Sebastian Vettel életét az idén a vártnál jobban megnehezíti a mindössze pályafutása második Forma-1-es szezonját taposó Charles Leclerc. A 21 esztendős monacói pilóta a Japán Nagydíj előtt zsinórban kilencszer győzte le a négyszeres világbajnokot időmérőn, a pontversenyben pedig jelenleg is jobban áll rutinos csapattársánál, Vettel azonban annak ellenére nem akarta Leclerc-t megnevezni, mint valaha volt legerősebb csapattársát, hogy eddig egyedül Daniel Ricciardo tudta őt legyőzni azonos autóban.
Vettel eddig hét csapattárs ellen mérethette meg magát a száguldó cirkuszban, a BMW-s bemutatkozásakor egyetlen verseny erejéig Nick Heidfeld, majd ugyanabban az évben történt toro rossós debütálása után a szezon végéig Vitantonio Liuzzi volt mellette. Utána sorrendben Sébastien Bourdais, Mark Webber, Daniel Ricciardo, Kimi Räikkönen és most Charles Leclerc következtek,
és bár mostanra egyértelmű, hogy az időmérőkön utóbbi okozza neki a legnagyobb fejtörést, nem akarta megnevezni a fiatal monacóit eddigi legerősebb csapattársaként.
„Nem hiszem, hogy fair lenne ezt kijelenteni, még túl rövid ideje vagyunk csapattársak ehhez. Persze nyilvánvalóan nagyon gyors és fiatal, ezt szerintem senki sem vonja kétségbe, végső soron azonban
nem is igazán lehet összehasonlítani őket, mert be kellene ültetni Markot, Kimit, Danielt és Vitantoniót ugyanabba az autóba ugyanabban az időben, úgyhogy nem lenne igazságos.
A nyers tempót tekintve [Leclerc] nagyon gyors, de még nagyon a pályafutása elején tart. A mostani még csak a második idénye az F1-ben, ezért a helyzete nagyban különbözik Kimiétől vagy Markétól, akik sokkal több ideje voltak itt [amikor csapattársak lettünk] és sokkal nagyobb tapasztalattal bírtak."
Amellett, hogy Vettelnek bizonyára nem volt kellemes, amikor zsinórban kilenc időmérőn nem tudta legyőzni Leclerc-t, a négyszeres világbajnok szerint azért jó, hogy ilyen erős csapattársa van. „Jó dolog, hogy valódi referenciát jelent, ami különösen akkor jött jól, amikor szenvedtem azzal, hogy a legtöbbet kihozzam magamból és az autóból, mivel ez ilyenkor segíthet nekem. Csapatként is jó dolog, ha a két pilóta azonos szintet képvisel."
Leclerc-nek sauberes éve alatt nem feltétlenül az időmérő volt az erőssége, mert bár gyorsnak gyors volt, sokszor nem tudta a legfontosabb körében kihozni magából és az autóból azt, amit előtte igen.
Eleinte a Ferrarinál is küszködött ezzel, utána azonban belejött, ami nem a véletlen műve. „A bakui időmérő után változtattam a megközelítésemen.
Amikor összetörtem ott az autót a Q2-ben, nagyon-nagyon csalódott voltam és változtattam néhány dolgon azért, hogy jobban építsem fel az időmérőimet az utolsó Q3-as körig.
Szerintem ez sokat segített. A nyári szünet óta nem változtattam sokat, legalábbis nem emlékszem nagy dologra. Egyszerűen csak magabiztosabb lettem attól, hogy a csapat egyre jobb és jobb lesz, egy irányba húzunk, ami jelenleg kifizetődni látszik."