Az F1-es stratégiai munkacsoport és az FIA F1-es bizottságának tagjai leszavazták a tankolás visszatérését legutóbbi, Genfben megtartott ülésükön. A témát tavaly is elővették, majd elvetették, Jean Todt, az FIA elnöke viszont nemrég ismét meglebegtette. Todt úgy vélte, hogy a tankoláshoz szükséges berendezés szállítása és üzemeltetése csapatonként 50 ezer euróba kerülne egy szezon során, és szerinte ennyit megérne, ha a közönség üdvözölné az újratöltés visszatérését.
Az istállók viszont nem támogatták az elképzelést, különösen a Williams volt látványosan a javaslat ellen. Technikai igazgatójuk, Pat Symonds szerint taktikai megkötéseket eredményezne, ha előre lehetne tudni, mikor kell kiállni tankolni, Claire Williams csapatfőnök-helyettes pedig úgy vélte, rossz fényt vetne az F1-re, ha a sport ismét „benzinfalónak” tűnne a költséges hibrid erőforrások bevezetése ellenére is.
Symonds viszont a költségek terén is igyekezett tiszta vizet önteni a pohárba, mert álláspontja szerint Todt – aki hosszú évekig a Ferrari csapatfőnök volt – alaposan alábecsülte a tankoláshoz szükséges berendezések üzemeltetési és logisztikai költségeit, így javaslatát hibás kiinduló pontra alapozta. Symonds az Autosportnak elárulta, Todt várakozásainak a többszörösét emésztené fel az F1-es tankolás visszaállítása.
„Nagyon óvatosnak kell lenni a félretájékoztatással” – mondta a brit. „Az utántöltés költséges dolog, és a versenyzésre is hatással van. Jean Todt azt mondta, évente 50 ezer euróba kerülne, de nagyságrendi tévedésben van, ami aggasztó. A felszerelés szállítása 175 ezer font lenne, az első évben 200-250 ezer fontba kerülne a beszerzés és a szervizelés, ami utána is többlet kiadást okozna. Egy fizetett alkalmazottnak csak ezzel kellene foglalkoznia, úgyhogy a költségek igen jelentősek.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!