Elsőre Lewis Hamilton és Toto Wolff csapatfőnök sem igazán hitt abban, hogy az alternatív taktikára váltva utol fogják tudni érni Max Verstappent, utóbbi még azt is elárulta, azt kérte kollégáitól, hogy füllentsenek pilótájának, amikor úgy tűnt, hogy nem fog sikerülni. Hamilton eközben fékproblémával is küzdött, meg kellett változtatni a vezetési stílusát ahhoz, hogy visszahűtse a túlmelegedő fékeket. A másik Mercedesben Valtteri Bottasnak katasztrofális napja volt, gyakorlatilag az első kanyar előtt blokkoló kereke megpecsételte a sorsát.
A Magyar Nagydíj kulcspillanata volt, amikor a Mercedes kihívta Hamiltont egy második kerékcserére, hogy friss közepes keverékű Pirelliken próbálja meg elkapni a használt keményeken az élen autózó Max Verstappent. Eleinte úgy tűnt, hogy nem elég nagy a tempókülönbség ehhez, az ötszörös világbajnok végül azonban a Red Bull teljesen elfogyó abroncsait kihasználva utolérte és megelőzte Verstappent.
Utólag elmondta, nem ellenezte teljesen a döntést, de kicsit azért kételkedett benne.
„Egyértelműen nem azt gondoltam, hogy ez zseniális döntés, inkább azt, hogy egy próbát megér – nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Természetesen én az autóból más nézőpontból látom a dolgokat. [Verstappen] mögött voltam, hat vagy hét körrel frissebb gumikon jöttem vissza a kerékcsere után.
A kiállás előtt sokkal gyorsabb voltam nála, úgy voltam vele, hogy nyomás alatt kell tartanom, de ott volt a fékprobléma.
Azon gondolkoztam, hogy nem tudjuk, mikor lehet esélyünk, ott a forgalom és egyéb tényezők is, aztán rám szóltak, hogy átállunk két kiállásra. Hogy őszinte legyek, lövésem sem volt, hogy ez hogyan működhet."
A Mercedes szerelői többször is kijöttek a garázs elé, mintha várnák Hamiltont, aki végül meg is érkezett, a futam után pedig elárulta, hogy direkt Verstappennel ellentétesen kellett döntenie, azaz ha a holland bejön, ő kint maradt volna.
Arra mentünk, hogy az ellenkezőt cselekedjük, mint ők. Úgy gondoltam, hogy a kemény gumikkal kibírnám a végéig, tudtam, hogy ő is azon van, hogy végigmenjen, ezért úgy véltem, hogy nehéz lesz még egy kiállással.
Azon is volt időm gondolkodni, hogy milyen gumikat fognak feltenni. Végül a közepest kaptam, elsőre nem éreztem jónak, de utána rendben volt."
Verstappen, látva Hamilton új gumis köreit, fokozta a tempót, néhány körben még gyorsabb is volt a használt abroncsokon, mint őt üldöző riválisa, a végére azonban elfogyott a gumija.„Elkezdett ugyanolyan köröket autózni, ekkor úgy voltam vele, hogy nekem időmérős körökre lesz szükségem – mondta Hamilton arról, mire gondolt, mikor látta, hogy nem közeledik eléggé. – Nem gondoltam, hogy ki fogják bírni a gumik. Utána minden kétséget el kellett oszlatnom a fejemben és csak nyomtam, ha nem jön be, nem jön be.
„Ha nem jött volna be, az kicsit frusztráló lett volna, mert amikor a kemény gumin autóztam mögötte, úgy éreztem, hogy több lehetőségem is lesz még az előzésre. Akárhogy is, nagyon elszánt voltam, hogy megnyerjem ma ezt a versenyt és talpra álljak a legutóbbi futamból. Úgyhogy nagyszerű érzés, el sem hinnék, de olyan, mintha ez lenne az első győzelmem. Nem tudom hogyan, hiszen már régóta csinálom, mégis úgy érzem, mintha az egyik első győzelmem lenne."
Hamilton a fékhibára visszatérve elárulta, egyáltalán nem volt könnyű dolga, amikor még kemény gumin úgy kellett közel maradnia Verstappenhez, hogy túlhevülő fékjét is lehűtse.
Eléggé meg kellett változtatnom a vezetési stílusomat, hogy vissza tudjon hűlni a fékem.
Sokkal kisebb adagokban fékeztem, más helyeken pedig inkább nem is értem a fékpedálhoz. Mindez igen megváltoztatta az autó egyensúlyát."
Toto Wolff beismerte, ő sem hitte, hogy elkaphatják Verstappent.
„Hihetetlen felzárkózás volt, nem számítottunk erre. Ezért imádjuk ezt a sportot, mert egyszer lesújt, máskor ujjongást vált ki, és a maihoz hasonló pillanatokba kapaszkodunk, amikor váratlanul alakulnak a dolog – nyilatkozta a Sky Sportsnak, majd kitért a csapat azon tagjaira, akiknek a győzelmet köszönhetik. – Nagyon elégedett vagyok a stratégákkal, mert a Német Nagydíj után össztüzet zúdítottunk rájuk a döntéseik miatt, noha az ottani problémák a balszerencséből eredtek."
A csapatfőnök, bár kételkedett, mindent megtett, hogy Hamiltonban ne legyen kétség, hiszen mint kiderült, azért mondta mérnöke az ötszörös világbajnok fülére, hogy az utolsó körre meglesz neki Verstappen akkor is, amikor ez egyáltalán nem tűnt így, mert Wolff utasította neki.
A versenyen egy ideig nem voltunk biztosak benne, hogy Lewis utol fogja érni Maxot, ezért szóltam, hogy mondják azt neki, hogy az utolsó körben sikerülni fog.
Aztán tudtuk, hogy apránként fel fogja falni a hátrányt."
Míg az egyik Mercedes-pilóta örült, a másiknak erre nem volt semmilyen oka. A második helyről induló Valtteri Bottas csak nyolcadik lett, miután a harmadik kanyarban összeért csapattársával, majd pár méterrel később Charles Leclerc-rel is. „Kemény volt, távolról sem olyan, mint amire számítottam – nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Az első körös incidens után minden összekuszálódott, tudtam, hogy onnantól nehéz lesz. Mindent megtettem, de néha így alakulnak a dolgok."
Bottas elmagyarázta, hogy gyakorlatilag az első kanyar előtti hibája indította el a láncreakciót, ami végül az összeéréshez vezetett. „Az első kanyarnál blokkoltam a kerekeket, az az én hibám volt, megpróbáltam olyan későn és olyan keményen fékezni, amennyire csak tudtam, hogy Max külső oldalára kerüljek.
Az elfékezett gumitól alulkormányzott lett az autó a bal kanyarokban, már rögtön a kettes kanyarban is jelentkezett ez, ami megnehezítette a helyzetem a harmadik kanyarra.
Lewis és Charles is érkezett, összeértünk és elveszítettem az első szárnyam egy nagy darabját. Charles-t nem igazán láttam, alig láttam valamit a tükörben, tudtam, hogy rosszul jöttem ki a hármas kanyarból és érkezhet valaki, de minden elég gyorsan történt."