Akár 25 nagydíj rendezését is megengedi a 2021-től érvénybe lépő új F1-es sportszabályzat, ami a jövő évi, rekordnak számító 22 futamnál is jóval megterhelőbbnek ígérkezik. Noha a sportág menedzsmentje a sajtónappal együtt jelenleg négynapos hétvégéket háromra rövidíti, a csapatok így is aggódnak, hogy a személyzetük miként kezeli majd a további versenyhétvégéket.
Claire Williams és Cyril Abiteboul, a Renault csapatfőnöke egyetértett abban, hogy a legfőbb problémát a csapattagok munkaterhei jelentik. Williams szerint a kisebb istállók nehezebben találnak megoldást a munkaszervezés kihívásaira, míg francia kollégája úgy vélte, anyagilag akár működhet, de felhívta a figyelmet arra, hogy minőségi események kellenek, és nem pusztán több verseny.
Ezt az álláspontot képviseli Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke is, aki kijelentette, a mezőny tagjait nem feltétlenül győzte meg az érv, hogy növekednek a bevételeik, ha többet versenyeznek, és elárulta, e téren is folyamatosak az egyeztetések az F1 vezetése és az istállók között, kompromisszumot keresnek.
Pénzügyileg ez extra erőfeszítés, és még abban sem vagyok biztos, hogy hasznos lesz nekünk
– utalt az elhúzódó szezonra. – Attól függ, hova megyünk versenyezni a plusz futamok során. Hogy mennyit fogunk keresni ezekkel. Sok részletet meg kell vitatni a versenyek száma kapcsán, de a lényeg az, hogy legyünk pozitívak, együttműködők és közösen találjuk meg a megfelelő értéket” – nyilatkozta a svájci szakember.
Alternatívát vázolt fel Zak Brown, a McLaren ügyvezetője, aki a versenyek rotálását is lehetséges megoldásnak tartja: Úgy gondolom, jó dolog, hogy új országok is fel akarják karolni a Forma-1-et, a világ új pontjain bukkanhatunk fel, de talán 25 verseny helyett talán váltogathatnánk néhány helyszínt, ami jó kompromisszum lenne” – vélte. Brown hozzátette, a 25 nagydíj
megvalósítható, de bizonyos dolgokat másként kell csinálnunk, ahogy most.”
Az amerikai üzletember feltehetőleg a versenynaptár kialakítására céloz, abban ugyanis számos olyan alkalom van, amikor a helyszínek sorrendje miatt szükségtelenül sokat kell utazni és szállítani a felszereléseket. A helyszínek váltogatása a rendezőknek kedvezőtlen, mivel hatalmas befektetések szükségesek egy F1 szintű pálya kialakításához, de rotálás esetén csak mérsékelt bevételek várhatók.