Látványos baleset történt a monzai F3-as futam végén, amikor a Campos Racing versenyzője, Alex Peroni kiszélesítette a pályát a Parabolicában, ráfutott egy rázókőre, amit az autója feltépett, ennek következtében a levegőbe repült, és veszélyes szögben a bukóteret övező drótkerítésnek ütközve landolt.
Peroni szerencséjére a biztonsági felszerelések jól vizsgáztak, és önállóan ki tudott szállni a roncsból, de az ilyenkor megszokott protokoll szerint a pályakórházba vitték, és a csapata szerint onnan egy külső egészségügyi központba is elszállítják további vizsgálatokra. A 19 esztendős ausztrál pilóta balesete után a pályára küldték a Safety Cart, de a versenyt nem állították le.
A Parabolica a monzai pálya egyik leghíresebb kanyarja, korábban kavicságy övezte, de az elmúlt évtized biztonsági trendjét követve leaszfaltozták, így a pilóták gyakran próbálkoznak azzal, hogy a nagyobb kanyarsebesség és a jobb kigyorsítás érdekében kiszélesítsék azt. Ezt megakadályozandó, lassító „hurkákat” helyeztek el a bukótérben, hogy elrettentsék a versenyzőket.
Peroni autója egy ilyen lassító elemet tépett fel az aszfaltról, valószínűleg az után, hogy az már egy korábbi áthajtástól megsérülhetett.
A baleset láttán Michael Masi, az FIA versenyigazgatója az összes ilyen lassító bordát leszereltette a kérdéses kanyarban, és az F1-es harmadik szabadedzés kezdését is eltolták. Az viszont érvényben marad, hogy amennyiben egy F1-es pilóta kiszélesíti a pályát, és ezzel előnybe kerül, az adott- és a következő körét is törlik.
Több pilóta is bírálta a „hurkák” elhelyezését a Parabolica külső ívén. Az F2-ben versenyző Jordan King úgy vélte: „Évek óta mondjuk, hogy ezek a rázókövek veszélyesek és hülyeség [odatenni] – írta közösségi oldalán. – Remélem, [az illetékes] emberek magukhoz térnek, és veszik végre az üzenetet.”
A mai F3 jogelődje, a GP3-as sorozat 2012-es bajnoka, Mitch Evans is feldúltan posztolt: „Ki az ördög találta jó ötletnek, hogy hurkákat rakjanak a Parabolica külső ívére? Füvesítsék be és tegyék vissza a kavicságyat az isten szerelmére! Jó látni, hogy Peroni megúszta ezt az ijesztő balesetet.”
Az aszfaltozott bukótér kérdése hétről hétre éleződő probléma az autóversenyek kapcsán, mert ugyan jelentősen csökkenti a borulás kockázatát, a pilóták kevésbé tisztelik azokat a kanyarokat, ahol kisebb a hiba következménye, ráadásul egy esetleges baleset után a továbbiakban arra haladó autók is nagyobb tempóban érkezhetnek.
A múlt hétvégén, Spában történt, halálos kimenetelű baleset során is a tényleges ütközés a bukótérben történt,
miután Anthoine Hubert egy másik, sérült autót kikerülve a védősávnak ütközött, majd arról visszapattanva nagy sebességgel belerohant Juan Manuel Correa is.