AUSTIN, TX - OCTOBER 21: Kimi Raikkonen of Finland driving the (7) Scuderia Ferrari SF71H leads Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes WO9 into turn one at the start during the United States Formula One Grand Prix at Circuit of The Americas on October 21, 2018 in Austin, United States. Charles Coates/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Chase Carey, az F1 elnök-vezérigazgatója magasabb fokozatra kapcsolná a lángot az amerikai terjeszkedés alatt: a régi nótát fújja egy újabb pályáról, de utalt rá, hogy új csapatokkal is bővülhet a mezőny, és örömmel venné, ha az USA-ból érkezne még egy amerikai istálló a Haas mellé.
Ősidők óta próbálja növelni a Forma-1 jelenlétét az Egyesült Államok piacán a sportág éppen aktuális vezetése, változó eredményekkel. 2012 óta stabil és népszerű versenyhelyszínt találtak Austinban, hosszú idő után egy amerikai székhelyű csapatot is bevonzottak, amely szépen megállja a helyét az európai közegben felnőtt riválisokkal szemben.
Chase Carey, a Forma-1 elnök-vezérigazgatója azonban rengeteg kiaknázatlan lehetőséget érez a világgazdaság meghatározó országában, és egy üzleti konferencián kifejezte abbéli reményét, hogy még több kulcsszereplő jön majd onnan. Ez alapvetően segíthetné a növekedést az ottani piacon.
„A költségvetési plafon egészségesebb, termelékenyebb üzleti modellt tesz lehetővé, ami kedvez a meglévő és az esetlegesen érkező új csapatoknak – mondta a Liberty ügyvezetője a 2021-től életbe lépő változásról. – Tárgyalunk lehetséges csatlakozókkal. A költségvetési keretek és a vélhetően igazságosabb bevételelosztás fontos alappillérei annak, hogy izgalmasnak érezzék a beszállást."
Van egy csapatunk az Egyesült Államokból, a Haas, és nagyon szeretnénk még egy nagyágyút onnan. A jövőben egy amerikai pilótát is szívesen látnánk, bár ez valószínűleg csak később valósulhat meg."
Bizonyára kevesen emlékeznek rá, ki képviselte utoljára a csillagos-sávos lobogót az F1-ben: az illető Alexander Rossi volt 2015-ben, akinek egy töredékszezon jutott a néhai Manor/Marussia istállóval. Teljes idényt utoljára Scott Speed futott, 2006-ban, a legnagyobb hatást pedig azzal tette a sportágra, hogy egy év múlva összeveszett a Toro Rosso főnökével és a menesztése megnyitotta a kaput Sebastian Vettel számára.
Már Bernie Ecclestone idejében is állandó téma volt, hogy egy esztendőben többször látogasson el a Forma-1 az USA-ba.
A Liberty makacsul próbálja megvetni a lábát Miamiban, ahol a városvezetés az egyik tervet már elkaszálta, de egy új helyszínen, egy stadionban még megvalósulhat a verseny.
„Folytatjuk a tárgyalásokat, a jövő héten is egyeztetek ottani képviselőkkel. Egy hónapja is találkoztunk. Fontosnak érzem, [hogy legyen verseny Miamiban,] és úgy gondolom, haladunk előre – nyilatkozta Carey, ismét bedobva Las Vegast potenciális alternatívaként.
Hozzátette, hogy idén nőtt a Forma-1 televíziós nézettsége az USA-ban, és szerinte többen kedvelik a sportágat, mint ahogy a közvélemény gondolja.