Forma-1, Francia Nagydíj, Robert Kubica, Williams
Forma-1, Francia Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Francia Nagydíj, Nico Hülkenberg, Renault
Forma-1, Francia Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Francia Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Francia Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Francia Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Francia Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Francia Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Francia Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Francia Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Francia Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Francia Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Francia Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Francia Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Christian Horner, Red Bull Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Francia Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Scuderia Toro Rosso, Pirelli mérnök, Francia Nagydíj
Forma-1, szurkolók, Circuit Paul Ricard, Francia Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Circuit Paul Ricard, Francia Nagydíj
Forma-1, Jean-Dominique Senard, Renault, Francia Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Ferrari, Francia Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Robert Kubica, Williams Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Toto Wolff, Mercedes-AMG Petronas, Francia Nagydíj
Forma-1, Andreas Seidl, Zak Brown, McLaren Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Jean Todt, Toto Wolff, Mercedes-AMG Petronas, Francia Nagydíj
Forma-1, Laurent Mekies, Scuderia Ferrari, Francia Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Ferrari, Francia Nagydíj
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Sergio Pérez, Francia Nagydíj
Forma-1, Francia Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Francia Nagydíj, Charles Leclerc
Forma-1, Francia Nagydíj, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Francia Nagydíj

„Nem tudom, mit történhetett, de annyira elvesztettem a lendületemet, hogy nem volt értelme befejezni azt a kört – mondta Vettel a Sky Sportsnak az első Q3-as próbálkozásáról. – Nem volt jó [az edzés], hullámzott. Néhány kör nagyon jónak tűnt, a többi nem annyira, végül is, nem hoztam ki mindent az autóból, ami nem tesz elégedetté.

Vettel hozzátette, az ő szempontjából kár, hogy ez a visszaesés pont a Q3-ban történt, mert „jobb lett volna a többi szegmensben lassabbnak lenni, de így alakult.” Kérdésre válaszolva elmondta, a fejlesztések többségét elvetették, „úgyhogy nem tettük meg a lépést, amit vártunk”, és bár a Mercedes utolérését kizárta, szerinte a Red Bull ellen a Ferrarinak jó versenye lehet.

Forma-1, Francia Nagydíj, Kimi Räikkönen
Forma-1, Francia Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Francia Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Francia Nagydíj, Pierre Gasly, Red Bull
Forma-1, Francia Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Francia Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Francia Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Francia Nagydíj, Danyiil Kvjat, Toro Rosso
Forma-1, Francia Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Francia Nagydíj, Danyiil Kvjat, Toro Rosso
Forma-1, Francia Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Francia Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Sebastian Vettel
Forma-1, Francia Nagydíj, Robert Kubica, Williams
Forma-1, Francia Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Francia Nagydíj, Nico Hülkenberg, Renault
Forma-1, Francia Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Francia Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Francia Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Francia Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Francia Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Francia Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Francia Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Francia Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Francia Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Francia Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Francia Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Francia Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Christian Horner, Red Bull Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Francia Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Scuderia Toro Rosso, Pirelli mérnök, Francia Nagydíj
Forma-1, szurkolók, Circuit Paul Ricard, Francia Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Circuit Paul Ricard, Francia Nagydíj
Forma-1, Jean-Dominique Senard, Renault, Francia Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Ferrari, Francia Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Robert Kubica, Williams Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Toto Wolff, Mercedes-AMG Petronas, Francia Nagydíj
Forma-1, Andreas Seidl, Zak Brown, McLaren Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Jean Todt, Toto Wolff, Mercedes-AMG Petronas, Francia Nagydíj
Forma-1, Laurent Mekies, Scuderia Ferrari, Francia Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Ferrari, Francia Nagydíj
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Sergio Pérez, Francia Nagydíj
Forma-1, Francia Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Francia Nagydíj, Charles Leclerc
Forma-1, Francia Nagydíj, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Francia Nagydíj

Vettel csapattársa, Leclerc az időmérő után örült, hogy megszerezte a 3. helyet, mert ahogy elmondta, tisztában volt azzal, hogy a Q3-ban eddig nem szerepelt jól, és örömmel tapasztalta a saját fejlődését. Hozzátette, Vettel nem tartotta őt fel, amikor a rádión arra kérte a csapatot, hogy sürgessék a német pilótát, csupán aggódott, hogy lekési az utolsó köre kezdetét.

Elárulta, egyelőre a Ferrari sem érti, hogy miért vannak nagy hátrányban a Mercedeshez képest.

„Szerintem alapvetően gyenge a tapadásunk a kanyarokban. Az egyenesekben gyorsak vagyunk, de a kanyarokban küszködünk. Ezen a hétvégén van valami érdekesség, amit még nem teljesen értünk. Az 1-es és 2-es szektorban nem vagyunk nagyon lemaradva, legalábbis a szabadedzéseken, de a 3-as szektorban elveszítjük az idő nagy részét. Ezen még dolgoznunk kell.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!