A Ferrari jó formában tért vissza a nyári szünetről, hiszen a legutóbbi két futamot Charles Leclerc révén megnyerte. Azonban mind Spa, mind Monza nagy motorteljesítményt és kis légellenállást igénylő pálya, ahol a maximális leszorítóerő kevésbé fontos tényező. A szezonból hátralévő hét helyszínen azonban már jóval nagyobb tapadásra lesz szükség, Mattia Binotto csapatfőnök pedig elismerte, hogy biztosan nem ők lesznek a favoritok ezeken a versenyeken.
Mivel az idei Ferrarit teljesen más koncepció mentén tervezték, többek között ennek tudható be, hogy az olaszok autója a nagy leszorítóerőt igénylő pályákon mutatja a leggyengébb teljesítményt. „Amikor olyan helyszínen versenyzünk, ahol a sok kanyar miatt több tapadásra van szükség, akkor megmutatkozik a legnagyobb gyengeségünk” – nyilatkozta az FIA sajtótájékoztatóján.
A csapatfőnök nem tartja reálisnak, hogy az idény végére behozzák a lemaradásukat a Mercedeshez képest. Ugyanakkor leszögezte, törekedni fognak a különbség csökkentésében.
„Nem gondolom, hogy ezen a területen fel tudnánk zárkózni év végére, ugyanis túl nagy a hátrányunk – jelentette ki. – Persze igyekszünk javítani a helyzetünkön."
A Ferrarinál természetesen még idén is előre szeretnének lépni, elsősorban aerodinamikai szinten. Ugyanakkor figyelembe kell venni, hogy a 2020-as szezonra is megfelelően fel kell készülni. Binotto szerint
a kettő nem zárja ki egymást, sőt, az idei fejlesztéseket jövőre is hasznosítani tudják.
„Nem hiszem, hogy túl sok energiát fektetnénk az idei autóba – mondta. – Azzal, hogy próbáljuk megoldani a problémát, valójában 2020-ra fókuszálunk.
A szabályok szinte változatlanok maradnak, úgyhogy amit most teszünk, abból a következő idényben profitálunk.
Persze a különbség nem fog eltűnni, de remélhetőleg tudjuk csökkenteni azt.”