A kötelező nyári leállás előtt tesztelni ment a Ferrari az Olasz Nagydíj helyszínére, Monzába. A Motorsport.com olasz kiadása szerint hivatalosan filmforgatást bonyolítottak, az előszezoni bejáratás után elhasználták a második napjukat is, amely során összesen 100 kilométert tehettek meg a Pirelli demókerekein.
Az olasz istálló elsősorban telemetria adatokat gyűjtött, amelyek segíthetik majd az autó beállítását a különleges helyszínen. Monza fontos állomásnak ígérkezik a Scuderia számára, mivel a vonalvezetés várhatóan kedvez majd az SF90-esnek, és természetesen az elvárások is magasak lesznek, hiszen a Ferrari az idén egyelőre nem nyert versenyt, és az Olasz Nagydíjon sem győztek 2010 óta.
A csapat a soron következő Belga Nagydíjon új motorváltozatot is bevethet, ami már az idei harmadik egység lesz, így több cserét büntetlenül már nem lehet majd elvégezni. A továbbfejlesztett erőforrás a hírek szerint 20 lóerővel erősebb lehet, és a Német Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettelt térdre kényszerítő meghibásodást is kiküszöbölik benne. Annak ellenére, hogy
a Ferrarinak csak matematikai esélye van az idei világbajnoki címek megszerzésére,
Mattia Binotto csapatfőnök nem tervezi, hogy leállítja az idei fejlesztéseket, és a következő szezonra koncentrálna. Ezt részben az indokolja, hogy a Red Bull egyre nagyobb veszélyt jelent a konstruktőri világbajnokság 2. helyére (ráadásul Alexander Albon révén egy esetlegesen gyorsabb pilótával is erősítenek), másrészt a svájci szakember szerint az idei munka jövőre is hasznosítható lesz.
„Először is azt gondolom, hogy bármit is tehetünk az idei szezon során, az a következő hasznára lehet, úgyhogy nem hiszem, hogy az idei szezon bármely pontján is leállunk a fejlesztésekkel, hiszen megismétlem, szerintem át tudjuk vinni [a tanulságokat 2020-ra] – nyilatkozta a csapatfőnök.
„A 2021-es szezonra viszont meg kell szerveznünk magunkat, ez kétségtelen. Van néhány új szakemberünk a technikai részlegen, és velük közösen meg kell hoznunk a prioritásokra vonatkozó döntéseket” – tette hozzá.