Tavaly ilyenkor úgy nézett ki, hogy Carlos Sainz Forma-1-es pályafutása rövid időn belül zátonyra fut, a spanyol versenyző a Renault-tól a McLarenhez igazolt, ami akkoriban inkább visszalépésnek tűnt. Ebben a szezonban azonban a wokingi istálló sokkal jobb teljesítményt nyújt, Sainz pedig folyamatosan a középmezőny elején tud végezni.
2018 nyarán a Renault bejelentette, hogy az idei évben Daniel Ricciardo lesz Nico Hülkenberg csapattársa, ráadásul Esteban Ocon is Sainz előtt volt a csapat listáján. A Red Bull inkább Pierre Gasly-t szerződtette az ausztrál pilóta helyére, így a spanyol versenyzőnek nevelőcsapatánál sem maradt hely.
Sainznak a McLaren dobott mentőövet, miután Fernando Alonso visszavonult, Stoffel Vandoorne-t pedig eltanácsolták a csapattól. A váltás a lehető legjobban sült el, a 25 éves pilóta jelenleg a bajnokság 6. helyén áll.
Az eddigi 17 futamon Sainz 9-szer szerzett pontot, ilyenkor kivétel nélkül az 5. és a 8. hely között ért célba. Ez 6 alkalommal azt is jelentette, hogy a spanyol pilóta végzett a legjobb pozícióban a három élcsapat versenyzői után, amivel vezeti a vonatkozó listát.
„Ahhoz képest, hogy mennyire szoros volt a mezőny a szezon előtti teszteken és az első pár futamon, nagyon boldog vagyok, hogy így alakult az idény – idézte Sainzot a Crash.net. – A középmezőny csapatai nagyon közel vannak egymáshoz, úgyhogy valamit biztosan jól csinálunk, ha ennyi pontot sikerült szereznünk.”
A McLaren már most majdnem kétszer annyi pontot gyűjtött, mint a tavalyi évben, és a 2018-as konstruktőri 6. helyhez képest két pozíciót is sikerült javítaniuk. Jelenleg 34 egységgel előzik meg a Renault-t (ami a Racing Point óvásának eredményétől függően akár több is lehet), így egyre valószínűbb, hogy a wokingiak fognak végezni a 4. helyen. A spanyol pilóta azonban csak visszafogottan örül a helyzetnek.
Idény közben már nem léptünk nagyot előre a többiekhez képest
– jelentette ki Sainz. – a Kanadai Nagydíjtól kezdve általában elérjük a kitűzött célt, ami a Q3 és a pontszerzés, de az autón csak kisebb fejlesztéseket végzünk. Persze amíg fél tizeden belül vagyunk egymáshoz képest, nem is gondolhatjuk, hogy a kocsi sokat javult.”
A McLaren jó teljesítménye a csapategységnek is köszönhető. Mind Sainz, mind csapattársa, Lando Norris idén csatlakozott az istállóhoz, és mára elmondható, hogy az övék a legszorosabb istállón belüli kapcsolat, ami nem csak a versenyhétvégéken nyilvánul meg. Persze nem csupán kettőjük között jó a viszony: az egész csapatban remek hangulat uralkodik.
„Landóval, valamint minden mérnökkel és szerelővel nagyszerű kapcsolatban vagyok – mondta a spanyol versenyző. – Sikerült találnunk valamit, ami eltér a szokásoktól, és ami kiválóan működik. Biztos vagyok benne, hogy ez is hozzájárul a jó szereplésünkhöz.”
Sainz az utóbbi versenyeken néha már az élcsapatok pilótáival is fel tudta venni a versenyt. Lewis Hamiltonnal többször is fej-fej mellett mentek a rajt után, Szuzukában pedig sokáig harcban volt Alexander Albonnal, majd Charles Leclerc-nek nem adott esélyt a 6. hely megszerzésére.
„Azon gondolkodtam, hogyan tudnám feltartani Leclerc-t, erre hallom a köridőket – nyilatkozta. – Csak annyit tudtam reagálni, hogy akkor biztosan elég gyorsan vezetek. A leintés után megköszöntem a csapatnak a remek autót. Büszke vagyok, hogy már többek vagyunk, mint a legjobb középcsapat, egyértelműen egy lépéssel a többiek előtt járunk.”
Sainznak többször is annyira jó kedve volt, hogy dalra fakadt a csapatrádión keresztül. A Brit és a Magyar Nagydíj után is „előadta” az ismert Sade-szám, a Smooth Operator refrénjét.
A Brit Nagydíj hétvégéjén sokat játszották a rádióban ezt a számot
– magyarázta. – Nem szándékosan hallgattam, de megragadt bennem. Csak akkor éneklem, ha tökéletes versenyen vagyunk túl, mint ahogy a magyar és a brit futam is az volt.”
A szám címe (szabad fordításban) egy olyan személyt jelent, aki hatékonyan és elegánsan végzi a munkáját. Sainz idei teljesítményét elnézve jelenleg ő képviseli az egyik legjobban ezt a szerepet a mezőnyből.