Nem ment zökkenőmentesen Fernando Alonso bemutatkozása a Lichtenberg 400 nevű tereprali versenyen, ami a dél-afrikai tereprali sorozat ötödik fordulója volt. A spanyol pilóta honfitársa, Marc Coma társaként egy Toyota Hilux volánja mögött próbált szerencsét, a 3. helyen haladt, amikor felborult az autójával.
A balesetben betört a szélvédő, ezért Alonso és navigátora szemüvegben teljesítette a szervizparkig hátralévő 23 kilométeres távot. A szerelők megjavították az autót, a következő szakaszon viszont madárrajjal ütköztek, ekkor ismét betört a szélvédő, amit Coma kézzel tartott, amíg az össze nem roppant. A páros végül célba ért, de a hátrányuk miatt nem értékelték őket.
A Racefans szerint a Toyota terepralis csapatfőnöke, Glyn Hall elégedett volt a spanyol pilóta szereplésével, úgy vélte, a vártnál előrébb járnak az ütemtervükben. Alonso egyelőre hivatalosan nem erősítette meg, hogy indul a 2020-as Dakar-ralin Szaúd-Arábiában, de iparági pletykák szerint ez eldöntött kérdés.
Alonso 2020-as terveit egyelőre homály fedi.
A korábbi kétszeres F1-es és egyszeres WEC-világbajnok jövőre nem tér vissza az F1-be (bár 2021-re ülést keres magának) és a sportautó-világbajnokságba sem, az Indy 500-zal kapcsolatban egyelőre nem nyilatkozott, de teljes IndyCar szezonra nem vállalkozik. A Dakart januárban rendezik, így a későbbiekben is lesz lehetősége folytatni pályaautós pályafutását.
Miután a spanyol pilóta a McLaren gyengélkedése miatt kiszorult az F1-es élmezőnyből, célba vette az autóversenyek nem hivatalos tripla koronáját, vagyis az F1-es Monacói Nagydíj és a Le Mans-i 24 órás verseny megnyerése után győzni szeretne az Indianapolis 500-on is. Amennyiben ez sikerülne, kiemelkedően sikeres lenne, hiszen tavaly a daytonai 24 órás versenyen is győzedelmeskedett.
A tripla koronát eddig csak Graham Hill nyerte el,
Alonsón kívül jelenleg Juan Pablo Montoya esélyes rá, ő Monacót és az Indy 500-at megnyerte már, Le Mans-ban viszont még nem próbálkozott, és egyelőre nem is tudni, hogy ez szerepel-e a tervei között.