A Mercedes 2014 óta tartó fölényét megtörve a Ferrarié lett a legerősebb F1-es erőforrás, legalábbis a konkurens gyártók ezt gyanítják az olasz autók tempóját látva. A Scuderia versenyzői különösen a nyári szünet óta szerepelnek kiemelkedően az időmérő edzéseken, és rendre ők érik el a legmagasabb csúcssebességeket is a mért pontokon.
Az ellenfelek egyelőre nem csupán a megoldást keresik, magyarázatot sem találtak a helyzetre. A közönséghez hasonlóan azt ők is látják, hogy a Ferrarik az egyenesekben szinte verhetetlennek tűnnek, az előny viszont a hosszabb etapokon eltűnik, így elsősorban az időmérőkön áll a zászló a Ferrari versenyzőinek.
Ezt leginkább Charles Leclerc használja ki, aki eddig hatszor volt a leggyorsabb a szombati időmérőkön, Max Verstappen mexikói büntetésével együtt pedig hétszer indulhatott az élről, de Japánban csapattársa, Sebastian Vettel is rajtelsőséget szerzett. Korábbi csapatfőnöke, Christian Horner is Vettel tempójára figyelt fel a mexikói hétvége pénteki szabadedzésén.
Sebastian révén a Ferrari pusztán a célegyenesben 0,89 másodperccel volt gyorsabb
– mondta Horner a Sky Sportsnak. – Elnézve az összes többi autót, a Honda-motor már egész közel lehet a Mercedeshez, és a Renault is nagyjából ott van. A Ferrari viszont pillanatnyilag kiemelkedik, ők állítják a mércét. Óriási a különbség, amit a kanyarokban próbálunk behozni” – összegzett a brit szakember.
Már a mexikói hétvége előtt felmerült, hogy a Renault kizárása mellett még egy komolyabb technikai visszásság is kibukhat. Az Autosport úgy értesült, hogy a Ferrari ellenfelei óvást is fontolgattak arra az esetre, ha a Scuderia autói kiemelkedő eredményt értek volna el, de az általuk megkérdezettek nem tudtak erről. Az egyikük viszont azt mondta: „Erről nem beszélhetek.”
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke azonban egyáltalán nem aggódott a felvetés hallatán.
„Én boldog lennék, mert meg tudnánk mutatni, hogy milyen hülyék, és véget vethetnénk a pletykáknak” – vágott vissza a motorspecialista. Mark Hughes, a Motorsport Magazine szakírója úgy tudja, legalább az egyik gyártó azt gyanítja, hogy az intercoolerből „véletlenül” olaj szivároghat az égéstérbe, így növelve a fűtőértéket a motorban. Ezzel kapcsolatban kérdés is beérkezett az FIA-hoz.
A Mexikói Nagydíj előtt a Racefans úgy értesült, a csapat teljes együttműködésével a FIA megvizsgálta a Ferrari hűtőrendszerét, és nem állapítottak meg olyan nagynyomású pontokat, ahol folyadék szivároghat. A futam után Michael Masi versenyigazgató is kitért az ügyre: „A műszaki srácaink folyamatosan ellenőrzik az autók szabályosságát és ez így is marad – szögezte le. – Pontosan tudjuk, hogy a csapatoknak lehetőségük van arra, hogy óvást nyújtsanak be, ha akarnak."