Közel két héttel később és egy kontinenssel arrébb sem csitul az érdeklődés Sebastian Vettel nagy port kavaró büntetése után, főleg azért, mert a Francia Nagydíj péntek délutánján újratárgyalják az esetet, miután a Ferrari új bizonyítékokat talált arra, hogy a német versenyző nem volt szabálytalan.
Miközben sokan örülnek, hogy „az erkölcs” diadalát hozhatja a döntés felülvizsgálata ugyanazon testület tagjaival – a Montrealban szolgálatot teljesítő kvartett csak ezt az ügyet nézi ezen a hétvégén –, a Haas istállót irányító Günther Steiner attól fél, ezzel kiszabadulhat a szellem a palackból.
„Nem úgy fogalmazok, hogy ez veszélyes, de ha precedenst teremtünk, akkor mindenki ezt fogja csinálni, pusztán csak azért, hogy felülvizsgálást kérjen. Ezzel zavart keltenénk – nyilatkozta Günther Steiner, akinek csapata egyébként nagyon szoros kapcsolatot tart fent a Ferrarival. – Nem jó, hogy a sportfelügyelőket emlékeztetni kell rá, hogy ilyesmit lehet kérni.”
Ebből soha véget nem érő történet lenne, mindenki folyton találna kifogást.”
Steiner felhívta rá a figyelmet, hogy amennyiben egy megtárgyalt esetért nincs retorzió, utólag nem lehet kérni rá. Szerinte hasonló esetekben, amikor hasonló mennyiségű érv büntetés mellett mint ellene (erre angolul a „fifty-fifty” szót használta), „engedjük el a pilótákat.”
„Ezt is szabályba foglalhatnánk” – tette hozzá.
Sokan fanyalognak, hogy a Kanadai Nagydíjon hozott döntéssel ártottak a versenyzés szellemének, még a leszorításban kárvallott Lewis Hamilton is arról beszélt, valószínűleg ugyanúgy cselekedett volna, mint Vettel. A mezőny tagjai jellemzően korábban már másoktól is elhangzott véleményeket ismételtek.
„Volt büntetés? Észre sem vettem a sajtóban – tréfálkozott Nico Hülkenberg. – Nehéz irányítani az autót a füvön és onnan visszatérni a versenypályára, ilyenkor egyszerűen nem uraljuk teljesen, hiányzik a megfelelő tapadás. Nálam ez versenyzésből eredő incidens volt.”
A büntetést egyértelműen nem tartják jogosnak, bár Carlos Sainz rámutatott, a bírák keze meg volt kötve. „Veszélyes volt? Elméletileg igen, de mi nem az a Forma-1-ben? – tette fel a kérdést. – Szerintem nem volt indokolt a büntetés, de a szabályokat rögzítették és a sportfelügyelők kiszabták.”
„Nem értem a felügyelőket ért kritikákat, ők csupán a munkájukat végzik, értelmezik és betarttatják a leírt szabályokat, és pontosan ezt tették. Nem ők hibáztak, nem Seb, nem is Lewis. Egyszerűen van egy előírás, aminek szerintem nem kellene lennie, mert túl erős és nem egyértelmű.”
Többen rávilágítottak az ellentmondásokra. Romain Grosjean szerint túl sok az előírás a büntetésekre, ez mégis sok következetlenséget okoz, Kimi Räikkönen pedig a pár éve megváltoztatott elvek érvényesülését nem látja.
„Azt mondták nekünk, nagyobb lesz a mozgásterünk, de ha bizonyos eseteket nézünk, határozottan nincs így” – mondta. Kevin Magnussen szintén úgy véli, hagyni kéne szabadabban versenyezni a pilótákat.
Grosjean zárásként úgy fogalmazott, szülessen bármilyen végső döntés, az igazságot úgyis csak Vettel ismeri. „Kizárólag Seb tudja, valójában látta-e Lewist – mondta. – Nem kívánok foglalkozni a büntetéssel, ez nem az én feladatom, csak annyit mondok, egyedül Seb tudja, képes lett-e volna több helyet hagyni vagy sem.”