Drámai módon, egy ütközéssel ért véget a Brazil Nagydíj mindkét Ferrarinak, Sebastian Vettel és Charles Leclerc a 4. és az 5. helyen haladva a 66. körben összeütközött egymással, majd mindketten kiestek. A két csapattárs szezon eleje óta tartó közös munkája során ez az első, hogy ilyen történik velük, Sebastian Vettel azonban már átélt hasonlót a 2010-es Török Nagydíjon, amikor kísértetiesen hasonló módon ütközött össze akkori red bullos csapattársával, Mark Webberrel. A két pilóta szűkszavűan értékelt, miként Mattia Binotto csapatfőnök is, aki nem szeretett volna a pillanat hevében ítélkezni, azt ugyanakkor megjegyezte, hogy bizonyos mértékig mindkét pilóta hibás.
Vettel a valamivel korábban Valtteri Bottas lerobbanó Mercedese miatt beküldött Safety Car után elveszítette a harmadik helyet Alex Albonnal szemben, majd hiába támadta a Red Bull újoncát, végül nem ő előzött, hanem Leclerc előzte meg őt a 66. kör elején a célegyenesben. Vettel nem hagyta annyiban, a hármas kanyar utáni egyenesben visszament Leclerc mellé, majd elkezdte balra terelni csapattársát, végül a két autó összeért, mindkettő defektet kapott és kiesett.
Jobban jöttem ki a hármas kanyarból, próbáltam megelőzni [Leclerc-t], nem volt sok helyem a jobb oldalon, és ennyi. Sajnálatos a csapatra nézve, hogy nem fejeztük be a versenyt"
– mindössze ennyi volt Vettel értékelése, aki elárulta, hogy az interjú pillanatában még nem beszélt Leclerc-rel.
A monacói pilóta a nyilatkozatáig mindössze Mattia Binottóval váltott néhány szót, majd a Sky Sports kamerájának elmondta, hagyott elég helyet csapattársának.
„Megelőztem őt az egyes kanyarban, amit élveztem, majd a hármas kanyarban zárnom kellett az ívet, mert tisztában voltam vele, hogy Seb meg fog próbálni visszajönni, amit meg is tett – mondta Leclerc. –
A külső ívet választotta, volt egy kis hely, amit hagytam neki, ahová be is ment, aztán az egyenes vége felé elkezdett kicsit a belső oldal felé terelni, és nagyon közel kerültünk egymáshoz.
Minden nagyon gyorsan történt. Amint elkezdett a belső ív felé menni, összeértünk, én pedig defektet kaptam."
Noha a megbeszélésük még hátravan, Leclerc előrebocsátott annyit, hogy
az eset nem lesz hatással a kapcsolatára Vettellel.
„Biztos vagyok benne, hogy elég érettek vagyunk hozzá, hogy magunk mögött hagyjuk ezt. Végső soron mindketten nagyon sajnáljuk a csapatot, egyik autó sem fejezte be a versenyt, ami nagyon csalódástkeltő.
Magunk mögött fogjuk hagyni ezt, és folytatjuk a közös munkát."
Mattia Binotto nagyon diplomatikusan nyilatkozott, egyik pilótáját sem ítélte el, mert, mint mondta, előbb közösen leülnek és kielemzik a történteket.
Azt azonban elmondta, valamilyen mértékben mindketten hibáztak.
„Két versenyző ütközött, végső soron valamilyen mértékben mindketten felelősek, de nem akarok most ítélkezni, nem akarom most megosztani a véleményemet a balesetről. Boldogan engedjük őket csatázni, de tudják, hogy a buta hibák azok buta hibák, a ma történtek pedig sajnálatosak a csapatra nézve."
A csapatfőnök elmondta, hogy alig ért össze a két autó, ezzel ő is tisztában van. „Szomorú vagyok a csapat miatt, ahogyan mindkét versenyzőnek is annak kell lennie. Szabadon harcolhattak, a második hely a konstruktőrök bajnokságában megvan, így a saját helyezésükért küzdöttek a versenyzők világbajnokságában.
Tudják, hogy a buta hibákat el kell kerülnünk a csapat miatt. Nagyon kis kontakt volt, ezt el kell mondani. Lesz időnk analizálni és megnézni a felvételeket, nem szeretném ezt a pillanat hevében megtenni.
Beszélnem kell a versenyzőkkel is, nem akarok most ítéletet mondani, nekik sem szabad, lesz időnk ezt együtt megtenni."
Vettelt és Leclerc-t a felügyelők is beidézték, de nem osztottak ki semmilyen további büntetést, mivel indoklásuk szerint egyik pilótát sem lehet túlnyomórészt felelőssé tenni az ütközésért. „A felügyelők úgy döntöttek, hogy mindkét versenyzőnek megvolt a lehetősége elkerülni, vagy enyhíteni az incidenst, ezért egyikük sem hibás nagyobb mértékben a másiknál. Így a felügyelők nem hoznak további döntést az ügyben” – áll az indoklásban.