Motorsports: FIA Formula One World Championship 2019, Grand Prix of Bahrain,
Start, #5 Sebastian Vettel (GER, Scuderia Ferrari Mission Winnow), #16 Charles Leclerc (MCO, Scuderia Ferrari Mission Winnow), #77 Valtteri Bottas (FIN, Mercedes AMG Petronas Motorsport), #44 Lewis Hamilton (GBR, Mercedes AMG Petronas Motorsport), 31.03.2019. | usage worldwide
Vágólapra másolva!
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke amondó, hogy a Ferrari a szezon második futamán, a Bahreini Nagydíjon az utolsó körökben elbukott győzelmével indult el a lejtőn, de még így is voltak olyan versenyek, amelyeken ha olyan eredményt érnek el, amilyenre a tempójuk alapján képesek, jóval szorosabb is lehetne az állás a pontversenyben.
Az eddig lefutott idei kilenc versenyből csak egyet nem a világbajnoki címvédő Mercedes istálló nyert, aminek köszönhetően tetemes, közel 140 pontos előnnyel vezeti a pontversenyt a Ferrari előtt. A szezon előtt még a vörösök tűntek az esélyesebbnek, a valóságban azonban alig volt olyan alkalom, amikor fel tudták venni a versenyt az Ezüstnyilakkal, nyerni pedig még nem sikerült nekik az idén.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke amondó, hogy nem csupán a technikai fölényüknek, hanem a Ferrari által elpuskázott versenyeknek is köszönhetik, hogy ilyen magabiztos az előnyük a pontversenyben, szerinte ugyanis ha a maranellóiak kihasználták volna a lehetőségeiket, egészen más lehetne a helyzet.
A melbourne-i szezonynyitón mindenkit derült égből villámcsapásként ért, hogy a Ferrari mennyire nem versenyképes, főleg a szezon előtti tesztek tükrében. Az idény második versenyére aztán magára talált a Scuderia, azóta azonban tudjuk, hogy ez csak az autójuknak kedvező bahreini pálya miatt volt, ahogy az eddig eltelt kilenc versenyből is csak azokon a helyszíneken mentek jól, amelyek feküdtek az SF90-nek.
Toto Wolff úgy érzi, hogy a Bahreinben a hajrában még vezető, a győzelmet technikai hiba miatt elbukó Ferrari szezonja ott, a manamai sivatagban siklott félre.
„Szerintem valahogy elveszítették a lendületet, ami Bahreinben még megvolt nekik, azért, mert ott az övék volt a leggyorsabb autó és nyerniük kellett volna Leclerc-rel – nyilatkozta a csapatfőnök a Motorsport olasz kiadásának, majd felemlegette azokat a futamokat, amelyeket még megnyerhettek volna az olaszok. – Charles volt a leggyorsabb fickó Bakuban az időmérős balesete előtt, Sebastian pedig vezetett Kanadában, amikor megbüntették. A nyers teljesítmény alapján tehát könnyedén alakulhatott volna nagyon másként a szezon."
A Mercedest többször érte az a vád az idény korábbi részében, hogy már a téli teszteken altatott, és csak a közevéleményt és a riválisokat akarta félrevezetni aggódó nyilatkozataival. Wolff most elmondta, hogy ez egyáltalán nincs így, mert
valóban aggódott, de csak akkor kezdett el igazán, amikor a barcelonai gyakorlás második hetében bevetették azt az autót, amellyel az első futamra mentek,
az első héten használt tesztautótól ugyanis még nem is vártak sokat. „Aggódtam, de nem az első teszten, amelyen nagyon meggyőző Ferrarit láttunk. Amikor az ember a pálya mellett állt, láthatta, hogy miként fékeztek az első kanyarba, majd mentek át a kettes és hármas kanyaron. Eszelősen jók voltak. Látszott, hogy a Ferrari nagyon jó, ugyanakkor tudtam, hogy fejlesztési csomaggal készülünk, ami teljesen meg fogja változtatni az autót.
Aztán hétfőn pályára vittük, és nem hozta a szélcsatornában mutatott értékeket az első és a második napon sem. Azt hittük, hogy gondban vagyunk, a harmadik napon azonban minden megváltozott, az autó valahogy összeállt.
A negyedik napon, amikor beállítottuk a Ferrari idejét, volt az első alkalom a nyolcnapos teszten, hogy úgy éreztük, a jó úton járunk."