A 2004-es Japán Nagydíjhoz hasonló, viharos időjárásra számítanak a meteorológusok a hétvégén Szuzukában, ahol várhatóan a pénteki első szabadedzés után döntik el, megrendezik-e a szombati tréningeket. Ennek előszele, hogy törölték a hétvégi F4-es edzéseket és futamokat, így mindössze a helyi Porsche márkakupa teljesít majd egy 10 körös futamot a nagydíj előtt.
Amennyiben szombatra bezárják a pályát, az F1-es időmérő vasárnap helyi idő szerint reggel 9 órára kerülne át, ez nálunk éjjel 2-t jelent. Max Verstappen viccelve megjegyezte, már készíti a motorcsónakját szombatra, de egyébként nem igazán befolyásolja őt, ha felborul a hétvége programja.
„Egy kicsit több szabadidőm lesz szombaton, és korábban kell kelni vasárnap, de csináltunk már ilyet korábban is. Nekem egy ilyen tapasztalatom van, azt hiszem, 2015-ben, Austinban volt hasonló. Ez van, engem nem igazán érint” – mondta, majd korábbi csapattársa, Carlos Sainz viccelt vele, hogy több idejük lesz a FIFA videojátékra, ami Verstappen egyik kedvenc szórakozása.
Nico Hülkenberg szerint nem kell sok eső ahhoz, hogy veszélyessé váljon a pálya, és az erős széllökések sem tesznek jót a versenyautóknak.
„Szerintem várjuk meg, hogy valójában mivel szembesülünk, és hozzák meg időben a megfelelő döntést. Nyilvánvaló, hogy sok szurkoló is itt van. Mi versenyezni akarunk, ők látni szeretnék ezt, úgyhogy valahogy meg kell tartani ezt a hétvégét, de nyilvánvalóan látni kell, hogy mi történik, és mennyire kegyes az időjárás” – nyilatkozta a Renault pilótája.
Charles Leclerc elmondta, bár még csak bő másfél szezont teljesített az F1-ben, a körülményeket mindig biztonságosnak érezte, és Carlos Sainz is úgy vélte, a pilóták teljesen megbízhatnak Michael Masi és csapata döntésében. „Hockenheim jó példa: a futam első néhány körében nyilvánvalóan túl nedves volt a pálya, és nem volt zöld zászló, amíg a pilóták azt nem mondták, hogy már elég biztonságos a helyzet.”
George Russell hozzátette, nem az eső mennyisége, hanem a megálló pocsolyák és a vízátfolyások okozzák a problémát.
Egyesek szerint azonban ez nem így van, hanem Pierre Gasly az oka annak, hogy a hétvégén rossz idő lesz. 2017-ben szintén vihar miatt törölni kellett a Super Formula utolsó fordulóját, Gaslynak ezért nem volt esélye megszerezni a bajnoki címet, és a csapatánál most is mágiát sejtenek a természeti csapás hátterében.
„A Hondánál és a Red Bullnál mindenki azzal szívat, hogy mindig magammal hozom ide a tájfunt” – idézte Gasly viccelődését a Crash.net tudósítója. Azonban, ha valaki, akkor a francia pilóta biztosan nem örül a helyzetnek, mert az első szabadedzésen átadja a helyét Jamamoto Naokinak, aki a Honda delegáltjaként vezetheti az autót. Ez azt jelenti, hogy ha törlik a harmadik szabadedzést,
Gaslynak mindössze 90 perce lehet, hogy felkészüljön az időmérőre és a futamra.
„Bocsánatot kért tőlem, hogy ő fog az autómban ülni – árulta el Gasly. – Én viszont mondtam neki, hogy nem csinálunk ügyet ebből, már az év eleje óta terveztük. Azt kívántam neki, hogy élvezzen ki minden kört. Nagyon jó srác, igen gyors és tehetséges. Szerintem jobban ismeri Szuzukát, mint bárki más a Földön.”
Az Autosport több pilótát is megkérdezett az ügyben; Romain Grosjean, a GPDA társelnöke szerint 120 km/h-s szél esetén beszélni is felesleges arról, hogy törölni kell-e a szombati napot, és Daniel Ricciardóval egyetértve azt szorgalmazta, hogy legkésőbb pénteken estig hozzák meg a döntést a programról.
Szerintem pénteken este még megfelelően korai. Ha így alakul, este jöhetnek a szaké tüskék, aztán alvás szombaton. Viszont... Nem szeretem a szakét!"
Sebastian Vettel is kiemelte a biztonság jelentőségét, de egykori csapattársához, Kimi Räikkönenhez hasonlóan nem siettette a döntést. „Mindenki azt mondja, hogy rossz lesz – nyilatkozta a 2007-es világbajnok. – Voltam már itt [2004-ben] úgy, hogy töröltek egy napot, aztán napsütés volt. Nagyon nehéz ezt eltalálni."