Mick Schumacher biztató kezdet után kisebb visszaesést produkált első Forma-2-es szezonjában, olykor saját hibájából, olykor pedig a balszerencsének köszönhetően nem tudott jó eredményt elérni, így jelenleg csak a 14. helyet foglalja el az összetettben. Ez azért jelent problémát a 20 esztendős pilótának, mert az F1-es üléshez szükséges superlicence-pontok közül 20 az idei szezon végén elévül, a hétszeres világbajnok fiának így minimum hatodik helyet kellene szereznie az idén az F2-ben, hogy jövőre üléshez jusson a száguldó cirkuszban. A Premánál versenyző Mick a gyengébb szereplés ellenére nem tett le arról, hogy előbb-utóbb bemutatkozzon a királykategóriában.
Mick Schumacher csillaga 2018-ban kezdett meredeken felfelé ívelni, miután szinte a semmiből, káprázatos hajrát produkálva megnyerte az azóta megszűnt Forma-3-as Európa-bajnokságot. Michael Schumacher fiát már ezután összeboronálták a Toro Rossóval, Mick azonban végül a Forma-1 közvetlen előszobájának számító F2-ben helyezkedett el, emellett pedig csatlakozott a Ferrari versenyzői akadémiájához. A szezont egy biztató nyolcadik és hatodik hellyel kezdte Bahreinben, amit az első vezetői hibából adódó kiesés követett Bakuban.
Micktől ezután is láthattunk szép teljesítményt, Monacói negyedik rajthelyét azonban ismét vezetői hiba árnyékolta be, a folytatásban pedig csőstül jöttek a gondok, a technikai hibától a csapattársa általi megtorpedózáson keresztül válogatott akadályok állták az ifjú Schumacher útját.
A balszerencse-sorozat Ausztriában megszakadni látszott, a főfutamon kuplungprobléma miatt ugyan a rajtrácson ragadt, a sprintversenyen azonban a mezőny végéről remek felzárkózást bemutatva a negyedik helyet szerezte meg. A legutóbbi futamon, Silverstone-ban ugyanakkor ismét nem sikerült sima versenyhétvégét teljesítenie, az időmérőn feltartották, a főfutamon kilökték, a vasárnap délelőtti versenyen azonban ismét javítani tudott, és a hatodik lett. Mindent egybevetve nem ilyen félszezonról álmodott, de elmondása szerint a nehézségekből inkább tanul, mintsem csügged miattuk.
„Természetesen nem volt könnyű, az utóbbi időben nem volt szerencsénk, de az ember a nehéz időszakokból tanulja a legtöbbet” – nyilatkozta a DPA hírügynökségnek.
Szerintem jó úton haladunk, megmutattuk, hogy megvan bennünk a potenciál és a tempó is ahhoz, hogy a mezőny elején legyünk. Mindenkinek keresztül kell mennie nehezebb időszakokon, én lépésről lépésre haladok."
Ami a Forma-1-et illeti, a szezon elején Bahreinben a Ferrari és az Alfa Romeo autóját is tesztelte, újabb lehetőségről egyelőre azonban nem esett szó sem teszt, sem pénteki első szabadedzésen való részvétel formájában. Az idő pedig Schumacher ellen dolgozik,
ahhoz ugyanis, hogy jövőre bemutatkozhasson a királykategóriában, legalább a hatodik helyen kellene végeznie az F2-es összetettben
– az ezt a helyet elfoglaló Zhou-tól jelenleg 79 pont választja el – a 2016-os olasz és német Forma-4-es bajnokságban szerzett ezüstéremért járó 20 superlicenc-pont ugyanis az év végén elévül, így ha a hatodiknál rosszabb helyen zár, nem lesz elég pontja a superlicenc-hez.
A 20 esztendős pilóta ugyanakkor nem aggódik emiatt.. „Egyre kényelmesebben érzem magam ebben a környezetben, remélhetőleg hamarosan eljön az idő, hogy feljebblépjek a Forma-1-be.
Hogy ez mikor fog megtörténni, azt nehéz megmondani, mivel az embernek szerencsére is szüksége van ahhoz, hogy üresedés legyen,
úgyhogy tovább folytatom, amit most csinálok és közben szorítani fogok azért, hogy legyen helyem." Jelenleg az tűnik a legvalószínűbb forgatókönyvnek, hogy Mick Schumacher a következő szezont még a Forma-2-ben tölti, megpróbál harcba szállni a bajnoki címért, és az élmezőnyben végezve elég pontot gyűjteni ahhoz, hogy 2021-ben bemutatkozhasson a Forma-1-ben.