MEXICO CITY, MEXICO - OCTOBER 27: Romain Grosjean of France driving the (8) Haas F1 Team VF-19 Ferrari on track during the F1 Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 27, 2019 in Mexico City, Mexico. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Rossz irányba indultak a 2019-es autójukkal, ami miatt nem tudták azt fejleszteni, közölte a Haas csapatfőnöke a Mexikói Nagydíj után. Az istálló hazai versenyére készül, de inkább már csak azt várja, hogy vége legyen a szenvedéssel teli idei szezonjának.
Az Ausztrál Nagydíj időmérő edzésén még úgy nézett ki, hogy a Haas lehet az idei szezonban a középmezőny legjobb csapata. Akkor Romain Grosjean és Kevin Magnussen a hatodik és a hetedik rajtkockát szerezték meg, a futamot végül csak utóbbi fejezte be, hatodik lett. Ahogy azonban haladt előre a szezon, úgy ütközött egyre több problémába az amerikai istálló, és úgy vált egyre nyilvánvalóbbá, hogy az idei bizony nem az ő évük lesz. Hazai futamuk előtt eljutottak oda, hogy már csak azt várják, legyen vége ennek a szezonnak.
Amikor a nyáron kezdett szinte már reménytelenné válni a csapat helyzete, a Haas egyik autójával visszatért a szezonnyitón használt specifikációhoz, Romain Grosjean futamokon keresztül azzal is versenyzett, miközben Magnussen a legújabb fejlesztéseket nyüstölte összehasonlítás céljából, de ez sem vezetett eredményre. A legutóbbi futamon, Mexikóban szégyenszemre az egész évben a középmezőny után kullogó Williamsekkel tudott csak csatázni a két Haas,
Günther Steiner pedig a verseny után elismerte, hogy nincs mit tenni, csak bízni benne, hogy minél hamarabb vége lesz a rémálomszerű évüknek.
„A legjobb hír, hogy már csak három verseny van hátra – jelentette ki a csapatfőnök, majd elismerte, hogy alapjaiban rontották el az idei autójukat. – Hosszú távon legalább az pozitívum, hogy
felfedeztünk egy alapvető aerodinamikai problémát. A rossz irányba mentünk az idei szabályváltozásokkal. Nem láttunk eléggé tisztán és egy olyan utat választottunk, amelyen egy idő után többé már nem tudtuk fejleszteni az autót. Zsákutcában vagyunk.
Megpróbálhatunk olyan őrült tempóban fejleszteni, ahogy csak akarunk, ezzel a koncepcióval ez azonban nem fog működni."
A Haas a szezon során egy ideig a Pirelli idei, a tavalyinál jóval kiismerhetetlenebb gumijait okolta a szenvedéseiért, mostanra azonban rájött, hogy az autó, egész pontosan annak aerodinamikája tehetett arról, hogy sokszor nem tudták a megfelelő működési tartományban tartani az abroncsokat.
Mechanikai szempontból az autó jó, a gond az aerodinamikával van, ugyanakkor nem szeretnék ujjal mutogatni senkire
– utalt arra Steiner, hogy nem akarja az aerodinamikai részleg nyakába varrni a rossz szereplést. – Az egész csapatot hibáztatom, a szemrehányás nagy része pedig engem illet. Azért is okolom magamat, hogy nem láttam az előrelépés hiányát a fejlesztésekkel."