MONZA, ITALY - SEPTEMBER 08: Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF90 leads Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W10 on track during the F1 Grand Prix of Italy at Autodromo di Monza on September 08, 2019 in Monza, Italy. (Photo by Dan Istitene/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke elismerte, hogy jelenleg ők rendelkeznek a legjobb motorral, de azzal a felvetéssel nem ért egyet, hogy az olasz istálló nyári szünet óta tapasztalható fölénye csak ennek tudható be.
Nem csupán az erőforrás teljesítményének, hanem a karosszériának is köszönhető Ferrari egyre inkább versenyképes tempója, vélte Mattia Binotto, a Scuderia csapatfőnöke. Az elmúlt időszak során elsősorban a Mercedes sugallta, hogy az olaszokkal már nem könnyű felvenni a küzdelmet a hosszabb egyenesekben.
Ennek kissé ellentmond, hogy Zak Brown a McLaren vezérigazgatója nemrég azt mondta, hogy az erőforrások teljesítményei kezdenek kiegyenlítődni, és nem lát lényeges különbséget a Mercedes és a Renault terméke között. Binotto viszont ebben sem ért egyet az ellenfél képviselőjével.
Binotto álláspontja szerint a Ferrari-erőforrásnak egyértelműen megvan az előnye, ugyanakkor ez közel sem akkora, mint amilyen a Mercedesnek volt a hibrid-éra kezdeti éveiben. Hozzátette, a különbség okai nem csupán a motorban keresendőek.
Nem olyan nagy az előnyünk, mint ahogyan azt sokan gondolják. Jóval kisebb a Mercedes közelmúltban tapasztalható fölényénél, amikor egyértelmű volt, hogy az övék a legerősebb motor
– nyilatkozta az Autosportnak. – Ráadásul az egyenesekben tapasztalható sebességkülönbség nem is csak a motornak, hanem a karosszériának is köszönhető.”
A svájci szakember Brown véleményével is vitatkozik: a McLaren vezérigazgatója nemrég elárulta, a Renault és a Mercedes motorja már hasonló teljesítményre képes, a világbajnok istálló erőforrása már csupán a megbízhatóság terén emelkedik ki. A paddockban mások is úgy vélik, hogy közelednek a motorok teljesítményei, de Binotto ezzel nem ért egyet.
Nem hiszem, hogy közelednének egymáshoz – jelentette ki. – Egyáltalán nem gondolom, hogy azonos szinten lennének, a négy motor között még mindig megvannak a különbségek.”
Toto Wolff elismerte, hogy most vannak a legnehezebb helyzetben a hibrid-korszak kezdete óta. A Mercedes csapatfőnöke szerint ebben az évben már nem is érhetik utol riválisukat, de más területen ellensúlyozhatják a különbséget.
„A teljesítménybeli lemaradásunkat idén már biztosan nem fogjuk tudni behozni – szögezte le. – Az autó, a gumik, valamint a versenystratégia terén kell jobbnak lennünk náluk. Az előző hétvégéken is láthattuk, hogy a szombati sebességbeli hátrányunk ellenére a futamokon jól működött a kocsi.”