Vágólapra másolva!
Max Verstappen szerint a szingapúri hétvége megmutatta, hogy még egy papíron nekik fekvő pályán sem garantált, hogy fel tudják venni a versenyt a Ferrarival és a Mercedesszel, ez pedig ébresztő jelleggel hathat a csapatra. 

A vártnál rosszabbul sikerült szombati napja után a Red Bull kihozta a Szingapúri Nagydíjból, amit lehetett, és dobogós helyezéssel jutalmazta saját magát. Max Verstappen az elévágásnak köszönhetően átugrotta Lewis Hamiltont, aki ellen a verseny végén pár körön át résen kellett lennie, komoly védekezésre azonban nem került sor. Alex Albon a másik Red Bullban csöndes versenyt futott, szinte végig Valtteri Bottas mögé volt beragadva, amitől úgy érezte, mintha a Safety Cart követné. Végülis mindkettő Mercedes.

Forma-1, Szingapúri Nagydíj kerékvető
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Christian Horner, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Scuderia Toro Rosso, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Szingapúri Nagydíj rajt
Forma-1, Szingapúri Nagydíj rajt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Lewis Hamilton, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Daniel Ricciardo, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Valtteri Bottas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Valtteri Bottas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Safety Car, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Szingapúri Nagydíj dobogó

A Red Bull úgy érkezett Szingapúrba, hogy a verseny egyik esélyesének kiáltották ki, az időmérőn azonban nyilvánvalóvá vált, hogy aligha fognak tudni beleszólni a győzelem sorsába.

– nyilatkozta Christian Horner csapatfőnök a Sky Sportsnak. – A versenytempóval nem volt gond, ugyanolyan gyorsak voltunk, mint a Ferrari, de minden a pályán elfoglalt pozícióról szólt. Alex is erős versenyt futott, összességében kármentést végeztünk."

Verstappen úgy véli, egyfajta ébresztő volt nekik ez a futam arra vonatkozóan, hogy azért még van mit behozniuk a Ferrarival és a Mercedesszel szemben.

„Lewis így is nagyon gyors volt, csak kifogott rajta a stratégia. Ez egy ilyen hétvége volt, tovább kell dolgoznunk mert van még min, ezt tudjuk, talán ez egy kisebb ébresztő volt – mondta a holland, aki arra is kitért, hogy a biztonsági autós újraindítások és a Ferrarik üldözése viselte meg annyira a gumiját, hogy a végén kissé sebezhetővé vált Hamiltonnal szemben. – Hat-hét körrel a vége előtt elkezdtem szenvedni a gumikkal, ebben a sok újraindítás is benne volt, amikor igyekeztem tartani a tempót a Ferrarikkal, ami kivitelezhető volt. Végső soron jó eredmény dobogóra állni, különösen a tegnap után, amikor egyértelműen nem volt meg a tempónk."

Forma-1, Szingapúri Nagydíj kerékvető
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Christian Horner, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Scuderia Toro Rosso, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Szingapúri Nagydíj rajt
Forma-1, Szingapúri Nagydíj rajt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Lewis Hamilton, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Daniel Ricciardo, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Valtteri Bottas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Valtteri Bottas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Safety Car, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Szingapúri Nagydíj dobogó

Christian Horner szerint ha Verstappen nem ragadt volna be a kivezető körén Nico Hülkenberg mögé, talán még ő is elkaphatta volna Charles Leclerc-t.

A csapatfőnök összességében úgy vélte, hogy a Mercedes rossz stratégiai döntéséből profitálva végeztek a dobogón.

„Utólag könnyű okosnak lenni, mert az ember előre nem tud számolni a Safety Carral a verseny második felében. Feláldozták a pályán elfoglalt pozíciójukat azért, hogy gumielőnyben legyenek a végén.

– helyezte más megvilágításba a Mercedes taktikáját.

Forma-1, Szingapúri Nagydíj kerékvető
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Christian Horner, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Scuderia Toro Rosso, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Szingapúri Nagydíj rajt
Forma-1, Szingapúri Nagydíj rajt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Lewis Hamilton, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Daniel Ricciardo, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Valtteri Bottas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Valtteri Bottas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Safety Car, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Szingapúri Nagydíj dobogó

Ami a hatodik helyen végzó Alex Albont illeti, a thai-angol pilóta nem sok mindent tehetett Valtteri Bottas mögött.

de amúgy rendben volt minden, fizikálisan elég könnyű verseny volt, csak egy váltó mögött köröztem, ami olyan, mintha Safety Car mögött haladtam volna. Jó volt a tempójuk, amikor meg akarták nyomni, akkor meg is tudták, ami már-már frusztrálóvá tette az egészet" – utalt a Mercedesekre.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!