HUNGARORING, HUNGARY - AUGUST 04: Max Verstappen, Red Bull Racing RB15, leads Lewis Hamilton, Mercedes AMG F1 W10, and Alexander Albon, Toro Rosso STR14 during the Hungarian GP at Hungaroring on August 04, 2019 in Hungaroring, Hungary. (Photo by Sam Bloxham / LAT Images)
Vágólapra másolva!
A Honda a Red Bull-lal karöltve egyre komolyabb fenyegetést jelent a 2014-es szezon óta az összes konstruktőri és versenyzői vb-címet bezsebelő Mercedesre, amelynek csapatfőnöke ennek ellenére örül neki, hogy a japánok fejlődnek, mert szerinte így ők is rá vannak kényszerítve a korábbinál nagyobb erőfeszítlésre.
Noha a legtöbb gyártó nem zárkózik el attól, hogy a jövőben ismét befagyasszák az F1-es motorfejlsztéseket, jelenleg még öldöklő küzdelem zajlik ezen a téren. A hibrid éra elején még a Mercedes volt óriási fölényben, azóta viszont a Ferrari utolérte őket, mostanra pedig az évekig csak szenvedő Honda is szintet lépett. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke úgy véli, hogy ez nemcsak a Forma-1-nek, hanem a riválisoknak, köztük nekik is jót tesz, mert megakadályozza, hogy elkényelmesedjenek.
A Honda az idén megszerezte első győzelmét az F1-es visszatérése óta, azóta pedig egyet erre is rátett, ez azonban nem kizárólag Max Verstappen zsenijének és a Red Bull jó kasztnijának volt köszönhető, hanem a japánok fejlődésének is.
A Red Bull pilótái már egyáltalán nincsenek olyan kiszolgáltatott helyzetben a motorerőt igénylő pályákon, mint a Renault-val voltak, Toto Wolff pedig üdvözli ezt.
„A Red Bull kasztnija mindig is a legjobbak egyike volt, és még most is az, ráadásul a Honda is nagyot lépett előre a tavalyi évhez képest, dicséret illeti őket – nyilatkozta az osztrák üzletember. – A Forma-1 szempontjából örülök ennek, mert egy erős Honda jó az F1-nek és a versenyeknek is.
Ha van egy negyedik motorgyártó is, amelyik versenyképes, az mindannyiunknak kedvező, valamint azt is megmutatja, hogy bizonyos módon meg kell újulnunk,
ezt pedig igazán pozitív kihívásnak tartom."
Mostanáig az erőforrás terén csak a Ferrari motorjai jelentettek fejtörést a címvédőnek, lassan azonban a Hondával is számolniuk kell, ami miatt kénytelenek más területeken keresni a fejlődés lehetőségét, ahogy tették azt az idei szezonra a korábbinál jobban a maximális leszorítóerőre koncentráló konstrukciójukkal. „Sorozatban jöttek a sikerek, most pedig úgy érezzük, hogy még nagyobb erőfeszítésre van szükségünk, mint eddig.
A többiek zárkóznak fel, ez pedig könnyebb, mint tartani egy bizonyos szintet és referenciaként szolgálni másoknak. Ez is az oka, hogy még soha senki nem nyert zsinórban hat világbajnoki címet
sem a konstruktőrök, sem a versenyzők között, mivel ez nem könnyű. Szerintem mindannyian tudjuk, hogy keményebbnek és okosabbnak kell lennünk, mint eddig, ahhoz, hogy elöl maradjunk."