A 2021-es szezontól jelentősen megváltozik a Forma-1-es kerekek kinézete, jönnek ugyanis a 18 colos felnik és a vékony peremű gumik. Az először 2014-ben, pusztán az optika kedvéért kipróbált kerekeket jövő júliusban tesztelhetik először, a gumimelegítők 2021-es betiltásával együtt pedig nagy változásokat hoznak ezen a területen. Közben a Pirelli felfedte, hogy a február 18-án kezdődő előszezoni teszteken milyen jelzéseket használ a gumijain annak érdekében, hogy a nézők az összes keveréket meg tudják különböztetni.
Az akkor még Lotus-istállóként az F1-ben részt vevő, azóta gyári Renault-vá avanzsáló istálló 2014-ben Charles Pic segítségével Silverstone-ban próbálta ki először a 18 colos felniket, amelyek természetesen csak külsőleg hasonlítottak a 2021-ben bevezetésre kerülő változathoz. Előtte Martin Brundle Monacóban egy GP2-es autóval megtett rajtuk egy bemutatókört. A korábbi F1-es pilóta szerint a jövőt ez a gumi- és felniméret jelenti. „Mindenki gyönyörű kinézetű kerekeket szeretne, nekem tetszik a felnik kinézete.
A Ferrari és Adrian Newey F1-es tanulmányautóin is ilyen kerekek vannak, a 13 colos felnik kissé sivárnak tűnnek a királykategóriához.
A Pirelli azzal, hogy megnyerte a 2020 és 2023 közötti időszakra kiírt tendert, és 2019 után is marad a Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, magára vállalta azt a nem kis feladatot is, hogy levezényli az átállást a 18 colos felnikre.
Mario Isola, az olasz cég sportigazgatója megerősítette, hogy 2019 első felében a csapatok még a 2020-ra szánt abroncsokat fogják próbára tenni a gumiteszteken, júliustól azonban megkezdik a felkészülést 2021-re.
Nemcsak a felnik és a gumik átmérője változik 2021-től, hanem az első abroncsok futófelülete is, a mostani 305 mm-ről 270 mm-re. A hátsók szélessége marad a jelenleg is használt 405 mm-nél.
Egy másik fontos változás az új felnik érkezése mellett az lesz, hogy 2021-től nem lehet majd gumimelegítő paplanokat használni, amelyeknek szintén nagy hatása lesz az autók viselkedésére és feltehetően a stratégiákra is, a kerékcserék után ugyanis a versenyzőknek a mostaninál jóval nagyobb időveszteséggel kell majd szembenézniük a gumik hosszabb ideig tartó felmelegítése miatt.
A Pirelli az idei szezontól hétről ötre csökkentette a keverékek számát, futamonként azonban csak hármat vet be, amelyek közül a legkeményebb a fehér, a közepes a sárga, a leglágyabb pedig a piros jelzést kapja. Ettől azt várják, hogy a nézők könnyebben megértik majd a futamon történteket, igen ám, a teszteken azonban az összes keverék jelen lesz, a C1-estől a C5-ös kódjelűig.
A Pirelli úgy oldja meg, hogy ne kelljen az idei szezonban használatos 3 szín mellé továbbiakat visszahozni a tesztre, hogy a gumi oldaldfalán a Pirelli és a P Zero felirat közötti csíkkal játszadozik.
A C1-es, legkeményebb keverék fehér jelölésű lesz, de a feliratok között nem lesz rajta csík. A C2-es szintén a fehér színt kapja majd, de már csíkkal. Ugyanígy fogják megkülönböztetni a C4-es és a leglágyabb, C5-ös változatot is, mindkettő piros színű lesz, előbbi csíkkal, utóbbi anélkül, míg a C3-as keverék a sárga jelzést kapja.
A Pirelli megfontolta, hogy a tesztre még hagyja az eddig használt szívárványszínű skálát, végül azért döntött mégis a fentebb taglalt megoldás mellett, hogy elkerülje a további kavarodást.