Továbbra is kérdéses, hogyan is fog pontosan kinézni a Forma-1 2020-as versenynaptára, a körvonalai azonban egyre jobban kirajzolódnak, azok alapján pedig sokan biztosra veszik, hogy a Német Nagydíj kiszáll a körforgásból. Már az idei hockenheimi versenyt is belengte egyfajta búcsúhangulat, hiszen az is kisebb csoda volt, hogy nem a tavalyi viadal volt az utolsó a pályán. Hogy az idén is felbőghettek a motorok Baden-Württembergben, nem kis részben a Mercedesnek volt köszönhető, amely főszponzorként támogatta a versenyt, Toto Wolff, az F1-es istálló csapatfőnöke azonban elárulta: ilyen többet nem lesz.
Az osztrák üzletember felfedte, hogy tulajdonképpen az idei futam szponzorációja sem a német gyártó fejéből pattant ki, hanem a 2018-as nagydíjon
Chase Carey, az F1 elnök-vezérigazgatója, valamint Sean Bratches kommunikációs igazgató vette rá őt, hogy a Mercedes fizesse ki a rendezési költségekből hiányzó összeget, cserébe az esemény főszponzora lesz.
„A tavalyi szerződés meglehetősen spontán dolog volt, volt egy megbeszélésünk a futam reggelén Chase [Carey-vel] és Sean [Bratches-szel], akik megkérdezték, hogy ki tudnánk-e pótolni a különbözetet” – elevenítette fel a történteket Wolff.
Fél órában belül megvolt a barter megállapodás ahhoz, hogy létrejöhessen az idei Német Nagydíj.
Viszont nem vagyunk abban a pozícióban, hogy ezt folytathassuk."
Wolff úgy véli, nem egészséges, ha a csapatok bármilyen módon is belefolynak a versenynaptár alakításába, akár úgy, hogy egy futamot anyagilag támogatnak, ezért a jövőben ők sem tesznek ilyet, a Német Nagydíj szponzorálása egyszeri eset volt.
Nem gondolom, hogy bele kellene avatkoznunk a Liberty és az F1 üzleteibe, nekik kell eldönteniük, hogy mely pályák rendezhetnek versenyt, és melyek nem.
Szerintem biztató, hogy nagy az érdeklődés a futamok iránt, a Libertynek az a kellemes gondja, hogy nagyobb a kereslet, mint a kínálat, ami jó dolog, jó a csapatoknak is, mert alapvetően a bevételek nagy részén osztoznak. Én szeretném ennyiben is hagyni a dolgot, mert Chase-nek és a csapatának kell eldöntenie, hogy hol versenyezzünk. Nekünk fontos a Német Nagydíj, mivel a Daimler egy német cég, de nem avatkozhatunk bele az üzletbe. Bátoríthatjuk őket, hogy legyen Németországban futam, de a végső döntést Chase-nek kell meghozni."