Noha jelenleg a terepralizás foglalja le az idejét, Fernando Alonso nem tett le róla, hogy ő legyen a történelem második olyan autóversenyzője, aki megnyeri a Triple Crownt. A spanyolnak ehhez az Indianapolis 500 trófeája hiányzik a gyűjteményéből, a legendás oválpályás viadalnak eddig kétszer fogott neki, 2017-ben a hajrában esett ki az élmezőnyből műszaki hiba miatt, míg az idén kvalifikálnia sem sikerült a futamra. Simon Pagenaud, az idei Indy 500 győztese szerint Alonso növelne az esélyein, ha teljes szezont futna az IndyCarban, de még így is borzasztóan nehéz dolga lenne.
Alonso 2017-ben és az idén is csak az Indy 500-ra "ugrott be", előbb az Andretti Autosport, az idén a McLaren színeiben. Noha a két próbálkozás alatt látványosan megmutatkozott, hogy mi a különbség egy profi IndyCar-csapat és egy felkészületlen istálló között, előbbivel sem garantált a győzelem.
Tanusíthatja ezt Pagenaud is, aki nyolcadik nekifutásra diadalmaskodott Indianapolisban, és még így sem ő várt a legtovább.
„Nem könnyű megnyerni az Indy 500-at, nekem is beletelt pár évembe, Tony Kanaannak például 13 év kellett, vagy kérdezzék Dario Franchittit, ő is tanusíthatja ezt – nyilatkozta a Penske francia versenyzője a Racefansnek. – Ez egyike a legnehezebben megnyerhető versenyeknek, mert évente csak egyszer rendezik meg. Ötszáz mérföld, nyolc bokszkiállás, amihez tökéletes csapat kell, tökéletes stratégia és a megfelelő motor, miként megfelelő csapattársak, akik segítenek beállítani az autót.
Nem lehet hibázni a beállításokkal, különben az ember a mezőny végén fog kullogni egész nap. Egy rémálom, amikor nem jó az autó, mert az ember 400 km/h-val száguld az egyenesek végén egy vadászgép által keltetthez hasonló légörvényben,
akkor ezzel mind meg kell küzdenie. A hőmérséklet is nagy gond, ahogy nő, az autó egyre jobban csúszkál, különösen a hátulja, ami nagyon bonyolulttá teszi a helyzetet."
Alonso immár kétszeres Le Mans-i 24 órás-győztesnek mondhatja magát, noha eredetileg az sem volt az ő terepe. Pagenaud szerint bár ott sem könnyű győzni, Indianapolisban még annál is nehezebb. „Ugyanolyan bonyolult, mint megnyerni Le Mans-t, de képzeljék el, hogy 33 olyan pilóta van egy mezőnyben, akik egyformán jó képességűek. Számomra a versenytársak és a többi közrejátszó tényező miatt ez a legnehezebb verseny."
Éppen ezért a francia szerint Alonso akkor tenné a legjobban, ha elköteleződnek egy teljes idény mellett.
A McLaren jövőre például teljes szezont fut az IndyCarban, a versenyzőikről azonban még nem döntöttek, mint ahogyan Alonso sem árulta el, hogy mit fog csinálni 2020-ban. „Természetesen ez az ő élete, az ő döntése, az ő karrierje, azt kell tennie, amit helyesnek érez” – mondta Pagenaud.
Ami engem illet, én teljes mértékben el akarnék köteleződni, teljes szezont akarnék teljesíteni a csapatommal, hogy megismerjem őket és ők is megismerjenek engem,
hogy újra és újra eséllyel vágjunk neki az Indy 500-nak."