HOCKENHEIM, GERMANY - JULY 28: Nico Hulkenberg of Germany driving the (27) Renault Sport Formula One Team RS19 leads Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF90 on track during the F1 Grand Prix of Germany at Hockenheimring on July 28, 2019 in Hockenheim, Germany. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Nico Hülkenberg szerint Charles Leclerc szerencsés, hogy már ilyen fiatalon egy élcsapat színeiben versenyezhet az F1-ben. A minden bizonnyal pályafutása utolsó két Forma-1-es hétvégéjére készülő versenyző elmondta, nem maradt benne hiányérzet.
Valószínűleg a végéhez közelít Nico Hülkenberg F1-es pályafutása, miután a Renault-tól a szezon végén távoznia kell, a Haas és az Alfa Romeo pedig úgy döntött, hogy a német pilóta szerződtetése helyett inkább megtartják jelenlegi versenyzőiket. Papíron maradtak még helyek a mezőnyben, de a Red Bull már jelezte, hogy a saját tehetségeikkel számolnak, Hülkenberg pedig nem akar visszatérni egykori csapatához, a Williamshez.
A juniorkategóriákban elért sikerei után Hülkenberget sokan generációja egyik legígéretesebb tehetségének tartották, azonban eleinte kisebb csapatoknál kapott csak lehetőséget, majd az eredmények akkor sem jöttek, amikor a Renault révén gyári istállóhoz került. A német versenyző így az F1 történetének legrutinosabb pilótája lett, aki nem szerzett dobogós helyet.
Ez éles kontrasztban áll például az ifjú Charles Leclerc esetével, aki egy F1-es szezonnal a háta mögött rögtön a Ferrarinál találta magát, néhány nagydíj után sorra kezdte gyűjteni a pole pozíciókat és kettőt győzelemre is váltott már, további hét dobogós hely mellett. Noha Leclerc-hez hasonlóan Hülkenberg is F3-as és GP2 bajnok volt, neki nem adatott meg ilyen hátszél az F1-ben.
Kénytelen vagyok azt gondolni, hogy [Leclerc] egy szerencsés csirkefogó”
– nyilatkozta a német versenyző, aki úgy érzi, minden tőle telhetőt megtett az eddigi F1-es pályafutása során, és kiemelte, hogy tíz évig minden szezonra volt ülése, miközben több korábbi ellenfele is kiszorult közben a mezőnyből. Ennek köszönhetően eddig 175 nagydíjon rajthoz állhatott, köztük a 2010-es Brazil Nagydíjon, amit a pole pozícióból kezdhetett meg.
„Természetesen szerettem volna, ha több pontot, dobogós helyezést és győzelmet szerzek, de a dolgok másképp alakultak, és tisztában vagyok ennek okaival – folytatta. – Ettől viszont még továbbra is jól alszom.”
Hülkenbergnek egyelőre sehol nincs szerződése 2020-ra. Korábban felmerült, hogy valamelyik csapat tesztpilótaként alkalmazná, azonban a Renault versenyzője cáfolta az erről szóló pletykákat. Jövőre minden bizonnyal egy másik sorozatban láthatja majd őt a közönség.