Verstappen nyerte a drámai csavarokban gazdag Brazil Nagydíjat
2019. november 17. 17:50
Szenzációs versennyé alakult a Brazil Nagydíj, amelynek különböző pontjain több pilóta is nyeregben érezhette magát az eltérő haditervek által, de végül az élről induló Max Verstappen nyerte meg, miközben az élmezőny maradék tagjai szinte teljes egészében kigolyózták magukat a dobogóért folyó küzdelemből.
Szó szerint,
a Ferrarik ugyanis kiestek egy gyakran csak ártatlan kimenetelű nagyságú koccanástól, Lewis Hamilton pedig kiforgatta Alexander Albont, amikor a 2. helyért csatáztak,
és utólag időbüntetést kapott, így még a bronzérmet sem tarthatta meg.
A rajtnál Verstappen megőrizte a vezetést, Sebastian Vettelt lehagyta Hamilton. A hármas nem bonyolódott csatába az első kerékcserékig, onnantól viszont eléggé szerteágaztak a stratégiák, amit a Mercedes indított el a 20. körben: Hamiltonnak ismét egy lágy gumiszettet adtak, ebből kiderült, hogy két kiállást terveznek.
A Red Bull azonnal reagált ugyanilyen módon, s bár Verstappen csak a brit mögé tért vissza a pályára, a picit frissebb abroncsokon visszaelőzte a célegyenes végén. Ebben a segítségére volt Charles Leclerc is, aki kint maradt és kicsit feltartotta a Mercedest.
Vele, ahogy csapattársával is, alapból valószínűleg egyetlen bokszkiállást tervezett a Ferrari,
csakhogy a felmelegedő időt nem viselték jól a gumik,
ezért Vettel és Leclerc később szintén többször járt a szerelőknél.
Vettel helyzete jónak tűnt, miután a közepes keverékre váltott, Verstappen és Hamilton ugyanis nem szakadt el tőle a legpuhább, éppen ezért legsérülékenyebb típuson, így ahogy várható volt, az élre állt a riválisok második kiállását követően.
Ekkor természetesen fordult a kocka, Verstappenék kerültek előnybe, a holland a 43. körben még 7 másodperces hátrányát rohamtempóban felfalta, és csak azért nem előzéssel foglalta el újra az 1. helyet, mert a németet kihívták a bokszba. Ezzel a 3. helyre esett vissza, miközben mögötte Albon, Valtteri Bottas és Leclerc között szintén fordulatos csata zajlott.
Az új motor miatt rajtbüntetést kapó Leclerc néhány kör alatt felzárkózott a saját kategóriájához, Bottashoz hasonlóan a kemény keveréket kapta meg első kerékcseréjekor, de ez a típus sem vált be. A Ferrari és a Mercedes fiatalabb pilótája egymásra talált a pályán Albont üldözve, ám a hajszában túlmelegedett Bottas motorja (52. kör), ami hatalmas tűzijátékot robbantott ki a táv utolsó szakaszára.
Noha látszólag biztonságos helyen parkolt le a finn, a versenyirányítás szerint Safety Car-ra volt szükség. Ekkor Verstappen vezetett Hamilton, Vettel, Leclerc és Albon előtt, és
a Mercedes arra utasította talpon maradt pilótáját, hogy a bokszutcához érve Verstappenhez képest ellentétesen cselekedjen.
A Red Bull olcsón, mindössze egy pozíció feladásával friss gumit rakott fel, a Ferrari ugyanígy tett Leclerc-rel.
Az újraindítás izgalmas végjátékot ígért, nem is kellett csalódni. Hamilton képtelen volt kivédeni a frissebb és jobban tapadó gumin fenyegető Verstappen támadását, a holland gyorsan eldöntötte az ügyet. "Lewis nagyon gyors volt ma, úgyhogy folymatosan nyomnom kellett, nagyon jól kellett taktikáznunk. Amikor másodjára megelőztem az volt az egyetlen lövésem. A végsebességünk az egész hétvégén jó volt, örülök, hogy sikerült megelőznöm" – mondta.
Eközben Albon a 3. helybe kapaszkodott a Ferrarik ellen, és végül nem miattuk bukta el azt – a piros autók ugyanis koccantak a 65. körben, Leclerc és Vettel olyan szerencsétlenül ért egymáshoz, hogy mindketten defektet kaptak és kiestek. "Tudtam, hogy Seb újra próbálkozni fog [az előzéssel], amit meg is tett."
A külső ívet választotta, de hagytam neki egy kis helyet, meg is előzött
– magyarázta Leclerc. – Az egyenes vége felé megpróbált befelé szorítani, nagyon közel mentünk egymáshoz. Minden villámgyorsan történt."
A drámák itt nem értek véget, az utolsó csattanó hátra volt. Szó szerint: az újabb biztonsági autós fázis miatt ezúttal a Mercedes hívta ki a depóba Hamiltont, aki a 4. helyre csúszott, de akár nyerhetett is volna a gumielőnnyel. Csakhogy miután megelőzte Pierre Gasly Toro Rossóját 2 körrel a leintés előtt, nekiment Albonnak a kanyargós szektorban.
Őszintén elnézést kérek Albontól, teljes mértékben az én hibám volt
– ismerte el. – Az ajtó valamennyire nyitva volt, de a végén bezárult."
A Red Bull kiforgatott pilótája nem szerzett pontott, és Hamilton is csak néhányat, mert hiába futott be harmadikként, centikkel lemaradva Gaslytól a célvonalnál, 5 másodperces időbüntetést kapott, ami a 7. helyre vetette vissza.
A Forma-1 így papíron két új dobogóst avatott, a középmezőnyt egész nap vezető Gasly mellett az utolsó helyről rajtoló Carlos Sainz is az első háromban végzett. Az Alfa Romeo megszakította a négy versenyen át tartó pont nélküli sorozatát és rengeteget gyűjtött.
A Haas a jó kezdés ellenére megint kimaradt az osztásból: egy ideig Romain Grosjean és Kevin Magnussen egyaránt a top 10-ben ment, de a francia a kerékcserékkel sokat vesztett, a dánt pedig kiforgatta Daniel Ricciardo, amikor sikertelenül próbált bebújni mellé a második egyenes végén.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Brazil Nagydíj élő közvetítésében, 20 perc van az idei szezon utolsó előtti futamának rajtjáig. Az élről – pályafutása során másodszor – Max Verstappen rajtol, ezzel a körrel:
Verstappen mellől, a második rajtkockából várhatja a piros lámpák kialvását Sebastian Vettel, akinek ez a századik versenye a Scuderia Ferrarinál. A négyszeres világbajnok a 2015-ös Ausztrál Nagydíjon debütált a vörösök színeiben, azóta kétszer lett második, egyszer harmadik, egyszer pedig negyedik a pontversenyben.
Ayrton Senna unokaöcsse megtett pár kört a futam előtt nagybátyja első világbajnok autójával, a világverő McLaren MP4/4-gyel, a közönség pedig tombolva fogadta az ismerős színeket.
Jóval melegebb a levegő, és ami ennél fontosabb, az aszfalt hőmérséklete, mint a hétvége során bármikor, és mivel a csapatok a pénteki második szabadedzésen futott hosszú etapokkal készültek a versenyre, kissé a sötétben fognak tapogatózni. James Allison, a Mercedes technikai igazgatója szerint az fog örülni, akinek az autója a legjobban reagál a melegebb körülményekre, valamint aki a legjobban tudja majd megjósolni a gumitaktikát menet közben, az abroncsok kopását figyelve.
Az FC Barcelona, a Juventus és a Paris Saint Germain korábbi jobbhátvédje jelenleg a Sao Paulo FC-ben rúgja a bőrt, így még csak messzire sem kellett mennie. Lando Norris pózolt vele a rajt előtti órákban.
A legjobb taktikának azt tartják, ha valaki lággyal kezd, majd keményre váltva elmegy a verseny végéig. Utána jön a hosszabbra nyújtott első etap szintén lággyal, majd közepessel a végéig. Ezzel majdnem egyformán gyorsa a két kiállás lágy-lágy-közepes elosztásban, a leglassabb szóba jöhető változat pedig a közepes-kemény változat. Charles Leclerc közepessel rajtol a mezőny közepéről, ezek szerint eleve hátrányban van?
Tegnap az időmérőn motorhiba miatt az utolsó helyen végző Carlos Sainz így is, úgy is az utolsó helyről rajtolt volna, a McLaren így kihasználta az alkalmat, és minden erőforráselemből újat szerelt az autójába, amelyek megegyeznek az addig használt specifikációval. Új fejlesztéseket tehát nem próbál ki a spanyol, akinek még az utolsó percekben is ügyködtek az autóján a rajtrácson.
Egy kisebb toldást tettek be a fejtámaszának belső oldalára. A brazíliai aszfaltcsík az óramutató járásával ellentétes irányú, ezért a szokottnál jobban megterheli a versenyzők nyakát. Vettelnél azt igyekezett ezzel segíteni a csapat, hogy ne készüljön ki a nyakizma a 71 kör végére.
Mindenki eljött a rajtrácsról, az aszfalt jó 15 fokkal melegebb, mint tegnap, a gumiknak tehát döntő szerepe lesz. Többen azt jósolják, hogy Vettelnek csak akkor van esélye, ha már a rajtnál az élre áll, mivel várhatóan a vörösök fogják a legjobban koptatni a gumikat.
Mér az első kanyarban lenyomta Vettelt a hatszoros világbajnok, Bottas és Albon jön a negyedik-ötödik helyen.
Nagy csatát vívott a célegyenesre fordulva Norrisszal, akit végül megelőzött, így már a 11. pozíciót foglalja el. Verstappen 1,6 másodperccel vezet Hamilton előtt.
3 tizeddel ment gyorsabb kört Hamiltonnál, 1 másodperccel Vettelnél. Leclerc közben már a tizedik.
A kör végén Magnussent előzte a célegyenesben a 9. helyért, miközben Verstappen előnye 2 másodperc, Hamiltont 1,2 másodpercre követi Vettel az elején.
Felzárkózása nem olyan gyors, mint Leclerc-é, de már ő is 5 helyet javított, noha a mezőny végével kicsit könnyebb dolga volt. Leclerc közben Grosjeant is lelépte, és már a 8. helyen van.
Már 2,5 másodperces az előnye a Mercedes előtt, miközben az első ötös elkezdett ellógni a hatodik helyet megtartó Gaslytól. Az első tízben csak Leclerc van közepes gumin, a többiek lágyakat használnak.
A 7. körre fordulva vitorlázott el a célegyenesben a 2007-es világbajnok mellett, aki nem tanusított nagy ellenállást. Verstappen előnye kicsit csökkent, 2,2 másodperc.
Kisebb pánik alakult ki a McLarennél emiatt, az autó működését ez azonban nem érinti a jelek szerint. Közben Sainz felzárkózása megakadt, a 15. helyre van beszorulva Ricciardo mögé.
Rohamosan esett hátra a dán, Ricciardo a 13. helyért előzte a második egyenes végi balosban, Magnussen azonban ráhúzta az ajtót. Ricciardo első szárny cserére érkezik a bokszba.
Megkövetjük magunkat, a visszajátszás alapján a dán hagyott elég helyet a Renault-nak, ezt a rádióüzenetéből ítélve ő is így gondolta. Közben Leclerc Gaslyt is megelőzte a célegyenesben a 10. körre fordulva, ezzel feljött a 6. helyre.
Kérdés, hogy direkt nem nyomja-e jobban (vélhetően igen), vagy nem tud gyorsabban menni. Úgy tűnik, kivárásra játszik az élmezőny, Hamilton 2,2-re van a hollandtól, őt ugyanennyire követi Vettel.
Lágy gumit kapott a kényszerű cseréke után, miközbe a verseny előtt úgy tűnt, ő lehet az egyik, aki megpróbálhatja az egy cserét. Noha papíron nem kéne többször kijönnie, a lágyakon aligha fogja tudni befejezni a versenyt.
A bal első egy kicsit vibrál, de különben rendben vannak a gumik, jelentetet a rádión mérnöke kérdésére. Előnye továbbra is 2,2 másodperc Hamilton előtt.
A két kis jel ott van mindkét pilóta neve mellett, ránézésre vagy versenybalesetnek minősítik az esetet, vagy Ricciardo kaphat büntetést.
Azt mondta neki a mérnöke, hogy „A terv plusz kettő”, ami vélhetően azt jelenti, hogy az eredetileg tervezetthez képest két körrel tovább fog kint maradni.
5 másodperces időbüntetést kapott baleset okozásáért, amit vagy a következő kerékcseréénél kell letöltenie, vagy ha az nem lesz (lesz), akkor a verseny végén hozzáadják az idejéhez.
Már 4 másodperc fölötti a hátránya Hamilton mögött, őt pedig 5 másodperccel követi Bottas. Leclerc lopózik közelebb Albonhoz a hatodik helyen, már csak 2,3 másodpercre van tőle.
Legalábbis a sokat bírált gumigarfika szerint, az ugyanis azt mutatja, hogy 50%-osak az abroncsai, míg Hamiltonnak 80 körüliek. Azért ezt az infót fenntartásokkal kell kezelni.
Még mindig 2,2 másodpercre követi a Red Bullt, miközben Vettel hátránya már 4,8 másodperc Hamiltonnal szemben.
Azt mondta, azon gondolkozik, vajon meddig bírják a gumik. Ez akár egy szofisztikáltabb megfogalmazása is lehet annak, hogy nem ártana lassan kereket cserélni. Hamilton 2 másodpercen belülre osont, ez is jele lehet annak, hogy kopnak a Red Bull gumijai.
1,7 másodpercre volt Verstappentől, amikor kiállt, majd lágy gumikat kapott, Hamilton tehát 2 kerékcserén van. „Ne szalasszuk el a lehetőséget” – szólt be a csapatnak a kiállása előtt, majd Leclerc mögé jött vissza a hatodik helyre. Nézzük, sikerül-e az elévágás!
Ő is lágyakat kapott, majd maga elé az egyik Williamset is. Vélhetően nem ezen múlt, de Hamilton mögé jött vissza, virtuálisan tehát elbukta a vezetést.
Hamilton a kanyargós középső szektorban elment Leclerc mellett, de Verstappen is egyből követte, majd a célegyenesben DRS-sel bevetődött a Mercedes mellé. Szép manőver volt.
Verstappent természetesen nem tartotta fel csapattársa, Hamiltonnak azonban kívülről kellett megelőznie a thai-brit pilótát a célegyenes végén.
Ő már közepes gumit kapott, úgyhogy akár az egykiállást is megpróbálhatja. Közben bejátszottak egy igencsak ingerült rádióüzenetet korábbról Hamilton részéről, aki azt kifogálsolta, hogy nem figylemeztették Verstappen támadása előtt, hogy nincs feltöltve az akkumulátora.
Közepes gumit kapott, úgyhogy ő is egykiállással próbálkozhat. Az ötödik helyre jött vissza 6 másodperccel Leclerc, 13 másodperccel Hamilton mögé.
Már ott volt a váltóján a holland, amikor a finn behúzott a bokszba, hogy kemény gumikat kapjon, amivel szinte biztosan el fog menni a végéig, míg Albonnál és Vettelnél ez kérdéses. Bottas az 5. helyre jött vissza, 7,5 másodperccel Vettel mögé.
1,8 másodpercre van, a legutóbbi köre kerek 1 tizeddel volt lassabb Verstappennél. Ami aggodalomra adhat okot a Mercedesnél, hogy Hamilton azt jelenti, nem tudja tartani a lépést a Red Bull-lal.
Megelőzte Leclerc-t, majd 1:12.259-cel megfutotta a leggyorsabb kört, jelelnleg 11 másodpercre van Hamiltontól.
Azt mondta, hogy szerinte rossz gumit adtak neki, a közepeset kellett volna, amit Vettel és Albon is feltett. Leclerc-t közben a C tervre állították, majd kijött a bokszba kemény gumiért, így ő is biztosan egy cserével megy.
Egészen pontosan négyet, így már 2,5 másodperc a hátránya Verstappen mögött. Közben azt jelentette, hogy elkezdett felerősödni a szél, ami jelenleg 2,8 km/h-val fúj.
1:12.791-nél állította meg a stopper, Verstappen azonban 2 tizeddel így is gyorsabb volt, de nemcsak ő, hanem Vettel is, aki jelenleg 9,7 másodperccel követi Hamiltont. Nagyjából 22 másodpercet vesz igénybe itt egy bokszkiállás.
3 másodperc fölé nőtt a különbség a holland javára, miközben Vettel 7 tizedet hozott Hamiltonon. Leclerc egyébként a 6. helyre jött vissza a kerékcsere után, 13 másodpercre van lemaradva Albontól.
„Sokkal szelesebb, nem?” – kérdezte, a mérnöke azonban nem lát nagy változást.
A kerékcseréje előtt még az A tervet tartották, mostanra B-re változtattak. Riccardo Adami azt is közölte vele, hogy Hamilton szenved a lágyakon (ezúttal 3 tizedet kapott a Ferraritól, másfelet Verstappentől).
3,3 másodperc most Verstappen mögött, miközben Vettel-lel közölték, hogy gyorsabb, mint az élen haladók, és nagyon jó tempót megy.
Egyéni legjobb körrel, 1:12.5-tel jelentkezett Hamilton, és hosszú idő óta gyorsabb volt Verstappennél és Vettelnél is, előbbinél 3, utóbbinál 4 tizeddel.
Kvjat szorongatja DRS-távolságon belül lágy gumin a keményeken haladó Norrist, hamarosan előzésre kerülhet sor.
Vettelnek azt mondta a mérnöke, hogy a vártnál kisebb a gumikopás, ő azonban óvatos, mivel a hátsó abroncsai kicsit kezdnek visszaesni.
Össze-vissza változik az autójának az egyensúlya a kavargó szél miatt, ezért kért egy kis segítséget a csapattól, azt várja, hogy többször jelentsék neki a szélirányt.
Megnyugtatták, hogy mindkét Mercedes ugyanezt jelentette. Vajon ki hibázik bele először a szemre gumikímélős kocsikázásba?
Halottaka gumik szerinte, habár azért tartja 3 másodperc körüli hátrányát. Közben a Mercede szerelői készülődnek.
Ez váratlan volt, a 41. kör végén stratégiát váltott a Mercedes, közepest adott Bottasnak, amivel egy kis segítséget nyújthatnak Hamiltonnak arról, hogy érdemes-e neki is váltania.
Azt mondta, ennél közelebb nem tud kerülni Verstappenhez, úgyhogy a kör végén ki is hívták kereket cserélni. Közepes gumit kapott, és a harmadik helyre jött vissza, 12 másodperccel Vettel, 3,5 másodperccel Albon elé.
Nem várt a Red Bull, egyből felpakolta Verstappennek a közepes abroncsokat, amivel a holland simán visszajött Hamilton elé, aki az egyik Haas mögé szorult be.
Verstappen és Hamilton kerékcseréjével a négyszeres világbajnok állt az élre, kérdés, hogy megpróbál-e elmenni a végéig, vagy a végén megy egy rövid sprintet. Az előnye mindenesetre rohamosan elkezdett fogyni Verstappennel szemben.
A kör elején Bottas megpróbált bevetődni a monacói mellé a célegyenes végén, de Leclerc zárta az ívet, majd egy körrel később ugyanazt kísérelte meg, de ekkor sem járt sikerrel.
Már csak 3.5 másodperccel vezet Verstappen előtt, a Red Bull hamarosan meg fogja előzni. Hamilton 1,9 másodperccel van lemaradva a hollandtól, így ha Vettel kicsit fel tudja tartani Verstappent, akkor lecsaphat.
Leclerc váltóján csücsül szinte, de az egyenesben DRS-sel sem tud elmenni a Ferrari mellett. Verstappen 2 másodpercre Vetteltől.
Az utolsó pillanatban húzódott be a célegyenes végi féktávon a támadó Bottas elé, aki fékezett is egy füstölőset. Az ötödik hely a tét, de mintha az első lenne.
Lágy gumikat tettek fel neki, mielőtt Verstappen megelőzte volna a pályán. Albon mögé és a Leclerc-Bottas duó elé jött vissza a negyedik helyre.
Rászóltak, hogy nem túl jó a hűtés a Ferrari mögött, el is emelte kicsit hamarabb az egyenes végén a gázt. Közben Albon kijött a harmadik helyről lágy gumiért és a hatodik helyre tért vissza.
3 tizeddel ment jobbat Verstapppennél, csak 1,2 másodpercre van a Red Bulltól, ami majdnem DRS-távolság. Bottas motorja közben kisebb füstöt pöfögtetett ki.
Nem volt véletlen a füst, a célegyenes utáni Senna S-ben kilehelte a lelkét a W10-es. Nincs VSC, Bottas jó helyre parkolt.
1,1 másodperc csak a hátránya, miközben Verstappen arra panaszkodik, hogy Hamilton nem lassított le eléggé a sárga zászlónál. Bagoly mondja verébnek.
Úgy látszik, mégsem parkolt olyan jó helyre Bottas, pályán a Safety Car. Ez izgalmassá teheti a hátralevő köröket.
Ez gyakorlatilag egy ingyen kerékcsere volt a hollandnak, aki lágy gumira váltott közepesről, miközben Hamilton kint maradt sárga Pirellin, ezzel átvéve a vezetést. Leclerc is kijött az ötödik helyről.
Friss lágyakon támadhatja a használt közepeseken levő Hamiltont a rajt után, mögöttük a Hamiltonhoz hasonlóan nem cserélő Vettel van a harmadik helyen. Leclerc-t is érdekes lesz figyelni, friss lágyakon az ötödik helyen halad.
Arra panaszkodik, hogy nem lesz esélye Verstappen ellen, miközben Bernd Maylanderrel sincs kibékülve, aki szerinte túl lassan vezet a Safety Cart.
A lekörözöttek visszavehették a körüket, hogy az újraindításnál ne zavarjanak bele a versenybe. Hamilton küszködik a gumik hőmérskékleten tartásával.
A második szektorban kicsit megelőzte a Red Bull újoncát, amikor az a fékeit melegítette. Ha nem rántja el a kormányt, a Albon autójának hátuljában kötött volna ki.
Hamilton nagyon lemondódan mondta a biztonsági autó távozása előtt mérnökének, hogy nem tudja, hogy fogja maga mögött tartani Verstappent. Nem is tudta, Verstappen rögtön az első kanyarban körbeautózta, miközben Albon feljött a 3. helyre. Hamilton visszatámadott a második egyenesben, de nem tudott előzni.
Vettel lehet jobban tenné, ha elengedné csapattársát, hátha a friss lágyakon még Albon után tud eredni. Ez Vettelnek szemmel láthatóan nem sikerül azok után, hogy az újonc megelőzte.
2 másodperc fölötti már az előnye Hamilton előtt, aki tehetetlen volt a használt közepes gumikon. Közben Vettel visszajött Albonra, a következő körben pedig már DRS-sel támadhatja.
Hacsak valami rendkívüli nem történik, Verstappent ma már senki nem fogja meg. Hamiltont azonban megfoghatja, Albon csak 8 tizedre van tőle, a Red Bullt pedig a két Ferrari követi szorosan.
A célegyenes végén bevetődött mellé kívülről, de amikor észrevette, hogy Albon leszorítani készül, inkább belefékezett, és besorolt a Red Bull mögé. Kemény de fair volt a thai pilóta.
Az iménti Albon-Vettel csörtével egy kis egérutat nyert, miközben Vettelnek rendeznie kell a sorait, hogy ismét elég közel érjen a Red Bullhoz.
Leclerc megelőzte Vettelt a célegyenes végén, ő azonban a Senna S után egyből viszament mellé, majd miközben kicsit elkezdte terelni a pálya belső oldala felé, bal hátsója hozzáért Leclerc jobb elsőjéhez. A monacói kiesett, Vettel defekttel poroszkál vissza a bokszba. Bejött a Safety Car.
Nem jutott visssza a bokszba Vettel, leparkolta a Ferrarit, így mindkét vörös autó kiesett. Hamilton bejött a bokszba friss lágyakért, amivel visszaesett a 4. helyre, az élen a sorrend: Vettel, Albon, Gasly, Hamilton.
Lance Stroll közben teleszórta törmelékkel a pályát egy defekttel, jelen állás szerint az is elképzelhető, hogy a 71 körös verseny a Safety Car mögött ér véget, így pedig Hamiltonnak nem lesz lehetősége visszavenni a kerékcserével elbukott helyeket.
Érdekes módon nem várták meg a törmelék eltakarítását, újraindult a futam, Hamilton egyből a célegyenes végén megelőzte Gaslyt, és már Albont támadja nagy erőkkel. Verstappen eközben meglógott az élen.
Türelmetlen volt a hatszoros világbajnok és a hajtűben belement Albonba, akinek ez lehetett volna az első F1-es dobogója. Hamilton első szárnya sérült, Gasly is megelőzte.
A végén Hamilton még megpróbálta visszaelőzni Gaslyt, de nem tudta, így a francia lett a második, pályafutása első F1-es dobogóját ünnepelheti ezzel. A negyedik helyen Carlos Sainz jött be, a további sorrend: Räikkönen, Giovinazzi, Ricciardo, Norris, Pérez, Kvjat. Max Verstappen idei harmadik győzelmét ünnepelheti. Mi most megköszönjük a figyelmet, de ne menjenek messzire, hamarosan jövünk a reakciókkal! A viszontlásásra!