Szombaton azonban Max Verstappen diadalmaskodott a Red Bull-lal, de Hamilton nem volt letörve, mert vasárnap lát esélyt a visszavágásra. "A 3. hely elérhető volt – jelentette ki még a sportfelügyelők döntése előtt. – Mindazonáltal összességében elégedett vagyok a mai nappal. Nehéz volt tartani az iramot a többiekkel, erre számítottunk is a hétvége előtt."
Mindent beleadtam, ez nem volt elég pole-hoz, viszont az autónk legalább olyan helyzetbe hoz minket a futamon, hogy harcolhassunk.
A részidők alapján viszont nem tűnik úgy, hogy Hamiltonnak volt reális sansza megelőzni legalább az egyik Ferrarit, mivel az utolsó kísérletek első két szektora után rosszabbul állt Charles Leclercnél és Sebastian Vettelnél is. Hogy a kör utolsó harmadán mi lett volna, sohasem derül ki, mert Bottas falhoz vágta az autóját, bár az F1-es applikáció adatai szerint Hamilton sem lassított az ütközés helyszínén.
Hamilton szerint a gumikímélés lesz a döntő tényező a győzelemért vívott harcban.
"A Red Bull elég erős a hosszú etapokon, érdekes lesz, hogy kinek a gumijai bírják tovább" – mondta. A Ferrari ezen a téren általában gyengébben teljesít a másik két élcsapatnál, de a motorfölényével ezt valamennyire ellensúlyozhatja és ellenállhat a rohamoknak.
Az utolsó kanyarban az autóját lezúzó Bottast a 17 g-s lassulás után elővigyázatosságból kórházba szállították kivizsgálásra. A becsapódással alaposan megrongálta az Ezüstnyilat, de az első ijedtség után Toto Wolff csapatfőnök 90%-os valószínűséggel azt jósolta, hogy, rajtbüntetések nélkül meg tudják javítani az autót.
Bottas az időmérő után elmondta, előreléptek az autó beállításai terén, ezért bosszantotta, hogy a pálya poros oldalára sodródva összetörte a Mercedest, főleg, hogy úgy érezte, a balesetig jól alakult a köre, és remélte, hogy elérheti a 3. rajtkockát. „Tudtam, hogy kockáztatnom kell a Q3-as utolsó etap során, hogy pozíciókat nyerjek, ezért próbáltam mindent kisajtolni az autóból” – mondta.
A finn pilóta szerint a közepes keverékű gumikkal jónak tűnt a Mercedes teljesítménye,
a futammal kapcsolatban úgy vélte, „teljesen más történet” lesz az abroncsok kezelése miatt, amit kulcsfontosságúnak tart. Andrew Shovlin, a csapat vezető versenymérnöke is optimistán tekintett előre, de elismerte, a versenytempó optimalizálása érdekében elvégzett változtatásokat élesben nem tudták kipróbálni, ezért a futamon fejest ugranak az ismeretlenbe.