SPIELBERG, AUSTRIA - JUNE 29: Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF90 on track during qualifying for the F1 Grand Prix of Austria at Red Bull Ring on June 29, 2019 in Spielberg, Austria. (Photo by Bryn Lennon/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A pályán és azon kívül is csatákat veszít a Ferrari, és ez egyre kevésbé tetszik az olasz újságíróknak. Az Osztrák Nagydíj után kezd betelni a pohár.
A Red Bull Ringen sem tudott véget vetni a győzelmi aszálynak a Ferrari, ami az idén még nem nyert futamot, sőt, néhai elnökük, Sergio Marchionne halála óta mindössze két alkalommal állhattak fel a pilótáik a dobogó legfelső fokára. Az idei szezontól Mattia Binotto vezeti az istállót, már kinevezésekor látszott, hogy a sportpolitikai oldal a gyengeségei közé sorolható.
Binotto az elmúlt hónap során több csapást is elszenvedett a pályán kívül, a Kanadai Nagydíj során elvették Sebastian Vettel győzelmét, majd a csapatvezetés megbukott a felülvizsgálati eljárás során is. A Francia Nagydíj után hiába lobbiztak, hogy állítsák vissza a 2018-as specifikácójú gumikat, az Osztrák Nagydíj után pedig helybenhagyták Max Verstappan győzelmét.
Az olasz La Gazzetta dello Sport már azt írja, a döntés „támadás a Ferrari ellen”, és „Kanada után Maranellót ismét hátrányosan kezelik a sportfelügyelők, a Forma-1 kezdi elveszteni a hitelességét. Közben, Sergio Marchionne halála óta a Ferrari politikai súlya is aggasztó” – írják. A Corriere della Sera szerint „nem könnyű elfogadni a sportfelügyelők döntését.”
Csak olyan pilótáknak vannak jogai, akik támadnak, a védekezőknek nincs kegyelem. Kanadában Vettelnek, Ausztriában Leclerc-nek.”
A La Stampa kiemelte: „A Ferrari ismét veszített, először a pályán, aztán a sportfelügyelők irodájában.” A Corriere della Sera tudósítója, Giorgio Terruzzi azt sugallta, hogy a sportfelügyelőket Verstappen népszerűsége is befolyásolta.
„Talán túl sok holland szurkoló volt a paddockban, és talán azért döntöttek így, mert a Red Bull pályáján történt ez. Vagy valami titokzatos dolog megy az FIA és a Ferrari között.” A La Gazzetta szerzője, Umberto Zapelloni szerint „Max győzelme rendben van, de a szabályok nem büntethetik mindig a Ferrarit.”
Az ismert olasz újságíró, Andrea Cremonisi szerint a Kanadai Nagydíj „felülvizsgálatát elutasították, és a 2018-as gumik visszatérését is. 10 nap alatt ez volt a harmadik pofon a Ferrarinak” – összegzett, bár a gumilobbi kapcsán a szabályok egyértelműek voltak, és a csapatok nem tudtak elég támogatást szerezni a változtatáshoz.