A Mercedes akármivel próbálkozott a Brazil Nagydíjon, egyszerűen nem tudott olyat tenni, amivel esélye lett volna elorozni a győzelmet Max Verstappen elől, a verseny 66. körében ráadásul húzott egy olyat, amit utólag James Allison, a csapat technikai igazgatója is egyértelmű rossz döntésnek tart. Az akkor a második helyen haladó Lewis Hamiltonnak felajánlották a Ferrarik ütközése miatt pályára hajtó Safety Carnál, hogy 5 körrel a verseny vége előtt jöjjön ki friss lágy gumikért, közben azonban rossz információkat adtak pilótájuknak, mivel maguk sem voltak tisztában azzal, hogy egy bokszkiállással mennyire nehéz helyzetbe sodorják őt.
Hamilton az egész verseny alatt Max Verstappent üldözte, kétszer elé is került, a holland pilóta azonban mindkétszer visszaelőzte őt a célegyenes végén. A Mercedes úgy látta, hogy a második Safety Carral nyílik még egy utolsó esélyük a Red Bull elkapására. „Szólj, ha szeretnél kereket cserélni, egy helyet fogsz vele veszíteni" – mondta Peter Bonnington, Hamilton versenymérnöke a rádióban, miután a 66. körben bejött a biztonsági autó. „Ti hozzátok a döntést" – jött a válasz Hamiltontól már majdnem a bokszkijáratnál, majd rövid hezitálás után bezúdult a bokszutcába: „bejövök, bejövök."
Miután megkapta a friss lágy gumikat, hogy azokon eredhessen a használt lágyakon levő Verstappen után, azzal szembesült, hogy az egy pozíció helyett kettőt bukott, nem csak Alex Albon, hanem Pierre Gasly is bejött elé, valamint
a biztonsági autó távozásakor már csak 2 kör volt hátra, mivel a Ferrarik és a Lance Stroll Racing Pointja által a pályán hagyott törmelék eltakarítása sok időt vett igénybe.
Hamilton Gaslyt az újraindítás után egyből megelőzte, majd kétségbeesetten próbált túljutni Albonon, hogy az utolsó körre fordulva még támadhassa Verstappent, de nekiment a thai-brit pilótának, és végül Gasly mögött a harmadik lett, hogy később az ütközés miatti büntetéssel a hetedik helyre csússzon vissza.
A verseny után James Allison, a Mercedes technikai igazgatója elismerte, hogy nagyot hibáztak az utolsó kerékcserével, miközben görcsösen nyerni akartak egy olyan napon, amelyen ez nem volt lehetséges.
Miután nem volt a legfényesebb a futamunk addig a ponting, csináltunk egy egyszerű ostobaságot. Azt hittük, hogy egyetlen helyet veszítünk, cserébe friss gumink és elég körünk lesz, hogy visszaszerezzük azt, majd csatába szállhassunk az első helyért
– nyilatkozta. – Ezzel a tényekkel hibáztunk, mert két helyet veszítettünk, nem számoltunk sem Gaslyval, sem a pályán levő törmelékkel, ami miatt sokkal több körön át volt bent a Safety Car, mint azt előre gondoltuk. Egy egy kezdő hiba volt, miközben egy nem elég gyors autóval túlságosan próbáltuk elérni a győzelmet. Nem volt rá esélyünk, és egyszerűen hibát követtünk el."
Noha a döntést végül Hamilton hozta meg, Allison teljes mértékben átvállalta a felelősséget, mert
szerinte a tények ismeretében fel sem szabadott volna ajánlani Hamiltonnak a kerékcsere lehetőségét.
„Teljes mértékben a mi hibánk volt. Azt hittük, hogy megláttuk a múló lehetőséget, nem volt világos számunkra, hogy mi a helyes lépés, de láttunk egy esélyt.
Úgy voltunk vele, hogy adjuk meg Lewisnak a lehetőséget, hogy elmondja az ő álláspontját, amit nem szabadott volna megtennünk, mert nem a jó információval láttuk őt el.
Egy helyet mondtunk neki, miközben kettő volt, és különben is nekünk kellett volna meghozni a döntést. Ezért hezitált egy rövid ideig, majd bejött a bokszba, mert szeret versenyezni. A mi hibánk volt ez az egész. Miután bejött, csalódástkeltő pillanat volt, amikor Gasly mögé tért vissza a pályára. Arra gondoltunk, hogy »ezt meg miért csináltuk?«"
Hamilton ennek ellenére dicsérte a csapat strtatégiáját, amelyet egyébként már az első bokszkiállás után kérdőre vont. Akkor ő és Max Verstappen is lágy Pirelliket kapott, amelyeken a holland egyből visszaelőzte a Mercedest azután, hogy Hamilton egy körön át beragadt Charles Leclerc mögé. A hatszoros világbajnok utólag változtatott álláspontján, és már egyetértett a csapat döntésével.
Amikor visszajöttem az első bokszkiállásról, arra gondoltam, hogy a közepes gumin kellene legyek, de [Verstappen] úgyis megelőzött volna a kivezető körén, mivel akkor is beszorultam volna a Ferrari mögé.
Utána valószínűleg még nehezebb is lett volna tartani vele a lépést. Mindent beleadtunk, mindent megpróbáltunk, legközelebb újra felvesszük a harcot. Remélem, hogy több ilyen nagyszerű versenyünk lesz még."