SAO PAULO, BRAZIL - NOVEMBER 17: Alexander Albon of Thailand driving the (23) Aston Martin Red Bull Racing RB15 leads Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF90 on track during the F1 Grand Prix of Brazil at Autodromo Jose Carlos Pace on November 17, 2019 in Sao Paulo, Brazil. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Mattia Binotto elárulta, a Ferrari ismét a korábbiaknál nagyobb leszorítóerővel ment a Brazil Nagydíjon. A svájci csapatfőnök szerint ennek tudható be a visszaesés az egyenesekben, azonban így a kanyarsebességet tekintve nagyon közel kerültek a Red Bullhoz. Az FIA vizsgálni kezdte a motorjaikat.
Továbbra is rejtély az ellenfelek és a közvélemény számára a Ferrari teljesítménye: a nyári szünettől a Mexikói Nagydíjig a Scuderia autói sorozatban hozták a rajtelsőségeket, majd az ellenfelek állásfoglalásokat kezdtek kérni az FIA-tól a motorok üzemeltetésével kapcsolatban. A Ferrari hatalmas tempófölénye ekkor jelentősen mérséklődni kezdett.
A visszaesés az USA Nagydíjon különösen feltűnő volt, de Mattia Binotto kijelentette, a korábbiaknál nagyobb leszorítóerővel próbálkoztak (ezt a fedélzeti kamera képén is lehetett látni), és a svájci szakember szerint Brazíliában is ezt a filozófiát követték. Ennek eredménye, hogy tapadásban bizonyos körülmények között már majdnem a Red Bull szintjén vannak.
Ezt az interlagosi csúcssebességek is alátámasztják: az időmérőn a Ferrari sokkal lassabb volt az egyenesekben, mint a szabadedzéseken, Charles Leclerc tempója a mért ponton csak 0,2 km/h-val volt nagyobb a második Daniel Ricciardóénál. Ennek következtében a Red Bull majdnem olyan gyors volt az egyenesekben, mint a vörös autók, csupán 0,015 másodperccel maradtak el az olasz istálló autóitól.
Binotto kijelentette, a hétvége második felében a Ferrari más beállításokat használt, hogy növeljék a kanyarsebességet. Ennek eredménye, hogy a Red Bull ugyan utolérte őket az egyenesekben, viszont tapadás tekintetében ők tettek jelentős előrelépést.
„A Red Bull és a Honda az egész körben gyors volt, beleértve az egyeneseket is – nyilatkozta az Autosportnak. – Ki kell elemeznünk a történteket, de ha megnézzük az időmérőt, látjuk, hogy bizonyos körülmények között szinte utolértük őket tapadásban. Ez az első ilyen alkalom, ami megmutatja, hogy az új beállítások jobban segítik a kanyarodást. Persze ez azt is jelenti, hogy az egyenesekben szintén nagyon közel vagyunk egymáshoz.”
A Ferrarinak nem alakult jól a Brazil Nagydíj, hiszen a verseny végén Leclerc és Sebastian Vettel összeértek, és mindketten kiestek a versenyből. Előtte azonban sokkal jobb volt a tempójuk, mint a két héttel korábbi austini futamon. Binotto elmondta, ez a verseny jobban emlékeztetett a korábbiakra, de elismerte, a Ferrari versenytempója még mindig nem elég jó.
A svájci szakember hozzátette, az USA Nagydíj egyáltalán nem illett bele a sorba, az egy rosszul sikerült hétvége volt, ahol elsősorban gumiproblémákkal küszködtek.
„Az austini verseny rosszul alakult, ott másként zajlottak az események, mint az előző futamokon – folytatta. – Még mindig nem teljesen tiszta, mi történt valójában, de az biztos, hogy az egyensúly nem volt megfelelő, ráadásul a pilóták nem tudták felmelegíteni a gumikat. Szóval ez egy beállításbeli hiba volt, aminek ügyében már tettünk is lépéseket, de ez csak a csapatra tartozik.”
Az FIA vizsgálja a Ferrari motorjait
Noha Binotto az előző két hétvégén magyarázattal szolgált a Ferrari visszaesésére, az FIA ettől függetlenül vizsgálatot indított a Scuderia motorjai kapcsán. Óvást ugyan egyik ellenfél sem nyújtott be, de az Auto Motor und Sport értesülése szerint
az FIA lefoglalta három autó üzemanyagrendszerének alkatrészeit. Az érintettek között van a Ferrari, egy olyan istálló, amely szintén az olaszok motorját használja, valamint egy másmilyen erőforrással rendelkező csapat.
A vizsgálat középpontjában a motort és az üzemanyag-átfolyást mérő szenzort összekötő benzincsövek állnak. A vizsgálat pár napot fog igénybe venni, és a szaklap szerint amennyiben a jövő heti Abu-dzabi Nagydíjig semmilyen hír nem érkezik, az FIA alighanem mindent rendben talált.