Kimi Räikkönennek az volt az utolsó szép pillanata az Olasz Nagydíjon, amikor bejutott az időmérő utolsó felvonásába, onnantól lejtőre került. A Q3-ban összetörte az autót, és az Alfa Romeo végül úgy döntött, váltót és motort is cserél, és a finnek így a bokszutcából kellett elrajtolnia a 10. kocka helyett.
Ezt a Q2-es továbbjutáshoz használt lágy gumival kellett volna megtennie, csapata viszont egy közepes keverékű szettel indította el, figyelmetlenségből – megfeledkeztek róla, hogy
bár minden mindegy alapon szinte bármit kicserélhetnek a kocsin úgy, hogy a futamon szereplésükre ez nem hat ki, a gumik nem tartoznak ezek közé.
A sportfelügyelők éberek voltak, kiszúrták az esetet és lesújtottak, tíz másodperces bokszutcai megállásra kötelezték Räikkönent a szokatlan baki miatt.
Ez volt a legnagyobb hibám az itt töltött 25 év során!
– ismerte el Beat Zehdner, az Alfa Romeo csapatmenedzsere a Blicknek, akinek negyedszázados évfordulója a Német Nagydíjra esett. – Tudnom kellett volna, hogy azzal a lágy gumival kellene rajtolnunk, amivel bejutottunk az utolsó felvonásba."
"Remélem, a következő 25 évben nem fordul elő hasonló baklövés." A gumiválasztás akkor lett volna szabályos, ha Räikkönen nem jut be a Q3-ba.
"Milyen sz*r hétvége volt – mondta a 15. helyen végző finn. – Előbb én hibáztam az időmérőn, ami miatt sajnos váltót kellett cserélni, majd úgy döntöttünk, ezt tesszük a motorral is és a bokszutcából indulunk. Ott azonban rossz gumikat tettünk fel. Várom Szingapúrt, ennél már nem lehet rosszabb." Zehnder szerint a büntetés nélkül 13. lett volna.
Az Alfa Romeo versenyét Antonio Giovinazzi mentette meg, aki a 9. helyen ért célba hazai pályán.
Az olasz pilótának nagy szüksége volt erre az eredményre, még csak másodszor szerzett pontot, ezért kérdéses, maradhat-e jövőre a csapatnál.