Bár már az idei év eleje óta a Renault-t erősíti, sokan még manapság is meglepődnek azon, hogy Daniel Ricciardo az előző szezon végén elhagyta a Red Bullt, ami még a korábban lesajnált Honda-motorokkal is két futamgyőzelemnél tart az idén, és akár a Ferrarit is megszoríthatja az 2019-es szezon második felében.
Ricciardo nemrég elárulta, nem bánta meg a döntést, mert szerinte a Red Bullnál az idén sem tudna a korábban elért eredményeinél nagyobb célokat kitűzni, ráadásul a Magyar Nagydíj után hozzátette, egy fontos személyi kérdés is a váltás felé tolta. Tudta, hogy a versenymérnökét, Simon Rennie-t leváltják mellőle, ez is egy érv volt az átigazolás mellett.
„Sok okom volt, Simon elvesztése is köztük volt – nyilatkozta. Tudtam, hogy ha maradok is a Red Bullnál, akkor sem ő lesz a mérnököm, úgy éreztem, vele jó kapcsolatban voltam, és kérdőjelek merültek fel” – utalt Ricciardo arra, hogy Rennie kevesebbet szeretett volna utazni, ezért a korábbi F3-as versenymérnökét Mike Luggot kérték fel utódnak.
Ricciardo azt mondta, nem tudja, hogy Rennie maradása miatt meggondolta-e volna magát. „Ismeretlen” tényezőnek nevezte a Honda versenyképességét és voltak egyéb aggályai is,
szerinte nem volt egy adott probléma, ami elűzte őt a Red Bulltól, beleértve Max Verstappen kiváltságos helyzetét is, hozzátette, hogy szerinte a közvélemény többet beszélt erről, mint amit ő tapasztalt, és a pénzügyeket sem tartja döntő tényezőnek, mert „végül is nem volt nagy különbség” a két ajánlat között.
Tavaly három csapat is versenyre kelt Ricciardo szolgálataiért, de a Magyar Nagydíj idejére a McLaren már kiesett, és csak a Red Bull, valamint a Renault maradt. A Hungaroringen kezdte el érezni, hogy választ kell adnia, mert várnak a döntésére, ezért a verseny utáni repülőúton döntött a csapatváltás mellett.
Amikor leszálltam, úgy voltam vele, hogy rendben, legyen a sárga-fekete.”
Ricciardo egyelőre 22 ponttal az egyéni világbajnokság 11. helyén áll, 5 ponttal gyűjtött többet Nico Hülkenbergnél, akinek egyelőre nincs szerződése a következő szezonra. Az ausztrál versenyző 36 pontos lemaradásban van a „B liga” legjobbja, az egyéni világbajnokság 7. helyezettje, Carlos Sainz mögött, aki a szintén Renault-motorral hajtott McLaren pilótája.