SPIELBERG, AUSTRIA - JUNE 30: Red Bull Racing Team Principal Christian Horner and Toyoharu Tanabe of Honda celebrate the win of Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing in the garage after the F1 Grand Prix of Austria at Red Bull Ring on June 30, 2019 in Spielberg, Austria. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Hálásan és megkönnyebbülten nyilatkoztott a Honda vezérkara a Red Bull partnereként elért első F1-es győzelmük láttán. A McLaren menedzsmentje is gratulált.
Hosszú böjt szakadt meg a vasárnapi Osztrák Nagydíjon, ahol a 2006-os Magyar Nagydíj óta először egy Honda-motorral szerelt autó haladt át elsőként a célvonalon. A japán gyártó a 2008-as szezon végén távozott a Forma-1-ből a gazdasági világválság miatt, majd az új turbókorszak kezdete után egy évvel, 2015-ben tértek vissza a McLaren gyári partnereként.
A Honda a ’80-as évek végén a McLarennel rekordokat döntött, a dicsőséges múltat azonban nem tudták közösen megidézni, részben a wokingi csapat erőszakos műszaki koncepciói és türelmetlensége miatt. Számos büntetés és kínos kudarc után a McLaren tisztogatni kezdett a saját menedzsmentjében, az új vezetés pedig leváltotta a japán gyártó motorjait.
Miután a McLaren lényegében kirúgta a Hondát, a gyártó a Scuderia Toro Rosso révén a Red Bull kötelékében talált menedéket. 2018-ban a faenzai istálló volt a kísérleti nyúl, de egy évvel ezelőtt az anyaistálló, a Red Bull vezetői is úgy döntöttek, hogy a Renault helyett inkább a Honda motorjaival folytatják. Az idénynyitón megszerezték az első dobogót, Ausztriában pedig az első győzelmet.
A Forma-1 az alapítónk, Honda Szoicsiro álma volt, és a vállalat DNS-ének része. Kemény időszakon mentünk keresztül az elmúlt 5 év során a versenypályákon és a gyárban egyaránt
– nyilatkozta Hacsigo Takahiro, a gyártó elnöke. – Nem találom a szavakat, amikor arra az óriási erőfeszítésre gondolok a Honda összes munkatársától, ami ehhez a projekthez szükséges. Mindig hittek magukban, és sohasem adták fel, így érték el végül ezt a győzelmet. Szerintem ez megtestesíti a mottónkat.”
Hacsigo köszönetet mondott a Red Bullnak, Max Verstappennek, és a szurkolóknak, a dobogós ceremóniáról elkéső Tanabe Tojoharu pedig a Toro Rosso hozzájárulását is kiemelte, hiszen az olasz kiscsapat tavaly és az idén is részt vesz a fejlesztésekben. A technikai igazgató viszont kiemelte, hogy a siker után sem pihenhetnek.
A 2015-ös szezon óta visszatértünk a sportágba, de a mai nappal új fejezet kezdődik
– nyilatkozta. – Egy kicsit élvezhetjük az ünneplést, de utána ismét munkába kell állnunk, amilyen gyorsan csak lehet, mert még mindig csökkentenünk kell a hátrányunkat a leggyorsabb csapatokhoz képest.” A győzelem révén a Red Bull-Honda megerősítette a helyét a konstruktőri világbajnokság 3. helyén, és Verstappen is visszaszerezte a dobogós pozíciót az összetettben.
Gratulált a győzelemhez a Honda korábbi partnere, a McLaren képviseletében Zak Brown ügyvezető is. A Twitteren azt írta, „ez jót tesz a vállalatnak és az F1-nek is.” A Honda sikere azt jelenti, hogy az új turbókorszak kezdete óta már mind a négy gyártó nyert futamot, és a 2008-as Kanadai Nagydíj óta először fordul elő, hogy nem a Ferrari, a Mercedes vagy a Renault ünnepelhet a leintés után.
Nagyszerű egy új győztest látni a Forma-1-ben
– tette hozzá Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke. – Ez nem csak a Hondának jó, hanem a Forma-1 egészének.” A német szakember hozzátette, őt nem érinti, hogy jó ötlet volt-e kidobni a Hondát a McLarentől. „Igazából, ez még azelőtt történt, hogy én megérkeztem, úgyhogy ez nem rám tartozik. Én a csapat jelenlegi és jövőbeli helyzetével foglalkozom.”