Szergej Szirotkinnal a volán mögött megkezdődött a 2021-es szezonra szánt 18 colos keréktárcsák, valamint az azokra kerülő gumik tesztelése a Francia Nagydíj helyszínén, Paul Ricardon. A Pirellinek ezúttal a Renault szállította a 2018-as autójuk módosított változatát, amelynek célja, hogy a lehetőségekhez mérten szimulálja a 2021-től bemutatkozó új autók leszorítóerejét.
A tesztelés során szokás szerint a Pirelli nem oszt meg információt a csapattal, ahogy a későbbiekben dolgozó McLaren és Mercedes esetében is így lesz. Mario Isola, a Pirelli autósportért felelős vezetője azt mondta, fontos nekik, hogy már az idén szeptemberben el tudják kezdeni a tesztelést, mert rengeteg ismeretlen tényezőt kell leküzdeniük.
„Először is a [gumi] szerkezetén dolgozunk – mondta egy sajtóbeszélgetésen, ahol a GPhírek is részt vett. – Egy alap keverékkel kezdünk, amit már ismerünk, mert az első lépés, hogy definiáljuk a szerkezetet. Ezt egy teszt alatt nem tudjuk megtenni, de egy ismert alapra építkezünk, és több változatot kipróbálunk.”
Isola nehéz kezdésre számított az első tesztnapon,
azt mondta, hogy általában 600-650 kilométert tesznek meg egy tesztnap során, de eleinte rövidebb távokra számít az új gumitípussal. Közben a 2020-as abroncsok finomítása is zajlik, Esteban Ocon a Mercedesszel dolgozik a jövő évi abroncsokkal, de természetesen neki sem árulnak el érzékeny részleteket.
A jövő évi gumik fejlesztése kapcsán a Pirellin nagy a nyomás, mert december elején minden csapatnak ki kell próbálnia a következő szezonra szánt abroncsokat, de a gyártónak szüksége lenne egy további tesztnapra, amihez egyelőre nem kaptak támogatást a csapatok részéről. Amennyiben nem tudnak többet tesztelni, a jövő évi gumik várhatóan közelebb lesznek az ideiekhez a vártnál.