Sebastian Vettel az Orosz Nagydíj helyszínéről nem otthona, hanem egyből Olaszország felé vette az irányt, hogy a Ferrari főhadiszállásám többek között Mattia Binotto csapatfőnökkel folytasson megbeszélést, majd szimulátorozzon a Japán Nagydíjra készülve. A hétvégi szocsi verseny a Ferrari, és főleg Vettel számára egyáltalán nem alakult szerencsésen. A négyszeres világbajnok előbb a csapatutasítást figyelmen kívül hagyva nem engedte vissza csapattársát, Charles Leclerc-t az élre, majd közvetlenül a kerékcsere után fel kellett adnia a futamot.
Kézenfekvő lehet a magyarázat, hogy Vettel a futamon történtek miatt repült Maranellóba és találkozott Binottóval,
sajtóhírek szerint azonban a Ferrari már korábban is így tervezett a német pilótával,
aki a Japán Nagydíj hetének elején a Pirelli barcelonai gumitesztjén vesz részt, ezért akár a szimulátoros felkészülését is előrehozhatták erre a hétre, lévén akkor erre nem lesz lehetősége.
Ezzel együtt a csapatok nagyon ritkán szoktak közleményt kiadni egy olyan mindennapos eseményről, hogy valamelyik pilótájuk meglátogatta a gyárat és dolgozott a szimulátorban, a Ferrari most azonban valamiért mégis úgy érezte, hogy meg kell osztania ezt az eseményt a világgal.
A közlemény szerint Vettel és Binotto „pozitív és konstruktív" megbeszélésen vannak túl.
Vettel korábban rendkívül sikeres volt Szuzukában: 2009 és 2013 között 4 alkalommal is megnyerte a Japán Nagydíjat, a 2011-es 3. helyével pedig második világbajnoki címét biztosította be. A Ferrari színeiben azonban még egyszer sem ünnepelhetett futamgyőzelmet az ázsiai országban, a dobogóra is csak egyszer tudott felállni.
Vettelnek még arra is maradt ideje, hogy mielőtt Maranellóba megy, hétfőn a Tony Kart gokartgyártóval teszteljen Lonatóban. „Szeretek gokartozni, úgyhogy ha már errefelé járok, éltem a kínálkozó alkalommal” – mondta a csapat YouTube-csatornáján.
Sajnos csak ritkán adódik lehetőségem ilyesmire a sok verseny miatt, de ha a jövőben jobban megszervezzük, talán gyakrabban összejöhet."
Az eseményen Vettel fixes és váltós gokartokat is tesztelt, és tapasztalatait megosztotta a csapat többszörös gokartbajnokával, Marco Ardigóval. A Ferrari-pilóta kifejtette, miben tér el egymástól a két típus. „Szerintem a legnagyobb különbség a versenyívekben, a fékek használatában és a motorfékben van – vélekedett. – Szóval ez gyakorlatilag két különböző vezetési stílus, de idővel hozzá lehet szokni."