NORTHAMPTON, ENGLAND - JULY 14: Charles Leclerc of Ferrari and France and Max Verstappen of Red Bull Racing and The Netherlands during the F1 Grand Prix of Great Britain at Silverstone on July 14, 2019 in Northampton, England. (Photo by Peter J Fox/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Az élmezőny tagjai egyetértenek azzal, hogy könnyebb F1-es autókra lenne szükség, Jean Todt további segítségeket is betiltatna.
Sebastian Vettel és Max Verstappen után a Brit Nagydíj dobogósai, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas és Charles Leclerc is egyetértett abban, hogy könnyebb autókkal izgalmasabb versenyeket lehetne futni a Forma-1-ben. Az F1-es autók a hibrid rendszerek megjelenése és a tankolás 2010-es betiltása miatt kezdtek el hízni, és egyelőre nem látszik, hogy a trend megfordítható lenne.
Jean Todt, az FIA elnöke a múlt héten ismét felvetette, hogy vissza kellene hozni a tankolásokat a Forma-1-be, de Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke rögtön ellenkezni kezdett, és valóban igaz, hogy a statisztikák szerint a tankolások visszavetik a pályán végrehajtott előzések számát.
Az F1-es pilóták közül többen is emlegették a közelmúltban, hogy túl könnyű vezetni az autókat, Todt szerint a szervokormányok betiltására nincs lehetőség, de kijelentette, szerinte listázni kellene a versenyzők rendelkezésére álló segédleteket, például a lefulladásgátlót, a telemetriát, a virtuális garázsokat.
Kiszámíthatatlan versenyeket akarunk, ehhez meg kell szabadulni a telemetriától és a versenyzői segédletektől. Nincs szükség, hogy a gyárakban 50 ember még rendelkezésre álljon.”
A Brit Nagydíj után a pilótákat elsősorban az foglalkoztatta, hogy az autók legyenek könnyebbek, Hamilton szerint a növekvő tömeg dominó-hatást indít el, de úgy vélte, más szempontokat is figyelembe kellene venni, elsősorban a versenyzői szakszervezet, a GPDA részéről, mert neki nem ez jár a fejében.
„Ha az autók könnyebbek, akkor minden jobb lesz. A versenyzés, a gumikezelés, minden, úgyhogy bármit lehet tenni a súlycsökkentés érdekében, az bónusz lesz, és számunkra élvezetesebb, így mindenki másnak is” – nyilatkozta Bottas, és ebben Hamilton is egyetértett vele.
„Az autóknak nem kell 730 kilósnak lenniük, egyszerűen nincs szükség erre. Korábban 600 valahány kilósak voltak. Beszéltem a mérnökeimmel, és azt mondták, hogy szabályváltozás esetén le tudnának menni erre a súlyra, ehhez azonban teljesítménynövelő elemeket kell levennünk az autóról” – tette hozzá Hamilton.
Bottashoz hasonlóan Leclerc ugyan nem versenyzett a tankolásos korszakban, de azt mondta, szívesen kipróbálna ilyen futamokat is. Abban viszont nem volt biztos, hogy a boksz és a pilóta közötti információáramlást manapság korlátozni lehet.
„Szerintem már most is elég korlátozott, az autók annyira bonyolultak, hogy a háttérben lévő mérnökök segítsége kell ahhoz, hogy működtetni tudjuk őket. Talán lehet csökkenteni az információt, de ezt szerintem az autók bonyolultsága határozza meg.”