BUDAPEST, HUNGARY - AUGUST 02: Valtteri Bottas of Finland and Mercedes GP looks on in the garage during practice for the F1 Grand Prix of Hungary at Hungaroring on August 02, 2019 in Budapest, Hungary. (Photo by Lars Baron/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Egyelőre nem történt hivatalos bejelentés, az Auto Bild azonban úgy tudja, hogy a jelenleg a Mercedes tartalékpilótájaként tevékenykedő Esteban Ocon nem lesz jövőre Lewis Hamilton csapattársa, helyette a Renault-nál fog versenyezni, ami Valtteri Bottas maradását jelentené a címvédő istállónál.
Könnyen elképzelhető, hogy hamarosan elkezdenek dőlni a dominók, azaz felgyorsulnak az események a Forma-1 2019-es pilótakeringőjében. Ami az élcsapatokat illeti, a Mercedesnél a legérdekesebb a helyzet, a Ferrari ugyanis vélhetően jelenlegi párosával folytatja jövőre, míg a Red Bull valószínűleg csak a szezon után dönt arról, hogy ki lesz Max Verstappen csapattársa 2020-ban. A címvédőnél ugyanakkor az egyik hely sorsa még nem dőlt el, Toto Wolff a Hungaroringen egyértelművé tette, hogy Valtteri Bottas és Esteban Ocon van versenyben a Lewis Hamilton melletti ülésért. Az Auto Bild értesülései szerint utóbbi azonban másfelé kacsintgat.
Az idei szezont a Mercedes tartalékpilótájaként töltő Oconról Toto Wolff csapatfőnök a Magyar Nagydíj alatt is elmondta, hogy mindenképpen helyet kell találni neki a száguldó cirkuszban jövőre, ahogyan azt is elismerte, hogy más csapatok is érdeklődnek a 22 éves francia iránt. Az egyik ilyen csapat a Renault lehet, amelynek Ocon korábban tartalékpilótája is volt, és amelynél Nico Hülkenberg szerződése az év végén lejár.
Az Auto Bild értesülései szerint a franciák készek szerződtetni a Mercedes juniorját, két éves kontraktust ajánlanak neki Daniel Ricciardo mellett.
Amennyiben megtörténik az átigazolás, az azt is jelenti, hogy Ocon kikerül a Mercedes szárnyai alól, Wolff pedig nyilvánvalóan nem hagyná ezt, ha jövőre a franciát szeretné Lewis Hamilton csapattársának.
Miután az osztrák üzletember a Hungaroringen világossá tette, hogy Bottas és Ocon között dől el a Mercedes szabad ülésének sorsa,
Ocon Renault-hoz szerződése azt jelentené, hogy a finn megtarthatja a helyét, és a Mercedes jövőre is a Hamilton-Bottas párossal indul csatába.
Amennyiben ez a forgatókönyv valósul meg, úgy a tapasztalat és az állandóság nyer a fiatalság ellenében. Az Auto Bildnek nyilatkozó 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve szerint ennek egyik oka az lehet, hogy Wolff nem szeretne egy újabb belháborút a csapatban, mint Hamilton és Nico Rosberg ideje alatt, és inkább az ebből a szempontból problémamentes, mégis elég gyors Bottast választja.
Mi lesz Hülkenberggel?
Amennyiben Ocon a Renault-hoz megy, az idei év végén lejáró szerződésű német pilóta ülés nélkül marad, ám könnyen lehet, hogy a Forma-1-nek ettől még nem kell hátat fordítania. Hülkenberg jelenleg 168 futamot tudhat a háta mögött a királykategóriában, amivel a mezőny legtapasztaltabb versenyzői közé sorolható, Günther Steinernek pedig pont ilyenre van szüksége. A Haas csapatfőnöke egyelőre nem árulta el, hogy változatlan felálással vágnak-e neki a 2020-as szezonnak, sokak szerint azonban Romain Grosjeant az év végén elküldi az amerikai istálló.
„[Amennyiben új pilótát szerződtetünk], egy évnél hosszabb időre kell érkeznie, valamint nem szeretnénk kiképzőistállóként működni” – nyilatkozta Steiner arra utalva, hogy tapasztalt pilótát igazolnának, amennyiben jelenelgi pilótáik közül valamelyikre nem tartanak igényt.
Kicsi a merítés, mert tapasztalt pilótában gondolkodunk, nem újoncokban.
A helyzet az, mint minden évben, valahol el kell dőlnie egy dominónak, amitől az összes többi a helyére kerül." Könnyen lehet, hogy az a bizonyos dominó Esteban Ocon személyében hamarosan el fog dőlni.