A tájfun miatt vasárnapra halasztott időmérő edzés sem győzte meg az F1 döntéshozóit, hogy változtatni kell a versenyhétvégék menetrendjén. Több pilóta is igazoltnak látta, hogy két nap alatt is meg lehet rendezni az F1-es edzéseket, amelyek most három nap alatt zajlanak. Ross Brawn, az F1 sportért felelős ügyvezetője azonban elismerte, nem várható nagy változás a lebonyolítás terén.
„Őszintén megmondom, hogy erős konszenzus alakult ki elsősorban a rendezők részéről, hogy meg kell tartani a háromnapos formátumot, de másik időtervvel” – nyilatkozta Brawn. – Igaz, hogy egy olyan nap, mint a szuzukai vasárnap nagyszerű műsort kínál néhány óra leforgása alatt, de a betétfutamokat a korábbi napokra korlátozná” – összegzett.
Brawn kijelentette, hogy gondos elemzés után úgy döntöttek, megtartják a háromnapos formátumot. „A pénteket átalakítjuk, de a többit érintetlenül hagyjuk, szombaton lesz az időmérő és vasárnap a verseny” – szögezte le, de arra nem tért ki egyértelműen, hogy ezzel a fordított rajtrácsos időmérőfutamok ötletét is végleg elvetették-e, erről várhatóan szerdán szavaznak a csapatok.
Az időmérő jelenlegi rendszere 2006 óta van érvényben, előtte különböző formátumokkal is kísérleteztek az F1 története során,
de a manapság is használt, három, kieséses szakaszból álló időmérő szisztéma bevált, a pilóták és a csapatfőnökök is ellenezték a lebonyolítási rendszer leváltását. Ettől függetlenül lehetséges, hogy változik a hétvégék menetrendje, mert próbálják tehermentesíteni a csapatok tagjait.
„Annak érdekében, hogy csekély mértékben, de jövőre 22-re emelkedjen a nagydíjak száma és a csapatok elvárásainak is megfeleljünk, foglalkozunk a gondolattal, hogy átalakítjuk a menetrendet, így a csapatok és a pilóták egy nappal később is megérkezhetnének. Erről részletesebben a hónap végén tárgyalunk, amikor az új szabályok is megjelennek” – zárta Brawn.
Az F1-ben jövőre nettó 3 nappal hosszabb lesz a szezon a 22. nagydíj megrendezése miatt,
de töröltek két előszezoni és két szezonközi tesztnapot Barcelonában, így az autók nettó 1 nappal kevesebbet lesznek pályán 2020-ban, mint 2019-ben, de az előkészületek és a logisztika miatt a szerelők várhatóan így is többet dolgoznak majd, ráadásul utazni is többet kell majd, mivel Vietnám révén egy újabb ázsiai fordulóval bővül a versenynaptár.